• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J
    Nunc est bibendum skrev 2012-06-26 15:31:22 följande:
    Har beställt tårtorna i dag. Det blir marängbottnar med chokladkräm, grädde och marsipan. 215 euro kostade kalaset  Förvånad, men min sambo har ätit den förut och säger att den är gudomlig så jag litar på honom. Måste kolla genom låtarna med trubaduren och solisten och fixa festprogram. Sen ska frackväst och frackskjorta köpas till blivande mannen och jag måste ha skor. Gröna skor. Och det är skitsvårt att hitta klargröna skor! Får bli vita i värsta fall. Och jag fick min klänning på midsommar. Min underbart vackra brudklänning som passade perfekt efter lite viktnedgång. Nu är jag redo att gifta mig. Redo på riktigt. Det känns i kroppen nu. Skrattande
    Låter sjukt gott!
    Min syster jobbar på konditori och kommer göra mina tårtor. De blir Browniebotten, hallonmousse baserad på yogurt, passionsinteriör och mjölkchokladmousse med marsipanöverdrag. Har provat den några ggr och utformat den därefter... MMmmmm längtar redan till nästa gång!

har du kollat zalandos? http://www.zalando.se/damskor-pumps/_groen/ 
  • M040812J
    Nunc est bibendum skrev 2012-06-26 15:31:22 följande:
    Har beställt tårtorna i dag. Det blir marängbottnar med chokladkräm, grädde och marsipan. 215 euro kostade kalaset  Förvånad, men min sambo har ätit den förut och säger att den är gudomlig så jag litar på honom. Måste kolla genom låtarna med trubaduren och solisten och fixa festprogram. Sen ska frackväst och frackskjorta köpas till blivande mannen och jag måste ha skor. Gröna skor. Och det är skitsvårt att hitta klargröna skor! Får bli vita i värsta fall. Och jag fick min klänning på midsommar. Min underbart vackra brudklänning som passade perfekt efter lite viktnedgång. Nu är jag redo att gifta mig. Redo på riktigt. Det känns i kroppen nu. Skrattande
    Juste, kinasidorna har ju maaaassor av skor. Kolla dh-gate. Har beställt skor ett par ggr, bra kvalitet (alla skor är ju typ gjorda i kina ändå). Kolla så försäljaren har bra bedömning bara!
    Ska beställa barnens näbbkläder från kina ikväll!

Så men i andra färger blir dom :)
  • Augustiblomma
    M040812J skrev 2012-06-26 15:23:04 följande:
    Idag:

Skickat in namnändring (igen... Valde att ha kvar mitt efternamn som mellannamn ändå) 
    Lämnat ringar för putsning och gravyr. Lyckades pruta ner det till 120kr för tre ringar ;) känns bra!
    "köpt" en slöja på blocket. Ska dock betala den ... Men sen är den min!
    Om du ändrar namn ska du också skaffa ny hindersprövning vet du? Min m2b ändrar efternamn så nu måste vi skicka efter ny hindersprövning fick vi reda på. Dock ingen panik då vi redan blivit godkända en gång så det går ju fort andra gången Solig
  • M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-06-26 16:23:21 följande:
    Om du ändrar namn ska du också skaffa ny hindersprövning vet du? Min m2b ändrar efternamn så nu måste vi skicka efter ny hindersprövning fick vi reda på. Dock ingen panik då vi redan blivit godkända en gång så det går ju fort andra gången Solig
    Men aaaaaah.... Haha mitt portokonto börjar ta slut haha. Nej då ... Fick dessutom tillbaka hindersprövningen igen där vi måste underrteckna igen att vi kryssat i ett par rutor. Alltså två underteckningar :/ kanske bara ska skriva dit mitt fullständiga namn då ;) haha

Bara för att skor nämndes så var jag tvungen att beställa ett par haha.

oj va liten bilden blev. Lyckas inte få den större. Men dessa blir mina brudskor :)) 
    Känns som att det går undan i planeringen nu! 

• snuttitess

Vi har beställt vår tårta de blir en 

Fransk moussesmak    Passion 
    Denna består av sockerkaksbotten smaksatt med Grand Marnier, banancurd och härlig passionsmousse. På en solgul spegel samsas kiwi, passions- frukt, physalis, och jordgubbar med chokladspiraler.

Fyndade idag med köpte min väska ,strumpeband  och l ite band till pysslet för 130kr då de har 70% rea :)

Så  ska titta på slöja där imorgon så hoppas hitta någon :) 
  • BlåAugustibröllop

Jag blir bara stressad av att läsa den här tråden! Och ändå har jag en mer dag för planering än er alla! Flört Vi gifter oss söndagen den 5 augusti.

• millemill
    M040812J skrev 2012-06-24 14:03:56 följande:
    Letar efter en slöja för tillfället :) Tänkte mig något halvutsläppt eller en knut i nacken. Men är absolut sugen på slöja :)

Hoppar in o lånar tråden, kunde inte inboxa dig. Vad är det för slöja du vill ha? Jag har en oanvänd, jättefin slöja du kan iboxa mig om det kan vara intressant.

• M040812J
    millemill skrev 2012-06-27 09:51:04 följande:

Hoppar in o lånar tråden, kunde inte inboxa dig. Vad är det för slöja du vill ha? Jag har en oanvänd, jättefin slöja du kan iboxa mig om det kan vara intressant.

Allra helst en med smal sidenkant och gärna två lager! 
  • ella
    KakanMackan skrev 2012-06-25 21:54:40 följande:

Å underbart! 
    Ska börja med mina festhäften jag med. Tänkte höra hur du har gjort dem och hur du har fäst papprena? Har du separat framsida och hur många inlagor hade du?
  • millemill
    M040812J skrev 2012-06-27 16:01:09 följande:
    Allra helst en med smal sidenkant och gärna två lager!
    Ja den har en siden kant och är i två lager, så att man kan fälla fram den kortare delen framför ansiktet om man vill.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012