• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • 987654321

Äntligen beställt en resa. Hela familjen åker till Rhodos den 9/8 i en vecka. Ska bli så skönt att landa lite tillsamans efter hela balunsen och sen den 22/8 börjar barnen på förskola och vi börjar jobba den 4/9 10/9. Helt nytt liv. Jag har vart föräldraledig sen den 1/5 2009 :)

Letar paraply som en blå.... ska ju tokregna i Göteborg den 4/8 :(

Sista träffen med toastmastern i morgon, en sista provsminkning i morgon, naglar och slingor på torsdag. Nu jäklar är det nära :)

• Augustiblomma

Jag har ett blått strumpband som jag sytt fast ett gammalt smycke på. Nytt är ju klänningen och slöjan och allt. Lånat blir örhängena. Fått blir nagellacket på tårna :)

• EmilyMattias

Jag tror jag kräks.. Bilen som vi fixat att åka i till och från vigseln har växellådan kraschat på=( INTE vad jag behövde såhär tätt inpå lördag.. Och dessutom gör väderprognosen för Göteborg mig totalt depp.. Jag vill verkligen inte att det ska regna=(

Ingen rolig dag alls idag..

I övrigt har jag fått fixat massa småsaker idag, något positivt iaf. Nu är det snart bara roliga saker kvar att se fram emot. Insättning av löshår, repetition av mitt spex med tjejkompisarna, fixa naglarna, dekorera lokal osv. Skönt det iaf! Annars är det mesta fixat..

Det enda "stora och jobbiga" som är kvar är att fixa färdigt festhäftet. Får hem alla papper som min pappa skrivit ut på torsdag kväll så då är det bara att sätta sig och börja vika som en tok. omslagen är tack och lov redan klara! 

• augusti2012

Jag är så bölig.. började gråta till när monika och chandler gifte sig i kvällens avsnitt av vänner.. 
    Lyssnade på vår solist på youtube och då kom tårarna igen..
    Känner inte igen mig själv..
    Så här har ni en som garanterat kommer gråta  

Annars känner jag mig cool lugn. Förvånad över mig själv.

Imorgon ska vi träffa prästen.
    Håll tummarna att jag får gå in med min pappa. Skulle betyda något otroligt för mig.

Här i Bankeryd ser det också ut att vara regn när vi gifter oss. På fm och kväll är det sol.
    17 grader.. Får se att leta fram en sjal att ha runt axlarna. 

Det tråkiga är att fyra gäster har tackat nej nu den senaste veckan. En himla tur att vi inte har kopierat festhäftet.
    Så vi blir 54 stycken. 

• 987654321

Jag har en kompis som är frisör och ska fixa mitt får men vill inte ha betalt. En kompis som är florist och ska fixa alla blommor och mitt smink och inte heller vill ha betalt. Vad ska jag ge dem???? PANIK!

Vädret för Göteborg ser som sagt skit ut :( I övrigt känns det ganska lugnt :)

• augusti2012

Nytt: Klänningen
    Gammalt: Min vigselring där guldet är från mormors förlovningsring med morfar 
    Lånat: Ett halsband som min mamma fick av sin pappa på sin 25 års dag.
    Blått: Ett strumpeband där jag har sytt ditt en blå spets där det är en man och en kvinna. Denna spets har min farmor gjort.

• augusti2012
    987654321: vad sägs om presentkort på massage.. båda har yrken där man blir rätt trött i kroppen

Tjejer: Oavsett väder kommer vi vara dem vackraste fruar som våra män någonsin har skådat..{#emotions_dlg.flower}
  • 987654321

Håller ni budgeten? :)

Massage är ingen dum ide. Det är ett av mina förslag, eller en middag ute

• M040812J
    987654321 skrev 2012-07-31 22:13:58 följande:
    Håller ni budgeten? :)

Massage är ingen dum ide. Det är ett av mina förslag, eller en middag ute
    Nej. 7000över för tilfället och då har jag inte köpt presenter till alla delaktiga än :( 
    Du då? 
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012