• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Nunc est bibendum

Blir hippad i dag! Är hemma för dusch och lite dricka. Väcktes kl 7 av mamma som drog ner mig till bilen, drog en mössa över huvudet på mig och körde mig till okänd destination. Väl framme möts jag av fem av mina närmaste vänner som, medan jag fortfarande har mössan nerdragen över ögonen, klär på mig nån slags utrustning. Får ta av mössan och ser att jag är klädd i mc-kläder och ska få åka motorcykel! Sjukt kul! Åker ut på vischan bland slingrande vägar och njuter i fulla drag. Efter ett tag kom vi fram till ett stall med islandshästar. Jag älskar hästar och har ridit i många år, så jag blev så himla glad! Vi red ut i en timme och det var så himla härligt väder! Nu har bara halva dagen gått men jag är redan helt slut haha! Får se vad brudarna har hittat på härnäst.....Uppdaterar senare!

• augusti2012

det är så himla kul att läsa vad alla gör.. :) 
    Själv kom jag hem igår från en tre dagar lång båtsemester. Behövdes för min skäl känner jag.
    Har fått färg och har fått ett lugn inom mig. 
    Ska sätta mig och göra klart bordsplaceringen och bara njuta.
    Har varit iväg en sväng på ikea idag och köpt en skål till bålen, lite mer servetter bland annat.
    Så nu skall nog allt vara klart. 
    Har betalt smink och hår.. 

Någon mer än jag som har ångest över att det kostar massa??? 

Om en vecka är det dags för oss... känns helt galet.
    Bästa presenten fick jag igår. Mensen kom.. vilket betyder jag har ingen mens på bröllopet :) :) 

• M040812J
    Nunc est bibendum skrev 2012-07-28 12:54:49 följande:
    Blir hippad i dag! Är hemma för dusch och lite dricka. Väcktes kl 7 av mamma som drog ner mig till bilen, drog en mössa över huvudet på mig och körde mig till okänd destination. Väl framme möts jag av fem av mina närmaste vänner som, medan jag fortfarande har mössan nerdragen över ögonen, klär på mig nån slags utrustning. Får ta av mössan och ser att jag är klädd i mc-kläder och ska få åka motorcykel! Sjukt kul! Åker ut på vischan bland slingrande vägar och njuter i fulla drag. Efter ett tag kom vi fram till ett stall med islandshästar. Jag älskar hästar och har ridit i många år, så jag blev så himla glad! Vi red ut i en timme och det var så himla härligt väder! Nu har bara halva dagen gått men jag är redan helt slut haha! Får se vad brudarna har hittat på härnäst.....Uppdaterar senare!
    Åh va hrligt! Ville också rida :( hehe. Jag hade min hippa förra helgen, men va så sjuk att jag inte kunde prata efter middagen. Önskar att man fick göra't igen när man va frisk! Och parta hela natten! Det va ju så kul!! 

Här rullar det på.
    Letar med ljus och lykta efter en röd matta. Trodde jag skulle få hjälp av en kompis med det, men hon verkar helt ha glömt. Har skrivit om "röda mattan" i mitt festprogram, så nu MÅSTE jag ha en!

Någon mer som börjar känna bridezillanerverna pocka på? Jag som vanligtvis aldrig blir arg eller bryr mig så värst mycket snäser åt stackars mannen, klagar på syrrorna ochgud vet vad. Nu är det skärpning. Från och med idag är det dags att lägga sig i tid för att vara utvilad och frisk (är ff sjuk) på lördag!
    Woho 1 vecka idag!

• marielleangelina

Min söta, söta mamma.... Hon hade fixat en liten hippa till mig idag! Det var meningen att jag skulle till henne för att färga håret, göra kroppsskrubb och kroppsmask mm så det gjorde vi!... men så sa hon att min syster hade ringt och frågat om vi skulle spela äventyrsgolf så det åkte vi och gjorde men sen överraskade hon med att bjuda på en god middag också! Och där hemma väntade champagne och chokladfundue.

Hon hade tydligen försökt få tag i mina vänner men en är höggravid och måste ligga till sängs och några är på Bruce och några andra kunde inte komma ... Men de gör inget :) Mamma och mina två systrar räcker långa vägar, dom är så gulliga Hjärta

• Tok kär Annki

Jag blev också hippad i morse. Tre av mina underbar värninner och min underbara syster kom in smygande vid nio i morse.Så dagen börja med frukost och melodikrysset.Fick jättefina kläder och ta på mig. Flört Sen blev det en liten sväng på stan.Försata skålen  blev i bilen innan vi for iväg mot nya äventyr. Vi hamna på parkeringen utanför Boda Borg men då kom chaffören på att hon kört fel.Skrattande Så iväg igen mot nästa ställe som blev Gälleråsen,YES tänkte jag, jag ska få åka något som går fort, men så var det inte utan chaffören hade kört fel igen. Flört Här blev det lite mer skålar också. Sen iväg igen och nu kom vi fram till Loka brunn och det var rätt. Skrattande Börja med en underbar lunch, sen in och byta om till bikini och samtidigt fick jag naglar och tånaglar målade, blev jättefina i olika färgen med glitter på så klart. Skrattande Här fick jag även en ny tiara med badmössa .På schemat ståt det sen ansiktsbehandling,Underbart!!!.Efter det bada vi både inom hus och utom hus i ett par timmar.Nu var det dags för nya kläder och så fick jag tillbaka min tiara med slöja igen.Sen åkte vi tillbaka till stan för att byta chafför och sminka mig.Den första chafför blev så törstig. Flört Och kvällen avslutas vi med en god middag med min blivande man och andra goda vänner som inte hade varit med på dagen.Jag fick världens bästa möhippa! SkrattandeHjärta 
    Nu är det bara sex dagar kvar! FlörtSkrattandeHjärta

Tok kär Annki
  • Augustiblomma

M040812J: Har du kikat på Bauhaus efter matta? Vi ska ha en röd matta och där har dom som en "utomhusmatta" som är röd. Den var inte allt för dyr heller och så kan man ju välja själv hur stor man vill ha då man köper den per kvadratmeter.

• Augustiblomma

Idag har min frisör varit här och testat sätta upp frisyren igen och så tog vi tid hur lång tid den tog att göra i ordning, ca 1 1/2 timme. Så på lördag kl 9.30 kommer han hit för att vi inte ska behöva stressa en massa då. Nu är det bara 6 dagar kvar brudar!! Bara jag som börjar känna stressen?

• marielleangelina

NEEEJ! Idag säger prognosen 30 mm regn i Halmstad! Det är inte sant..... Det MÅSTE ändra sig

• car1021

Jag har tittat på väderprognosen varje dag och den ändras varje dag! Just nu ska vi ha regn här i Uddevalla också på lördag. Vi som ska ha vigseln utomhus har vi tänkt....får bli inomhus om det är regn...men det blir inte lika mysigt. Suck!

Har "pimpat" våran gästbok och gjort klart bordsplaceringskartan:

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012