• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jane
    Lebendig skrev 2012-05-05 16:47:15 följande:

Jag undrar lite grann över hur jag ska göra med min tärna och hennes klänning. Hon vill helst inte ha en mörklila utan en svart klänning. Vi vill helst inte att hon har en svart klänning. Å andra sidan så hittade jag ett par skor som jag vill ha och de är svarta...

Var har ni andra hittat era skor?

Oroa dig inte över det, utan säg vad du tycker direkt till din tärna. Mina tärnor hade jag bett att bestämma sig för någon röd klänning, men de ville ha en vit...så jag sa nej då och att jag inte tyckte det var passande och att vi ville ha rött.

Jag tipsade dem om denna klänningen då, men de har inte svarat mig än vad de tycker. Denna klänning finns på Bonprix för 299:- och den finns i svart och mörklila....så om du vill kompromissa kan ni kika in den Glad
  • Elila

Vi har rosa som vår "temafärg" men min tärna passar inte så bra i rosa... Jag har sagt att hon ska ha något hon trivs i och känner sig fin i och det lutar åt en lila klänning...

Jag hade dock inte uppskattat om hon ville haft en vit eller svart... Känns inte det lite konstigt? Varför ville din tärna ha vit klänning?

Igår köpte jag underkläder (http://shop.change.com/se/lissi-1.html)... De är så gulliga på Change och hjälper en verkligen... Köpte den bh:n + trosor i ivory och de hade kampanj nu så jag fick ett helt bh-sätt på köpet...tips :) Har ni köpt underkläder än?

• Lebendig
    Elila skrev 2012-05-06 15:34:07 följande:

Vi har rosa som vår "temafärg" men min tärna passar inte så bra i rosa... Jag har sagt att hon ska ha något hon trivs i och känner sig fin i och det lutar åt en lila klänning...

Jag hade dock inte uppskattat om hon ville haft en vit eller svart... Känns inte det lite konstigt? Varför ville din tärna ha vit klänning?

Igår köpte jag underkläder (shop.change.com/se/lissi-1.html)... De är så gulliga på Change och hjälper en verkligen... Köpte den bh:n + trosor i ivory och de hade kampanj nu så jag fick ett helt bh-sätt på köpet...tips :) Har ni köpt underkläder än?

Min tärna har nu bestämt sig och vi ska beställa från Milly Bridal, jag hoppas den hinner komma! Det är ju bara tre månader kvar..

Jag har inte handlat än, men ska göra det snart. Är så svårt att komma sig i väg bara...

• car1021

Idag har vi varit på UllaredGlad Köpte en jätte fin grå kostym till mins ambo, en vit skjorta och två slipsar (en rosa och den andra var rosa, grå och svart). Allt var jätte fint och det kostade bara 850 kr tillsammans!
    Så himla nöjda och några saker till att stryka på listan!
    Hade fått ett mail när vi kom hem att min ring ska komma i morgon. Så spännande! Och klänningen ska också dyka upp nästa vecka så det blir  förhoppningsvis en underbar vecka Glad

• snuttitess
    Lebendig skrev 2012-05-05 16:47:15 följande:

Jag undrar lite grann över hur jag ska göra med min tärna och hennes klänning. Hon vill helst inte ha en mörklila utan en svart klänning. Vi vill helst inte att hon har en svart klänning. Å andra sidan så hittade jag ett par skor som jag vill ha och de är svarta...

Var har ni andra hittat era skor?

De är din dag och du bestämmer samtidigt som din tärna ska känna sig bekväm.
    Men de säger att man inte ska bära vit eller svart på ett bröllop då vit är brudens färg den dagen och svart påminer om begravningen.

Men prata med din tärna och säg vad du tycker och tänker så löser de säg säkert hoppas jag :) 
  • augusti2012

snuttitess och Liveforever: tack så jätte mycket för hjälpen. Tål att tittas närmare på :)

långtråkigt.se är min nya adress tror jag. Fy sjutton för att vara förkyld när det är så vackert väder ute.
    Har pysslat lite. 

Gjort två snurror till godisbordet

och gjort klart våra pussklockor.

Veckan som kommer är planen följande: skicka in hindersprövningen, ringa kyrkan och höra hur man går tillväga framöver.  Har inte  pratat med dem sedan vi bokade. Så vill dubbelkolla.
    Ordna kort ifrån svärföräldrarna på sambon. Och kopiera lite papper i helgen på jobbet.

Lebendig: Jag har ju röd som temafärg. Inget som mina tärnor skulle välja själva i vanliga fall Men dem "offrar" sig för mig. Dem fick välja själv vilken modell och vi betalade.
    Svart tycker jag inte hör till bröllop. Känns mer begravning även om jag är en tjej som gärna klär mig i svart i vanliga fall.

Kostymerna är verkligen billiga i ullared. Synd att man inte får med sig sambon dit. Och jag hade lätt kommit upp i priset av vad en kostym kostar på dressman på annat så bäst att hålla mig i jönköping och shoppa. *s*

• car1021

Här är mina placeringskort som jag har gjort:

Jag tänkte knyta de runt glasen så har alla ordning på sina glas under kvällen förhoppningsvis Glad
  • M040812J
    car1021 skrev 2012-05-07 11:37:13 följande:
    Här är mina placeringskort som jag har gjort:

Jag tänkte knyta de runt glasen så har alla ordning på sina glas under kvällen förhoppningsvis Glad
    Bra idé! Kan man använda häftkuddar tror du? Jag ska börja med placeringskort snart jag med!
  • Elila

Hej på er!

Idag har jag handlat lite små grejer bl a rosa servetter till tårtan från Ikea 150st för 45:- :) Halkade även in på Lagerhaus på lunchen och där sprang jag på en rosa box i formen som ett hjärta. Den tänkte vi ha vid vår "bar" så får folk lägga pengar i den för öl/cider/vin som vi tänkte sälja för en 10:-/st efter middagen.

På torsdag ska vi träffa våra toasmasters och planera lite, har ni lite tips att ge mig på vad vi ska tänka på att säga till dom eller fråga? Tack!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012