• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J
    M040812J skrev 2012-07-18 17:53:30 följande:
    Har samma problem. En av tärnorna har precis fått barn och barnet verkar vara mjölkproteinsallergiker... Dock äter hon ägg. Men what to dooo??! Ska kolla med syrran som jobbar på konditori om det finns NÅGOT de kan baka som inte innehåller spår av mjölk... 
    Men ang glass så finns det väl soyaglass? 
    Haha menar förstås att TÄRNAN som ammar äter ägg. Hon går på diet á barnets räkning ;)
  • Augustiblomma
    M040812J skrev 2012-07-18 17:53:30 följande:
    Har samma problem. En av tärnorna har precis fått barn och barnet verkar vara mjölkproteinsallergiker... Dock äter hon ägg. Men what to dooo??! Ska kolla med syrran som jobbar på konditori om det finns NÅGOT de kan baka som inte innehåller spår av mjölk... 
    Men ang glass så finns det väl soyaglass? 
    Men vart kan man köpa soyaglass? Aldrig sett nämligen, men man har väll inte direkt letat heller.
    Annars får man göra egen men då jag inte har någon glassmaskin känns det lite jobbigare.
  • millemill
    Augustiblomma skrev 2012-07-18 19:00:24 följande:
    Men vart kan man köpa soyaglass? Aldrig sett nämligen, men man har väll inte direkt letat heller.
    Annars får man göra egen men då jag inte har någon glassmaskin känns det lite jobbigare.

Har en dotter som varit mjölkproteinallergiker.

Prova Tofu-line, kanonbra glass för dem som inte tål mjölk-protein. Finns i en massa olika smaker, den är jättegod! Finns i de flesta matbutiker!

• M040812J
    millemill skrev 2012-07-18 19:36:03 följande:

Har en dotter som varit mjölkproteinallergiker.

Prova Tofu-line, kanonbra glass för dem som inte tål mjölk-protein. Finns i en massa olika smaker, den är jättegod! Finns i de flesta matbutiker!

Ja, ibland ligger dom lite off i frysdiksarna. Men tofuline har jag nog sett flertalet ggr i olika butiker.
  • Augustiblomma

Tack för tipset! Det är inte något alls som kan komma från djur i det? Inte ägg eller någonting?

Funderar på om man kan köpa soyagrädde och sen ha i lite kakao så det blir lite chokladsmak i det hela och sen ha till. Vad tror ni? Tänkte på att tårtan kommer vara i chokladsmak så det passar in lite.

• M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-07-18 20:23:13 följande:
    Tack för tipset! Det är inte något alls som kan komma från djur i det? Inte ägg eller någonting?

Funderar på om man kan köpa soyagrädde och sen ha i lite kakao så det blir lite chokladsmak i det hela och sen ha till. Vad tror ni? Tänkte på att tårtan kommer vara i chokladsmak så det passar in lite.
    Prova och smaka! :) Jag gillar ju soyaprodukter. Lite sötare än mjölk ;) 
  • Augustibrud 2012

Fick tips av min präst angående ris. Man kan klä en skokartong med nåt fint tyg och hälla i ris där sätta locket på och låta stå precis vid portarna ut. Sedan kan ev. värdparet ställa ut lådan med ris och gästerna kan ta en näve ris när de går ut ur kyrkan och gå och hämta mer om de tycker det :) Smidigt och enkelt. Skönt att slippa momentet med småpåsar som kan vara rätt jobbiga att ordna.

• Lebendig

Gah två och en halv vecka kvar nu! Och inga kravatter i syne. Jösses vad jag blir nervös över det j*vla strul vi har haft. Vet ännu inte om min m2b kommer få bära kravatt eller om det blir någon nödlösning...

Är det någon av er därute som har en bra lista på allt som ska göras inför den stora dagen. Jag och min sambo tänkte sätta oss ner och skriva en men vet knappt var jag ska börja! Vet at det finns listmänniskor här i tråden. Skulle bli tacksam om ni delade med er!

Fick ett mystiskt kuvert av min tärna i söndags. Däri fanns instruktioner om att packa en väska och vara beredd på att lämna hemmet under hela julimånad... Spännande!

• Elila

Ja det är helt galet va nära det är nu...
    På ngt konstigt sätt känns det som att allt är under kontroll dock... Fråga mig inte hur men det känns ändå så :)

Jag var hos sömmerskan igår och måttade lite extra... Hade gått ner över 2 cm så hon får ändra om lite men åhhh va fin jag kommer bli, hihi!! Känns helt galet att jag gått ner så mycket, har varken ätit annorlunda eller rört på mig mer än vanligt... Stress?

Denna checklistan har jag kikat några gånger på... Den är helt absurd men ändå mycket bra tips!!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3000246.html

• marielleangelina

Brudar!! 2 veckor och 2 dagar kvar! 16 dagar!!

Vi beställde tårtan idag, fruktansvärt nöjd! Det var nog den smaskigaste tårta jag ätit..
    Tricolore heter den och innehåller: Browniebotten, mörk, ljus och vit chokladmousse, blandade bär.

Hade min klippning och provuppsättning igår och känner att det kommer bli perfekt :)
     Luggen kommer se ut såhär
    Ungefär såhär baktill (utan blomman)
    Samt en Hollywood-våg à la 30-tal på "andra sidan luggen" som avslutas med ett litet hårsmycke.

Va kul att läsa om era hippor! =) får tyvärr själv ingen eftersom vi bara bjuder familjen och alla mina tjejkompisar är väldigt utspridda i landet (och utlandet)... men men, jag klarar mig ;)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012