• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • 987654321

Vår budget var lite svävande... :) Men vi fick en resa idag för strax under 18 000 som vi sa max 30 000 på så där är vi safe men det jag tycker drar på är typ smink, musiker, naglar, slingor, presenter, alltså de posterna som är mellan 500-2000. Det blir massor i längden.

• M040812J
    987654321 skrev 2012-07-31 22:33:31 följande:
    Vår budget var lite svävande... :) Men vi fick en resa idag för strax under 18 000 som vi sa max 30 000 på så där är vi safe men det jag tycker drar på är typ smink, musiker, naglar, slingor, presenter, alltså de posterna som är mellan 500-2000. Det blir massor i längden.
    Samma poster här som drar ut... Har lagt ner en mindre förmögenhet på smink. Men ven utsmyckning av lokal! Har också kollat på resor till grekland! Sitter i en dålig sits för resa bara. Har bokat tid för sonen att fixa pass imorgon men kom på att han har mitt efternamn. Suck. Så antingen väntar vi 6 veckor eller så gör vi ett pass och använder och ett nytt igen nsta gång. Suck!
  • 987654321

Man åker man snart efter bröllopet så är det bara att åka på det gamla passet. Huvudsaken är att biljett och pass är samma namn. Det tar ett tag för dem att ändra namnet. Frågade på polisen just för att min sambo ska ta mitt namn.

• KakanMackan

Här kommer lite av det jag pysslat med

Festhäftet/ bordsplats

Servetterna

Vigselbladet

Denna ska vi ha på toaletten. I korgen ska det ligga spray, plåster, nagelfil, halstabletter, tuggummi mm...

Gästboken

Barmenyn

• KakanMackan

Och den viktigaste såklart Min blivande mans morgongåva.. I kuvertet ligger det lite kort på oss genom åren, någtra på barnen och på ön där han friade... Korken är från när vi skålade när han friat.. Sen ska det ner ett litet brev, och en spetstrosa tror jag hihi 

• Tok kär Annki

På schemat för dagen stod det handla det sista i dryckes väg och för kväll stod det provsminkning och test måla och dekorera en nagel.Min dotter hjälpte mig med allt och jag blev jättenöjd.
    Vi hade ingen riktig budget, med tanke på den korta tiden till att planera vår dag, nio veckor.Skrattande
    Vi sa från början att 20.000-25.000 kan vi lägga på vårt bröllop, men slutnotan kommer att sluta på mera.Jag har fört kassabok på allt som är inköpt till vår dag, för att kunna se vad vi slutar på för budget.Jag ska räkna ihop den på söndag.Flört

Augusti2012:Du har så rätt vi och våra blivande män kommer att vara så stola att dem får bli våra äkta män.Hjärta
    PS. Och vi kommer att vara lika stola över våra vackra män att vi får bli deras fruar. DS FlörtHjärta

Tok kär Annki
  • augusti2012

Depends lösNaglar och ringar

Detta kommer vara vår utsikt från festlokalen.

Puh.. äntligen är festprogramen klara.. 
    Fick till och med min blivande man att hjälpa till  
    Fick muta med en cider.. :) 

• Jalle

Hej, brudar!

Längesen jag skrev i tråden, men jag har läst vartenda inlägg. Så himla kul att läsa vad alla håller på med, vilken energi och pysselglädje! Ni är ju "professionals" i bröllop!

Här håller vi på att gå upp i atomer av förväntan. Vi ligger så bra med i planeringen så det finns inget att göra förrens vi får lokalen i eftermiddag. Jag har städat hela huset i ren nervositet, en bonus!

Men i eftermiddag smäller det! Vi ska förvandla en tom lada till en folkpark. Lövad dansbana med kulörta kulor, chokladhjul, korvbod mm. Allt är förberett och ihopsnickrat, ligger bara och väntar. Min m2b tycker nog att mina idéer ibland går lite över styr, höll på att knäcka honom med chokladhjulet. Vi fick engagera halva släkten för att få det att snurra, men bra blev det!

Ska bli så kul att se alla bilder från era bröllop sedan!

Ett stort lycka till på lördag och tack för all hjälp med planeringen!

/Jessica

• Afla

Hej allihopa!

Idag har jag gjort färdigt alla vigselprogram... skönt..
    Imorgon ska vi hämta kläder, skriva ut och vika festprogrammen och så ska jag plcoan ögonbrynen.... Sedan är det bara fredag kvar. Det är så mycket att göra att jag inte ens hinner känna efter om jag är nervös :P

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012