• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

åhh det är så kul att läsa vad ni hittar på

Jag ska överraska min blivande då han fyller år samma dag med en överraskning.
    Jag kommer lära mig happy birthday på  gitarr (lite panik). Min systerdotter på 9 år kommer hjälpa mig
    Kommer vilja göra detta när alla har fått mat och sitter och äter. Dvs i början så jag har det gjort *skrattar* 

• M040812J

Testar hår och smink här hemma... 

Detta är inspirationsbilden

Någon mer som ska sminka sig själv? Jag insåg nyss att mitt smink är (som alla snackar om här inne) ljusreflekterande och gör att jag ser svettig ut på ögonlocken. Måste skaffa två nya skuggor. Suck, jag som lagt ner en smärre förmögenhet på smink! 

Nån som har tips på "matt" oreflekterande smink? Mac?

Annars väntar jag på massor av paket den här veckan! *Spännande* 

• M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-07-09 18:49:22 följande:
    Jag ska sminka mig själv. Gick till en riktig sminkaffär och lät dom hjälpa mig att välja ut passande saker.
    Gjorde jag med. Men inte hjälpte det. Den tanten jag snackade med ville nog mest sälja... :( jajja de blir lite extra smink i sminkväskan helt enkelt. Vad har du för smink?
  • M040812J

Jag får ursäkta storleken på biderna. Men nu har skor och barnkläderna kommit. Tärnor testat sina kläder och jag bestämt frisyr. :) Här kommer bilderna!

• Milla71

Hej!
    Jag ska också gifta mig den 4 augusti 2012 - om 26 dagar! - och jag håller på att gå upp i atomer!  Är så stressad!

Men när jag nu har läst några av era inlägg så är det kanske inte så konstigt att jag är stressad då jag ser att flera av er hade kyrka och lokal bokad redan i augusti förra året. Min sambo friade inte förrän den 5 nov -11 så jag började lite senare och kyrkan krånglade länge med oss.

Jag ringde till dem från mitten av nov till mitten av januari utan att få boka kyrka och fick sen svaret att det går inte. Fick då ringa kyrkoheden och fick då en kyrka men ingen jag någonsin varit i, efter ytterligare några samtal så fick vi våran kyrka men då var vi redan framme vid den 6 februari och jag ville få ut inbjudan som en allahjärtansdagshälsning den 14 feb så då började stressen.

Jag är två barnsmamma, bl.a. till en 1,5-åring som har astma varje gång hon är förkyld, jobbar halvtid, är ordförande i en förening och försöker hinna träna lite med i veckorna. Allt detta samtidigt som jag försöker planera vårt bröllop! Tur att jag har semester nu fram till bröllopet för annars vet jag inte hur detta kommer sluta.

När jag var och handla i fredags glömde jag lasta in barnvagnen i bilen när jag skulle åka från affären. Tur att jag kommit ihåg att sätta in dottern i bilen i alla fall!! Drömmer även mardrömmar om att min sambo dör innan bröllopet m.m.

Och nu ringde de från kyrkan idag och säger att vi fortfrande inte har någon präst!! Hjälp!

Är det någon mer som har det så här?!

Dock har jag de stora sakerna klara. Vi har lokal, kock och serveringspersonal, en kompis gör bröllopstårtorna, min klänning är snart klar och vi har bokat kläder till min sambo, ringarna tillsammans med hindersprövning/vigselbevis ligger i kassaskåpet och vi har bokat fotograf, band och bil. Samt att jag har äntligen lyckats boka både sminkning och frisör. Så det känns som det kommer bli bröllop och fest i alla fall.

Men nu till mitt stora problem. Bordplaceringen! Det är så att min sambo inte har några föräldrar kvar i livet, har dock en fostermamma som vi inte är hundra på om hon kommer eller om hon ska vara barnvakt åt sitt barnbarn samt en fosterbror och två biologiska systrar. Själ har jag både mamma, pappa, farmor och mormor samt två syskon som kommer. Hur göra man då med honörsbordet? Några tips?

