• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Förresten så vill jag tillägga att från och med lördag så kommer jag inte vara så aktiv här på BT... Då är vi nere i Skåne, där vi ska gifta oss, fram till bröllopet med familjerna så det kommer vara fullt ståhej + att internetuppkoppling där är = noll!
    Efter bröllopet hinner jag inte vara aktiv heller för sen är det hem, tvätta och packa för att se åka igen...

Men efter bröllopsresan då minsann.... Då blir det bilder, frågor och berättelser :)

Jag vill även tacka alla er för stöd, tips, råd under detta år som varit! Ni har varit fantastiska! Jag är övertygad om att alla kommer få en fantastisk bröllopsdag och att ni kommer vara helt bedårande vackra!

LYCKA TILL NI FANTASTISKA MÄNNISKOR PÅ ALLAS VÅR BRÖLLOPSDAG 4:E AUGUSTI 2012! 

• augusti2012

Förlåt om jag är lite negativ.. Bröllopet står mig upp i halsen.. 
    Så idag rymmer vi :)
    Vi tar båten och åker till Gränna/visingsö bara för att komma bort lite.
    Får ta ett ryck när vi kommer hem igen. Men känner att jag behöver en paus.

Ringde kantorn idag  och vår ingångs + utmarsch är inga problem. Blev så himla glad. 
    Avbokade även hotellet för vi kom fram till att vi utnyttjar det inte så mycket att det lönar sig. så vi sover hemma och  tar dem pengarna till något extra på semestern.

Elila: lycka till med allt. Detta har varit en härlig tråd att hänga i och dela både med och motgångar tillsammans med.  {#emotions_dlg.flower}

• car1021

Elila: Jag håller med dig om att man nästan önskar att det var över. Tänkte precis den tanken igår kväll...men samtidgt så längtar jag till att den stora dagen.
    Men det var som min sambo sa häromdagen:Vad ska du göra nu när du inte har ett bröllop att planera, leta saker på nätet till mm? Ja det kommer att bli tomt. Men som han sa att du kan väl börja planera 10 års jubileumetGlad
    Får väl greja med tack kort, album mm

• car1021

Glömde att skriva att jag vill tacka alla för en väldigt mysig tråd. Det har varit kul att gå in här och läsa under "resan" mot vårat gemensamma mål den 4 augusti.
    Ska bli så kul att se alla bröllopsfoton och läsa berättelser sen.

• marielleangelina

Håller med er alla, har varit jättekul att ha den här tråden att tjata lite i :)

Lycka till!

En påminnelse... Ska ni ha axelbandslöst? Ha då inte på er en vanlig BH alls innan vigseln eftersom märken från banden kan sitta i ganska länge i huden.

• M040812J
    marielleangelina skrev 2012-07-25 15:29:52 följande:
    Håller med er alla, har varit jättekul att ha den här tråden att tjata lite i :)

Lycka till!

En påminnelse... Ska ni ha axelbandslöst? Ha då inte på er en vanlig BH alls innan vigseln eftersom märken från banden kan sitta i ganska länge i huden.
    Blev påminnd om det i början av sommaren,vilket resulterat i att jag använt ett enda tublinne vid alla soltillfällen ;) kanske var tur att det bara varit sol typ 3 ggr den här sommaren då! Hehe. 
    Ska föresten till solarieöarna i veckan. Känner att jag som har rött hår i blodet, kommer skina som en blek stjärna annras!

Kul att jag inte är ensam om att längta tills det är över. Har sagt det några ggr till sambon nu! Haha. Men snart tjejjer är vi brudar! :)))) 
  • Ravlunda

Hittade denna tråden nu, kanske för att jag inte varit så aktiv på Bröllopstorget :) Stort grattis till alla er som precis som vi gifter oss snart! Vi gifter oss i Ravlunda kyrka (Österlen) då min m2b har starka band till denna kyrka. Vi bor dock utanför Lund :)

• M040812J

Välkommen ravlunda! Kul med flera brudar!

Och tack till er som kommernterat mina fynd ;) 

• reebec

Ja käre värld, det är ju bara knappt 10 dagar kvar. Har tjuvkikat på vädret, men eftersom det inte såg så lovande ut tänkte jag skrota väderprognoserna.

Tror att det mesta börjar falla på plats, bara att andas nu så kanske allt hinns med :D

Och fantastiskt att så många verkar pricka in the Red week samtidigt och just inför bröllopet. Jag åker säkert dit jag med. Men det är väl bara att le och låtsas som att mensvärken inte existerar! Äta Ipren och Panodil i förebyggande syfte.

Hett tips: kvällen innan och även samma morgon, få i er lite Resorb eller annan vätskeersättning. Lätt att glömma dricka (och man vill ju inte springa på toa stup i kvarten med klänningen) och dumt att få huvudvärk av uttorkning!

• Lebendig

Och om man ändå ska dricka resorb kan man även slänga i en berocca boost, mycket effektiv cocktail för att förhindra allt för kraftig baksmälla... Blev hippad igår! Har för mycket att göra nu så jag sitter typ apatisk och gör inget! 10 dagar!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012