• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Elila: fy fasen vilket pirr jag fick nu då.. kändes mer verkligt när du skrev att du har haft din möhippa.. vilka läckra kläder Låter super kul! 
    Jag har sagt sen jag sa att jag skulle gifta mig att jag skulle uppskatta en relax dag mm... Saker på stan är inte riktigt min grej.  

När det gäller  presenterna har vi försökt vara personliga. istället för att alla ska ha samma sak. 
    Att slippa åka till tyskland är så skönt. Fick så mycket mer energi och tid över till annat.

Namnskyltarna är klara. Ändringar på min klänning är fixat av svärmor. Skall lämna in den på kemtvätt nu i veckan. Ska maila vår solist idag och kolla om hon vill öva i kyrkan innan och så.
    Skönt att det går framåt :) 

• KakanMackan

Tjejer: jag igen här, med mina frågor och funderingar Hur gör ni med era servetter? Jag har nu insett att vi inte kan ha linneservetter, det känns lite dyrt att betala över 1000 kr på bara servetter (hur gärna jag än vill ha det ) Ni som har vanliga servetter, hur viker ni dem. Har ni servettringar? Hur ser de ut i så fall? Gjort egna kanske... Visa gärna bild i så fall, jag gillar att pyssla

• augusti2012

Kakanmackan: upp med hakan..  {#emotions_dlg.flower}
    jag har gjort egna.. av ikeas kökshanddukar. Tror dem kostar 5 kr nu och då får du ut två stycken. 
    Med stärkelse så tror jag det kommer bli toppen.

• car1021

Jag köpte servetter på IKEA.. Köpte de som är större och de kostar 15 kr för 50 st!
    Jag har gjort egna servettringar:

• KakanMackan

7milakliv: ja det kanske hade varit något Blev det dyrt? Har du fått dem, to det lång tid i så fall. Augusti2012: ja det var ju en käck ide Car1021: jättefina!

• 7milakliv
    KakanMackan skrev 2012-06-12 20:11:12 följande:
    7milakliv: ja det kanske hade varit något Blev det dyrt? Har du fått dem, to det lång tid i så fall. Augusti2012: ja det var ju en käck ide Car1021: jättefina!

Köpte 120 servetter 40x40 cm, 250 kaffeservetter och 50 ljus för totalt 500:-. De hade kampanj i maj så jag fick 25% och frakten var gratis om man handlade för över 500:-. De kom till postutlämningen vid Toyota ett par dagar bara:)

Vilken färg hade du tänkt dig?

• Nunc est bibendum

Är det nån som har beställt tårta än? Är sjukt nyfiken, det är det i matväg som jag längtar mest efter moahaha:D

• augusti2012

Vi skall ha glasstårta som vi väljer smak på själva.. 
    Frågan är bara vilken smak??? 
    Vad tror ni om denna???
    Mormor Magdas Soliga Citronglasstårta - ett lager citronglass gjord på lemoncurd, ett lager vaniljglass, crisp och ripplad lemoncurd som garnering.

Fick bita mig i tungan idag.. bara för att jag skulle kemtvätta en brudklänning fick vi betala 800 kr. Helt sjukt.

Köpte en ring till min blivande igår.
     www.ebay.com/itm/8mm-Mens-New-Grooved-Titanium-Wedding-Bands-Ring-Size-F-Z4item=140720037516&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D9134687647269501448#ht_2122wt_960

Vi har prioriterat bort det men jag kände att nä, klart min blivande också ska ha.. :) så skall överraska han här hemma.

• 987654321

Idag har jag mailat det sista till restaurangen, (hur många vi blir, allergier och annat..)
    Beställt tårta (kladdig chokladbotten, hallonmusse och vaniljkrän,helvit med blommor i vitt med pärlemoreffekt)
    Mailat de tre låtar vi ska ha under vigselakten till solisten.
    Skrivit ihop bordsplaceringen IGEN... (en drog sig ur efter bordsplaceringen var färdig)
    Skrivit ner lite om alla gästerna.

I morgon kommer vår fina toastmaster och håller ett litet "innanvigselmöte"

Jag börjag faktiskt bli nervös :D

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012