Förresten om jag backar till kyrkan. Har ni andra redan fått prata med prästen? Vet ni hur programmet ska se ut så ni redan har hunnit göra klart sådant?

Kul att så många ska gifta sig samma dag!!

• Elila

Hanna05 - Vad är det för spex du ska göra? Va skoj!!

M040812J - Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med smink då jag är helt lost på det ämnet... Typ mascara och rouge är det jag använder, och lite gloss. Jag är så glad över att ha en kompis som är kunnig och som vill hjälpa mig :)
    Vilka fina bilder och OMG, vilka fina skor, tärnklänningar, kostym till din son, frisyr!! Är frisyren helt uppsatt eller halvt? Blev väldigt fint med blomman :) Varifrån är skorna? Riktigt snygga!!

Milla71 - Välkommen in på upploppet :) Det verkar som om du har bra koll på läget :) och nej vi har inte träffat prästen än, vi ska göra det helgen innan bröllopet. Dock har vi från och med igår lite mailkontakt med honom ang vigselprogram så att vi kan trycka det innan :) 

Igår lämnade vi in våra ringar för upputsning och extra gravyr (i min förlovningsring skriver vi till Paris, det var där han friade, och i m2bs lägger vi till vigseldatumet). Så nu går man här utan ring... Känns konstigt. Men efteråt blev det verkligen WOW vi ska gifta oss, det är inte på låtsas längre utan nu är det verkligen snaaart. Wehooo! 

• M040812J

Elila: tack :) skorna är från zalando.com dom var jättesköna :) jag börjar känna att allt hamnat på plats nu.Idag hämtar vi ringarna, de har känns rätt naket utan ;)

• Nunc est bibendum

Oj, bara 25 dagar kvar! Jag sitter på jobbet och kan inte koncentrera mig ;) Har bestämt ingångsmusik, låt till solisten och låt till vår första dans som man och hustru=)

">Ingångsmusik

">Solistens låt

">Första dansen

Har nördat runt jättemycket när det gäller musiken. Jag och min sambo gillar mest sådan musik som är svår att integrera i ett bröllop. Men jag är väldigt nöjd över vår kompromiss =)

Nu är det festprogram, bordsplacering och finjusteringar på klänningen kvar. Skor har jag inga heller, men jag tänkte se vad jag har i gömmorna hemma så slipper jag gå in nya ;) Spotifylistan ska göras också, men det tar ju inte så lång tid. Och så ska min tärna ha en bukett också. Men det känns hanterligt nu och vi har hunnit med mycket på de här tre månaderna som vi har planerat. Hur mycket har ni andra kvar?

• M040812J
    Nunc est bibendum skrev 2012-07-10 13:35:13 följande:
    Oj, bara 25 dagar kvar! Jag sitter på jobbet och kan inte koncentrera mig ;) Har bestämt ingångsmusik, låt till solisten och låt till vår första dans som man och hustru=)

">Ingångsmusik

">Solistens låt

">Första dansen

Har nördat runt jättemycket när det gäller musiken. Jag och min sambo gillar mest sådan musik som är svår att integrera i ett bröllop. Men jag är väldigt nöjd över vår kompromiss =)

Nu är det festprogram, bordsplacering och finjusteringar på klänningen kvar. Skor har jag inga heller, men jag tänkte se vad jag har i gömmorna hemma så slipper jag gå in nya ;) Spotifylistan ska göras också, men det tar ju inte så lång tid. Och så ska min tärna ha en bukett också. Men det känns hanterligt nu och vi har hunnit med mycket på de här tre månaderna som vi har planerat. Hur mycket har ni andra kvar?
    Åh va fint med jackson 5 :) blir så glad av den låten!

Vi kommer gå in till

"> Adam silvestri (Forrest gump)

Gå ut till

">Sixpence none the richer -kiss me

Solisten kommer sjunga, en kompis kommer spela piano också

">Kajsa-Stina Åkerström - Av längtan till dig

">Case of you - Joni Michell (James Blake)

">

You are the sunshine Stevie Wonder

Eventuellt den här till brudvalsen

">Lionel Richie och Diana Ross - Endless love

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012