• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • snuttitess
    Soderek skrev 2012-04-24 00:20:08 följande:
    Imorgon ska hindersprövningen in här. Någon mer som känner sig lite stressad över det?
    Den skickade jag in för 2 veckorsen så hoppas de inte var för tidigt. :/
  • KakanMackan
    snuttitess skrev 2012-04-24 07:11:37 följande:
    Den skickade jag in för 2 veckorsen så hoppas de inte var för tidigt. :/
    Absolut inte stressad. Den är ju bara att skicka in
    Vi gjorde det förra veckan. Lika bra att göra det nu, den gäller ju i 4 månader så lika bra att skicka in den.
    Gör det ni andra med... Skönt att pricka av något från den lååååånga listan
  • VanAbo
    Soderek skrev 2012-04-24 00:20:08 följande:
    Imorgon ska hindersprövningen in här. Någon mer som känner sig lite stressad över det?
    Absolut inget att vara stressad över. Lika bra att skicka in den nu så du kan bocka av det. 
    Skickade in våran för ca 1 vecka sen och fick ett godkänt svar i brevlådan häromdan. Det gick med andra ord väldigt snabbt!  
  • snuttitess
    VanAbo skrev 2012-04-24 23:21:04 följande:
    Absolut inget att vara stressad över. Lika bra att skicka in den nu så du kan bocka av det. 
    Skickade in våran för ca 1 vecka sen och fick ett godkänt svar i brevlådan häromdan. Det gick med andra ord väldigt snabbt!  
    Vi har inte fått svar än ska man vara orolig och stressad nu att de glömt bort oss :/. Får hoppas att vi får svar nu i dagarna :).
  • Elila

Hindersprövningen skickar vi om ett litet tag :) Känner ingen stress över det alls faktiskt :)

Igår fick jag ett sånt här :) Blev jätteglad man vet ju aldrig om det kommer regna eller ej och då blir det perfekt med detta :) Hur löser ni situationen vid regn?

Jag väntar på ebaygrejer mest hela dagarna känns det som... Snart en månad sedan och fortfarande inga organzapåsar eller breda sidenband, hur länge får man vänta?. Fick mail ang  dessa skor som jag beställde att de har skickats för ca en vecka sedan så jag hoppas de kommer fram snart. Lovar att lägga ut bild :)

• Jane

Hej tjejer hur går det för er?

Jag har fortfarande problem med att hitta passande skor och väska. Då jag är 157 cm och min man 185 cm så är jag ute efter minst 10 cm höga skor, helst med platå och lite bredare klack. Sen så ska de vara i satin eller lack och vara röda eller vita med svarta detaljer. Men sådana skor som jag vill ha är väldigt svårt att hitta.

Annars så har vi bokat allt, det är bara tårtor som ska beställas och lite smågrejer kvar.

• augusti2012

Känner inte heller någon stress över hindersprövningen. Har skrivit ut papprena så ska sätta oss en kväll och skriva på dem. 

Elila: vi har ett likadant paraply som er. Sen har vi köpt två genomskinliga paraply på Claes Ohlsson för 19 kr styck i höstas. Är tänkt till tärnorna/marskalkarna i fall vädret är dåligt.

Ska på jakt efter sandaler till sonen i helgen.
    Sen blir det troligtvis nån underkjol på lindex. Dem hade tydligen 20% rabatt på shaping produkter.

Måste tipsa om följande: 
    Köpte dessa små svarta tavlor med krita. Är en klädnypa där bak. 5 kr styck på netto.
    Är tänkt att ha till vår tårt/kakbuffe.

• car1021

Vi skickade in hindersprövningsblanketten och blanketten om namn byte den 12 april. Några dagar senare fick vi hem hinderspövningsintyget och vigselintyget. På en av de (kommer inte ihåg vilken) står det att någon info om namnbyte har inte skickats in??? Va??? Den lappen låg ju i samma kuvert!!!
    Så nu har jag printat ut en ny som vi ska skicka in så får vi hoppas att det går bättre den här gångenGlad

Nästa helg ska vi åka till Ullared och förhoppningsvis hitta en snygg grå kostym till min sambo! Jag läste i en annan tråd här att någon hade köpt en på Ullared för ca 500 kr. Sen hade de sett en exakt likadan på Dressman för betydligt mer pengar.
     Jag väntar även med spänning på min klänning som jag har beställt.
    Tänkte att jag skulle köpa min vigselring nu också men jag har fått beslutsångest.. Det finns ju så mycket fint. Min dotter sa till mig förut att jag skulle sluta att leta för jag kommer aldrig att bestämma mig annars...det är nog sant! Härom dagen hade jag bestämt mig men nu tvekar jag igenGlad
    Det känns som en liten "döperiod" just nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vi har sista osa den 1 /6 men de allra flesta har redan tackat ja. Har börjat med bordsplaceringen och gjort alla placeringskort.

• M040812J

Jane: kolla den sidan som tipsadesom tidigare i tråden (två sidor sen kanske) där kunde man söka på olika kategorier som låg klack, höga klackar, öppen tå osv. Annars har ju Nelly eller topshop ofta riktigt höga klackar.

• M040812J

Här händer det grejer! Sambon skrev ut texten till inbjudningarna idag så ikväll ska det pysslas! Min syster som är konditor kom hem med två små provtårtor idag. Samma tårta med olika mousser i en med hallon en med jordgubb, båda med mjölkchokladmousse och på browniebotten. Det blir nog hallontårtan. Riktigt gott! Homo! Det börjar arta sig!!!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012