• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • EmilyMattias

Vad ska ni ge era blivande i morgongåva? Jag tänkte överraska med en brazilian wax:D

I övrigt är det full stress just nu för att hinna med allt!

Vi ska snart ha ett sista avstämningsmöte med toastmaster/madame, skriva färdigt körschemat för dagen när de sista detaljerna har spikats, gå till cateringfirman och betala maten, jag ska öva på min sång tillsammans med körtjejerna (ska överraska min blivande på festen med ett litet shownummer!), spika vad vi ska ha för förrätt så att min mamma kan förbereda den, m2b ska klippa sig, jag ska till frisören och sätta in löshåret, jag ska fixa naglarna och så är det säkert en massa andra småsaker som jag glömmer nu=) Jo just det ja, ska färdigställa festprogrammet så åker vi till mina föräldrar någon dag nästa vecka och skriver ut det med pappas företagsskrivare!
    Bordsplaceringen blev jag färdig med idag, blev skitnöjd, och fort gick det=)

Jag börjar bli redigt nervös nu! 

• marielleangelina
    M040812J skrev 2012-07-25 20:11:09 följande:
    Blev påminnd om det i början av sommaren,vilket resulterat i att jag använt ett enda tublinne vid alla soltillfällen ;) kanske var tur att det bara varit sol typ 3 ggr den här sommaren då! Hehe. 
    Ska föresten till solarieöarna i veckan. Känner att jag som har rött hår i blodet, kommer skina som en blek stjärna annras!
    Ja absolut, det är ju jätteviktigt att man inte har bikiniränder ;) MEN det var inte så jag menade! Alltså om man tar på sig en BH på morgonen den 4e så är det kanske inte en så bra idé eftersom när man väl tar av den så kan märken från banden sitta kvar i huden ett bra tag.. som när man har haft strumpor på sig och så har man lite insjunken hud där strumpan hållt sig fast... så kan det bli med BHn också om man har otur. Det är alltså bäst att hålla sig till BH utan axelband HELA dagen :)

Jag har också varit på solarieöarna, en gång i veckan i 5 veckor typ... brukar aldrig göra det annars för det är ju inte särskilt nyttigt, men det skiter jag i nu faktiskt! Har ju inte varit en solstråle ute förrän nu! Ska påbörja en kur Dove summer body glow också :)
  • Augustiblomma

Igår påbörjade jag och m2b vår placeringskarta. Jag tror att den kommer bli bra när den blir klar. Kusinen som jag tidigare pratade om får inte stå med och sen får vi se om han dyker upp eller ej.

• Elila

Åhhh allt är så spännande nu.
    Imorgon kväll åker vi ner och sen är det bara en vecka kvar...

Det betyder att inatt sover vi för sista gången i vår lgh som ogifta. Gahh!

Bra tips med BH:n det hade jag nog inte tänkt på annars...

Här skiner solen som aldrig förr men som synd är sitter man ju på jobbet..
    Varje chans jag får på raster så länger jag mig ut för att få lite färg :)
    Det som är skönt är att vi som har lång klänning iaf inte behöver tänka på färg på benen, haha!

Välkommen Ravlunda... jag tror jag vet vem du är faktiskt :) Jag tror vi ska göra vår uppsättning på samma salong i Simrishamn? Gjorde du din provuppsättning under kristihimmelfärdshelgen?
    Vilken tid gifter du dig? När ska du vara hos frisören?

Ahh morgongåvan också... Vad ska ni ge?
    Jag och m2b ger varandra en systemkamera, vi älskar att fota och istället för att lägga mycket pengar på två grejer la vi mycket pengar på en bra kamera :)

Ikväll blir det packa, fixa, greja...kommer bli en lång kväll!

• Ravlunda

Elila: Tyvärr är jag inte den du tänker på... Har en väninna som tillsammans med min mamma ska göra mitt hår :) Vi gifter oss redan kl. 12.00, därefter fotografering i omgivningarna innan vi åker hem och har festen i trädgården

• Elila

Okej... Då är det ett annat bröllop i Ravlunda samma dag för jag träffade en tjej som gjorde sin provuppsättning samtidigt som mig som skulle gifta sig den 4/8 :) Komiskt sammanträffande men kul med en till Österlensbrud :)

• Augustiblomma

På tal om morgongåva så ska jag inte ge något. Där emot så har jag fixat ett litet paket som hans best man ska överräcka till honom på morgonen som innehåller fina kort på mig (inte nakenbilder) och sen en öl. Tror han kommer tycka att det är lite roligt :)

• moa2012
    Augustiblomma skrev 2012-07-26 14:29:14 följande:
    På tal om morgongåva så ska jag inte ge något. Där emot så har jag fixat ett litet paket som hans best man ska överräcka till honom på morgonen som innehåller fina kort på mig (inte nakenbilder) och sen en öl. Tror han kommer tycka att det är lite roligt :)
    det är ju en morgon gåva =)..det behöver inte vara något mer än det ..
  • Tok kär Annki

Jag håller på att fixar morgon gåvan till min älskling.Igår handla jag underkläder till mig,jättenöjd, hoppas älsklingen blir det också. Flört Idag har jag rollat klart bordstabletterna, bordsplacerstavlan är också klar och en del annat pyssel inför vår dag. NU är det bara en vecka kvar brudar!!! SkrattandeHjärta

Tok kär Annki
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012