• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Augustibrud 2012

Vart har du  köpt  halsbandet? Precis ett sånt har jag tänkt att ha men inte hittat.

• M040812J

Jag sitter och läser om de som redan gift sig, och ryser :) 
    Jag har liksom gått och tänkt att jag absolut aldrig kommer bli så rörd under mitt bröllop. Jag har aldrig varit lättrörd när det gäller mig själv av någon konstig anledning. Däremot gråter jag alltid på andras bröllop!
    Men nu fick jag pirr i magen och bara kände att ÅÅÅÅH va jag vill gifta mig NU!

Jag kommer ha ett gammalt dubbel-pärlhalsband från farmor. Det får stå för det gamla. Velar ff med frisyren, men det lutar åt "slarvigt" halvuppsatt och lockat.

åste skicka in hindersprövningarna igen imorgon. Kom på att jag fick ju dom hemskickade. Suck! Det är det mest stressande just nu!  

• 987654321

snälla lite bildinspiration till frisyrer tack :d

• M040812J
    987654321 skrev 2012-07-01 21:03:31 följande:
    snälla lite bildinspiration till frisyrer tack :d
    Vad är du sugen på? Knut utsläppt? Halvuppsättning?
  • KakanMackan

Nu har jag haft min möhippa Och herregud vad bra det var!!!

De kom hem till mig på morgonen (4 st tjejer) och vi åt frukost tillsammans. Sen fick jag 5 minuter på mig att packa min väska. Det var bla bikini, handduk, partykläder... Sen skulle jag ha på mig träningsbyxor, skor och ett rött linne. De satte mig i bilen med ögonbindel. De sa att när vi kom fram skulle jag få ett uppdrag. Jag kunde fundera på det redan nu "Karin, hur väl känner du dina vänner?"

När vi kom fram och hade gått ur bilen sa de till mig. "Ja du Karin, hur väl känner du egentligen dina vänner?? - upp till bevis" Där stod det alltså ett gäng på rad och jag skulle "känna" vilka de var. Haha, det var jättekul! Jag kände dem väldigt väl Tyst ÅHH vad kul det var att nästan alla kunde komma! Jag blev sååå rörd. De var verkligen där för lilla mig!

Efter det var det dags för att köra ett pass boxing. Det var jobbigt ghaa. Men riktigt kul! En egen instruktör som då jag fick boxas med haha

När vi sedan var färdigduschade och jag skule ta på mig igen, låg där helt andra kläder i min väska än de jag själv lagt ner.. Ett par leggings, cerisa paljetthotpants med matchande handledshanskar, cerisa solglasögon och en tiara.
    Sen var det dags att sätta sig i bilen igen. Jag hade verkligen ingen aning om var vi skulle. Vi styrde bilen mot den underbara väst(bäst)kusten och det härliga stället "Smögen"
    Där hade tjejerna hyrt ett hus. Och VILKET hue sen!!!! Jäklar! Det var såå fint! Jag har nog fortfarande inte smält det haha

Väl på plats visade det sig att vi skulle sova där hela högen. Vi åt god mat, solade på altanen och jag fick självklart utstå en del spex och andra skämssaker. Typ göra egen dans och visa upp, fotografera mig med folk på Smögenbryggan mm. Ensak som jag tyckte var riktigt kul var att min tärna och min m2b:s syster (de som höll i hippan) hade sagt till mina vänner att ha med sig var sin present till mig. Den skulle inte kosta något utan skulle mer symbolisera vår vänskap. Alltså något som var speciellt för mig och vännen. Det var skitkul! Många goa skratt då mycket nostalgi kom upp,. De hade verkligen tänkt till Skrattande

Jag skickar med några bilder, vet inte om ni kan få den känslan jag hade , men ni kan i alla fall få en liten bild

• 987654321
    M040812J skrev 2012-07-01 21:38:38 följande:
    Vad är du sugen på? Knut utsläppt? Halvuppsättning?
    Det pendlar lite :) Jag har tjockt hår med självfall halvvägs ner på ryggen. Axelbandslös klänning med lite tyll i kjolen. Tror att det lutar åt lite slarvigt uppsatt.
  • KakanMackan

Glömde berätta vad som hände på kvällen.. Det var själklart fest! Tänk vad kul med ett hus fullt med folk som du tycker så mycket om! Helt Underbart! Det blev ganska så sent och idag har jag varit trött kan jag säga. Vi tog det lugnt, sov till 10 och åt sen en lång god frukost tillsammans. Vi lämnade huset klockan 14 och sen var det hemfärd. Idag har det inte varit många knop gjorda. Pizza och bara tagit det lugnt..

Hur går det för er andra? Någon mer som blivit hippad i helgen?

Elina: Fina köp! Gillade verkligen ditt halsband! Får nog kika in på Glitter imorn på lunchen

• M040812J
    KakanMackan skrev 2012-07-01 21:53:23 följande:
    Glömde berätta vad som hände på kvällen.. Det var själklart fest! Tänk vad kul med ett hus fullt med folk som du tycker så mycket om! Helt Underbart! Det blev ganska så sent och idag har jag varit trött kan jag säga. Vi tog det lugnt, sov till 10 och åt sen en lång god frukost tillsammans. Vi lämnade huset klockan 14 och sen var det hemfärd. Idag har det inte varit många knop gjorda. Pizza och bara tagit det lugnt..

Hur går det för er andra? Någon mer som blivit hippad i helgen?

Elina: Fina köp! Gillade verkligen ditt halsband! Får nog kika in på Glitter imorn på lunchen
    Låter helt underbart!! Åh vad jag längtar! Vet inte om eller när hippan blir men jag SKA ha en ;) hahha. Min sambo har sin svensexa den 14e  så jag misstänker att det inte blir den helgen iaf.. 
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012