• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Augustiblomma

Om du har tärnor så ta era klänningar till samma ställe dagen innan. En av mina tärnor hittade inte sin klänning när hon skulle ta på sig den. Utbröt panik men efter några timmar lyckades vi lokalisera den i festlokalen en mil där ifrån *puh*.

• 7milakliv

Här kommer lite bilder från min underbara dag i lördags. Solen sken och allt var perfekt:)

• reebec

Har inte fått bilder från fotografen ännu, men här är ett provsmak från en mobilkamera! :P

• Fröken Finemang
    reebec skrev 2012-08-08 18:49:56 följande:
    Har inte fått bilder från fotografen ännu, men här är ett provsmak från en mobilkamera! :P

Forshaga va?
    Vilken fantastisk klänning du har!
  • EmilyMattias

Vi hade en helt fantastisk bröllopsdag<3 Solen strålade mellan ljusa moln i princip hela dagen (bortsett från några droppar i håret precis innan vi gick in i vigsellokalen och ösregnet som kom på natten när vi skulle åka)!

Självklart blev det en del saker som inte alls gick som planerat under dagen, men det spelade faktiskt ingen roll.. Vi var bara lyckliga övert det faktum att vi blivit man och fru=)

Vi har fått många samtal nu efteråt från folk som tackat för en helt fantastisk dag. Känns såååå roligt att höra efter allt planerande!

Här kommer lite kort från vänners mobilkameror då vi fortfarande väntar på bilderna från vår (asgrymma) fotograf!

Brudvals a la styrdans=)

Jag och underbara vänner<3 Den här bilden beskriver vår fest ganska bra känner jag

Alldeles nyvigda<3

Min galna MAN körde ett spontant uppträdande med en låt om Blåvitt! Mkt uppskattat=)

Mina fina ringar. Syns nog rätt väl vilken som är vilken

Alldeles färdigpiffad på salongen=) Extremt nöjd med både hår och smink! Har aldrig kännt mig så snygg!

I tornet där vi precis blivit förklarade man och hustru<3

Sorry för bildbomben;D

• EmilyMattias

Vår tårta måste såklart också få vara med=) En underbar väninna som gjorde den åt oss i bröllopspresent! Chokladbottnar fyllt med citron och hallonmousse. Den var gudomligt god!

• reebec
    Fröken Finemang skrev 2012-08-08 20:44:21 följande:
    Forshaga va?
    Vilken fantastisk klänning du har!
    Yupp, Forshaga! Tack Trixade ihop idén till klänningen själv och beställde från Kina :D One of a kind!
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012