• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Hej på er!

Okej mindre än en månad kvar... nu kööör vi!! :)
    Det sjuka är att jag känner mig hur lugn som helst trots att det är massor kvar att göra, fixa och trixa med...
    Jag tycker fortfarande att det känns som att det är "lååång" tid kvar och att det finns massor av tid kvar att planera på... Snart går det väl upp för mig att det bara är 4 veckor kvar och att jag inte kommer hinna men just nu är jag inne i ett skönt tidsoptimitstiskt tänkande ;) Det som stressar mig för tillfället är nog min klänning hos sömmerskan... Ska dit på måndag och mäta igen för flera har sagt att jag har gått ner i vikt fastän att jag inte har försökt att banta eller ngt.

M040812J: Din klänning är fantastisk!! Ska du ha uppsatt eller utsläppt hår till den?

Augusti2012: Vad fin du blev i håret och sminket. Den frisyren passade ju jättebra! Väldigt fint diadem också :)

• Augustibrud 2012

Kan någon av er hjälpa mig. Jag har nåt så löjligt som servett-problem :) Jag vill ha vita servetter som klarar av att vikas så att de står upp. Jag har kollat på dunilin och royal collection men kan inte välja. Vad ska ni ha för servetter?

Sen ett annat enormt i-lands problem. Karaffer! :) Har någon koll på några andra billiga karaffer än de som finns på IKEA?

För övrigt går det faktiskt bra. Jag håller på med bröllopsprogrammet och med bordsplaceringen och läget känns under kontroll. Jag har även haft min möhippa (i lördags) som blev så otroligt bra. Lycka till ni andra :D

• Elila

Servetterna vet jag inte... jag trodde Dunis var såpass starka att de orkade stå??
    Vi ska ha linneservetter som är stärkta så att de orkar stå :)

Ang Karaffer, Rusta, Lagerhaus, Ö&B, Netto.... Ibland dyker det ju upp några partier i de butikerna. Kanske värt att kolla?

• Lebendig

Jag kom idag på att jag inte har sytt till klänningen! Panik!!! Jag måste få tag i en sömmerska men jag jobbar hela nästa vecka så jag kommer inte hinna då. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig med tre veckors varsel! Är bara ett par axelband som ska kortas och behöver då förhoppningsvis inte lägga upp klänningen. 

M2bs kravatt är ute på vift någonstans och det är jättemycketstrul där. Väldigt stressad över det. Annars tror jag att resten är under kontroll

Fick tipset av frisören att jag har mycket glatt hår att tvätta håret dagen innan, ta i mousse och föna för att det
    för att det ska bli lättare att göra frisyr på bröllopsdagen. Något för er som kommer göra frisyren själv.

Soliga kramar från Bankeryd.

Jätte fint diadem! Var har du hittat det? Och min frisör sa att jag får absolut INTE komma med rent hår till henne på morgonen, om jag vill att frisyren ska hålla. Hon har också vägrat klippa mitt hår för "lite nötta toppar kommer göra att frirsyren håller bättre". Ja vill man bli fin får man lida pin. Jag LÄNGTAR så till den stora dagen! :) 

• Augustiblomma

Gud vet inte vad som har hänt med mig. Varit hellugn och inte alls stressad tills för fem minuter sen. Vi måste ju beställa bröllopstårta, hitta caketopper, leta upp förstärkare och högtalare och skicka efter kläder till barnen. Panik!

• augusti2012

Har sprungit på stan med mina tärnor som vill precis olika hela tiden.. Men till slut har dem kommit fram till vissa saker.. Så nu har dem sjal, armband och öronhänge som dem kommer köpa. 
    Men jisses vad dem tisslade och tasslade.. *skrattar* 
    Fick frågor som har du baddräkt? så nu gäller det att ha rakade ben och leta fram baddräkten. *skrattar* 

som den ebay galning jag är så har jag faktiskt hittat diademet på ebay för mindre än 50 kr. tror det var mindre än 40 kr till och  med.. men det passar det hela så bra.. 

Vi hade en himla tur idag: Vi köpte sjalen på kristina brud och fest i jönköping. Expediten var otrevlig som jag vet inte vad.. *suck* Men dem stängde imorgon för semester i tre veckor.. Puh vilken tur man kan ha. 

Ha en helt underbar helg.

Planen för helgen är: Göra klart tavlan till bordsplacering så mycket jag kan. Sy upp sonens kläder och börja tvätta servetter och köpa stärkelse. :) Något måste man fördriva tiden med när sambon jobbar  

• M040812J

Elila: Tack snälla :) Ang hår JAG VET INTE kanintebestämmamig#panik vad tycker ni blir finast? Jag säger spontant uppsatt men alla runt omkring tycker lockar.

• M040812J

Lebenedig: oj då! Hoppas den kommer fram! Själv väntar jag spännet på kinaleverans av barnens kläder. Dom skickades igår. Vet inte hur länge man brukar få vänta på kinapost?

• Elila

Nu är m2b på sin svensexa... Imorse kom dom och väckte honom med musik och en buzz lightyear dräkt...haha! Har några av er kanske blivit kidnappade idag? :)

Idag blir det sminkköp + sminkning med min kompis som ska sminka mig på bröllopet :) Har ni några sminkinspirationsbilder??

Jag har börjat gå in mina skor som är förvånansvärt sköna faktiskt. Ska dock lämna in till skomakaren för omklackning och på måndag lämnar vi in våra ringar för upputsning, herregud det närmar sig nu....

Nä rent hår är inte bra för håruppsättning... Jag har så glansigt hår så jag ska tvätta håret sista gången två dagar innan så att det absolut kommer hålla hela dagen :) Kanske ska prova det där med mousse :)

• Elila

M040812J: Hur långt hår har du? Jag tror att både lite slarviga lockar och uppsatt är fint... Tycker dock du ska satsa på uppsatt om ditt hår är såpass långt att det "skymmer" klänningen....

Båda är fint! Jag vacklade fram och tillbaka jättelänge men sen bestämde jag mig för uppsatt... Dels pga av vädret faktiskt. Vid regn och utsläppt hår så kanske frisyren inte håller lika länge och vid sol så blir jag extremt svettig i nacken om jag har utsläppt... Därav uppsatt :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012