• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • reebec

6veckor? shit, hur ska vi hinna det här? Haha. Nåja, i värsta fall får klänningen vara lite lång, våra gäster får i alla fall mat och tårta... Men vem som diskar allt är ännu ett frågetecken

• Augustiblomma

Nu hoppar jag in och skriver lite igen :) Nu är det ju verkligen inte alls lång tid kvar! Förutom stress med efternamn osv så ligger vi nog bra till i planeringen. Har bestämt med frisören när han ska komma hit (en vi känner), gjort klart placeringskort, beställt brudbuketten och fixar med ringar. Ja, det mesta. Ändå är det lite småplock kvar som säkert kommer ta sin lilla tid. Oj, nu vart jag stressad bara över att tänka över allt! :S Ska ni ha något tal? Jag ska ha så man kanske borde börja med det snart? Oj oj.

• M040812J

6 veckor. Oj, det låter längre när man säger i slutet av sommaren Förvånad
    "skönt" att höra att jag inte är ensam om att ha lite kvar att göra! 

augusti2012 Härligt med glasstårta! Fräscht!

Idag var jag och pratade med floristen, har en i centrum. Förstår inte varfr jag inte gått dit tidigare. Sa att det var något sånt här jag var ute efter och fick ett bud på 800kr. Det kändes helt ok ändå. Mailade henne och bad om 2 matchande crosager och lite tårtdecoration i samma stil också. Hoppas det inte drar iväg alltför mkt!? Vad kostar en crosage??? 

Jag har också bokat ett sista möte med gården! Ska dit den 2/7. Och har som mål att ha hela kalaset färdigplanerat då!

Det är bra att hänga här inne då och då. Man får lite inspiration och kommer igång i planerna igen!
    Förhoppningsvis tar vi oss iväg och signerar ringarna imorgon!!! 
  • Afla

Hos floristen vi ska använda kostar en (vanlig) corsage 75kr, ska man ha en sån med hållare blir det dyrare, men hon sa att en vanlig brukar hålla sig över dagen iaf, och längre behöver man ju inte ha den :). Fin bukett, jag funderade ett tag på en sådan jag med, men har nu ändrat mig till en som går i mest lila och grönt (och lite vitt).

• M040812J
    Afla skrev 2012-06-25 21:29:43 följande:
    Hos floristen vi ska använda kostar en (vanlig) corsage 75kr, ska man ha en sån med hållare blir det dyrare, men hon sa att en vanlig brukar hålla sig över dagen iaf, och längre behöver man ju inte ha den :). Fin bukett, jag funderade ett tag på en sådan jag med, men har nu ändrat mig till en som går i mest lila och grönt (och lite vitt).
    Åh va skönt att höra har räknat med mer! Och tack! Ja, den speglar mig rätt bra tror jag, r ingen traditionell typ :) 

Sitter med spotifylistan nu igen! och kom på... BRUDVALS! Vad har ni för låtar? Jag funderar på Diana Ross och Lionel Richie - Endless love. Den är så fin! 
  • KakanMackan

Vilka fina buketter!!! Hur gör ni med era Crosager? Jag har bokat min bukett, bukett till min dotter som är näbb och två crosager, en till en min m2b och en till hans bestman. Det jag funderar på nu är om bestmannen ska ha en. Vad är det då som skiljer på han och min blivande?? Hur har ni det?

Elila: Vi träffade ju vår pr¨st för cirka två veckor sen. Det var kul! Framförallt bara för att få ett ansikte på honom.
    Jag tyckte att det var skönt att få veta "ordningen" på hur det ska gå till i kyrkan. Skönt att få ha lite koll på det, men också för att nu kan jag göra klart vigselbladen
    Kolla med honom också hur han ställer sig till att din pappa går med dig in (pom han nu ska det) En del präster tycker ju inte riktigt om det Obestämd

Vi satt med vår toastmadame i förrgår, det var kul! Nu känns det ju så nära. Gahaaa! KUL! Men det är ju inte EN sak att tänka på! Jag har nog inte funderat så mycket på själva middagen/festen innan, har mer fokuserat på kläder osv.. Men nu närmar det sig med stormsteg! Jag ska dessutom jobba en del i sommar. Jag har sommarlov från pluggandet men ska gå in och jobba en del på mitt jobb.. Kanske är bra då jag får annat att tänka på

• KakanMackan

Denna ska jag ha..

Dessa skor..

Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med håret än.. Ska jag ha uppsatt vill ja ha såhär..

• KakanMackan

Haha, oj. Det gick iväg lite snabbt. Hann inte förminska det... Det var utsidan på festhäftet.  Här kommer fler bilder

Gästboken...

Till toalettkorgarna...

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012