• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • 987654321

JAG HAR MUSIKPANIK!! Hittar ingen som kan sjunga under vigseln :( Ingen som känner någon som sjunger och spelar och är bosatt i göteborg? :)

Fina klänningar!!!

• lepaus

Vi skickade ut inbjudningarna i mitten på februari och det är nu lite drygt tre veckor kvar tills gästerna ska ha svarat. Är det okej att skicka (maila eller smsa typ) en liten vänlig påminnelse att "sista datumet för att svara är 4 juni" (eller hur man nu formulerar det, men som sagt, en vänlig påminnelse, inga sura miner hehe)? Tycker ni det är för tidigt att skicka redan nu? Eller ska man vänta tills datumet har passerat och då påminna folk? 

• Lebendig

Jag skulle ha väntat till iaf lite närmare rätt datum. Vi har idag beställt min ring, en Classic Astrid. Vi har också bokat m2bs kläder. Det rullar på nu!

• Elila

Hej på er!
    Det börjar verkligen närma sig.... wiee! Nu kommer kristihimmelfärds och då ska vi:
    - Träffa cateringföretaget och gå igenom allt vi vill ska ingå + provsmaka vår meny
    - Träffa frisör och göra provuppsättning
    - Träffa florist och gå igenom bukett
    - Besöka kyrka och titta efter toaletter och andra sådana praktiska saker ;)
    - Besöka lokalen och mäta upp bord, se över hur vi ska dekorera m.m.

Med andra ord ska vi göra typ allt ;) Puh! Ibland önskar jag att vi inte bodde så långt bort från vår bröllopsort ;)

Jättefina klänningar!! Augusti2012, vad gör du av de klänningar du redan beställt men som du inte längre ska ha?
    Kajsatim: Du kan inte göra ett extra hål i remmen där bak så att den sitter åt hårdare? Eller hur är fästet?

Jalle: Hoppas allt löser sig och att ni hittar cateringföretaget, hur löser det sig annars?

Lepaus: Jag tycker nog som Lebendig att du ska vänta lite grann... Vi fick många o.s.a två-tre dagar innan den gick ut. Skicka ett sms/mail sista datumet istället :)

987654321: På musikaffärer finns ofta annonser på artister eller band som kan sjunga, varför annars inte annonsera i GP?

Vi har inte frågat de vi vill ska sjunga i kyrkan än men jag har lite "det löser sig"-känla kring det.... I värsta fall kör vi CD ;)

• lepaus

Ni har nog rätt! Jag väntar tills senare :)

Elila, jag vet hur det känns att bo långt ifrån! Vi bor ju inte ens i samma land som bröllopet hehe. Vi fixade allt sånt där när vi var till Sverige i påskas, för vi ska inte tillbaka förrän till bröllopet (vi kommer på måndagen samma vecka som bröllopet). Det är lite drygt att behöva fixa allt sånt på samma gång, men jag kände samtidigt att det var rätt skönt för vi var väldigt effektiva och fick mycket gjort på de dagarna :) Hoppas allt går bra för er och att ni får allt gjort!

• Kajsatim

Elila, jag kan göra ytterligare ett hål, tänkte jag inte ens på :) tack!

• 987654321

Jihaa Jag har bantat i mig klänningen och nu är jag rädd att jag får sy in den istället men det gör inget :D

Sambon har köpt en andra kostym för den första kändes inte helt 100men denna sitter jättefint och skjorta är inköpt :) Det är nästan det svåraste för han har så kraftig nacke och "bulliga axlar men smal öve magen men det fick bli en i XL fast i slim fit så den satt bra.

Håller på febrilt med musik till vigseln vilket är svårt... Vi ska ju vigas på en båt och då finns inte så mycket plats eller tid att rigga musikutrustning... Men förhoppningsvis kan det funka med akustisk musik. Vad tror ni? Är det fint väder viger vi oss ute på däck och är kanske 50 pers.

Hur går det för er andra? Har ni fått många som O.s.a:t? Här är de jättedåliga på att svara... Men det är ju två veckor kvar :)

• 987654321

Ja just det en sak till :)

Barnen har fått förskoleplats från den 22/8 så har vi tur kommer vi iväg på en liten resa med barnen innan dess :)

• augusti2012

Hej tjejer... 

Jag fick världens skrattanfall på jobbet i helgen. Arbetar inom äldreomsorgen så prästen för svenska kyrkan kom dit i lördags. Frågade lite hur långt dem har kommit i sin planering. Han berättade då att han skulle jobba när vi gifte oss och en annan. Det komiska i det hela är att han alltid kommer HOJT HOJT när han kommer i korridoren. Är lite som Thomas Di leva. Lite småflummig och vimsig men passar rätt bra egentligen då vi inte är så stela och seriösa av oss. Så när prästen hade gått kunde jag inte sluta skratta. Jag ser bröllopet framför mig. Lite som en cirkus. Den boende som satt jämte mig log och sa: ett skratt förlänger livet. Och jag bara nickade med mascara ner på kinderna.

Lite tråkigt  är att det inte blir samma som när min son döptes pga att hon har semester.

Här är dem dåliga på att osa. Vi skrev 1 juni som sista dag. Får bli att ringa sen... :)

Har ordnat två tjejer som ska hjälpa till att sätta fram mat  till bröllopet. Känns bra.
    Vad betalar ni???

Klänningarna jag inte kommer att använda kommer jag att försöka sälja eller så skänker jag bort dem.
    Har gett 1300 kr för alla så det är inte en tung post.

Någon av er som är lite skraj inför möhippa??? 

kramar  

• Lebendig
    augusti2012 skrev 2012-05-17 10:46:20 följande:
    Hej tjejer... 

Jag fick världens skrattanfall på jobbet i helgen. Arbetar inom äldreomsorgen så prästen för svenska kyrkan kom dit i lördags. Frågade lite hur långt dem har kommit i sin planering. Han berättade då att han skulle jobba när vi gifte oss och en annan. Det komiska i det hela är att han alltid kommer HOJT HOJT när han kommer i korridoren. Är lite som Thomas Di leva. Lite småflummig och vimsig men passar rätt bra egentligen då vi inte är så stela och seriösa av oss. Så när prästen hade gått kunde jag inte sluta skratta. Jag ser bröllopet framför mig. Lite som en cirkus. Den boende som satt jämte mig log och sa: ett skratt förlänger livet. Och jag bara nickade med mascara ner på kinderna.

Lite tråkigt  är att det inte blir samma som när min son döptes pga att hon har semester.

Här är dem dåliga på att osa. Vi skrev 1 juni som sista dag. Får bli att ringa sen... :)

Har ordnat två tjejer som ska hjälpa till att sätta fram mat  till bröllopet. Känns bra.
    Vad betalar ni???

Klänningarna jag inte kommer att använda kommer jag att försöka sälja eller så skänker jag bort dem.
    Har gett 1300 kr för alla så det är inte en tung post.

Någon av er som är lite skraj inför möhippa??? 

kramar  
    Jag gillar en mer avslappnad präst bättre, om än kanske inte en flummig... :)

Vi har en cateringfirma som sköter all servering så det är ett bekymmer mindre tack och lov!

Jag tror inte jag behöver bekymra mig om möhippa, är inte helt säker på att det blir någon. Och blir det så blir det isf en lugn tillställning skulle jag tro.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012