• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J
    Elila skrev 2012-07-23 08:36:18 följande:
    Hej på er!
    Herregud vad tiden går... Mindre än två veckor kvar :)

Lebending: Vi har också jättefula stolar men gör som Nunc, vi struntar i det.... Vi tänker att folk inte bryr sig när de väl sitter ner och mesta dels av tiden så sitter folk vilket gör att de inte ser stolarna :)

Jag börjar inte känna mig stressad utan mer nervös... Nervös över hur min mage kommer vara under bröllopsdagen (brukar alltid få nervös-mage innan jag ska göra ngt vilket resulterar i toalettbesök var 10:e minut), nervös över att jag kommer vara så nervös att jag kommer vara helt stel i kyrkan... ja ni hör! Jag ska lyssna på ett avslappningsband ikväll tror jag ;) Att vara nervös för att man kanske kommer bli nervös känns sådär ;)

Va kul med möhippor och svensexor :)

På lördag åker vi ner till Skåne och där vi ska ha bröllopet... Då kommer vi vara på plats i en vecka innan och fixa och trixa där nere. Först då kommer jag nog känna att det är "på riktigt". Nu är det sista arbetsveckan innan 4 veckor semester väntar, åhhh!!

Hur går det för alla och deras klänningar? Passar dom, har ni gått upp/ner? Jag märker att jag rasar i vikt så jag försöker äta, äta, äta... för jag fååår verkligen inte gå ner mer nu då passar inte min klänning!! Får lägga strumpor i bh:n annars ;)

Hur gör ni med semestrar och så denna sommaren?

Igår träffade vi vår fotograf och gick igenom vilken typ av bilder vi vill ha.... Han kommer ta bilder under vigseln och sen själva bröllopsfotona. Känns så spännande! Sen under middagen/festen så har vi en släkting som tar bilder med sin systemkamera :)

Hur gör ni med foton? Har ni någon som filmar?
    Jag har samma problem med vikten. Har blivit alldeles för smal, nästan så att klänningen inte alls är lika fin längre :( men jag ska tänka mer på att äta. Har kommit på mig själv flera gånger med att äta pytteportioner. Men jag har en konstant stress/nervositetskänsla i magen. Trodde inte alls att jag skulle bli så här :/ 
    Ska försöka ha en deadline på onsdagen innan bröllopet att allt ska vara klart så man iaf får varva ner innan.
    Vi har samma lösning på fotografering. Vill egentligen ha mer men vi har redan spräckt budgeten. :( 
    Tack för pånminnelsen om filmning. Ska be vår bestman att sköta det!
    Jag har varit mammaledig och börjar plugga 27 aug och sambon har varit sjukskriven och börjar ev på 50% nu i augusti men vi tänkte ev åka iväg någon vecka och komma hem innan 27e.

Sitter och klurar på festprogrammet. Hur får man in en borsplacering? Gör man i word eller?
  • car1021

Vi kom på igår em att vi kanske skulle göra vigselprogram. Vi ska ju ha en borglig vigsel utomhus men tänkte att det kunde vara kul för gästerna med något ändå. Så jag knåpade ihop ett igår och vi skrev ut de hemma. Det är en framsida och när man öppnar det så står allt om vigseln till vänster och till höger står menyn.
    Jag har även gjort våra festprogram och de är också utskrivna. Min blivande man har jobbat som grafiker/tryckare största delen av sitt liv (inte nu) så han har häftat ihop de på ett smart sätt.
    Planerade även lite igår att vi ska ha några som tar emot gästerna, visar de till vigselplatsen och delar ut vigselprogrammen.
    Vi har även bytt vigselplats från gräsmattan i parken som vi har hyrt till en amfiteater som ligger i parken.
    Vi var uppe i söndags och tittade och kom på att vi kunde vara där istället. Det är en scen och sedan sitter gästerna på bänkar som går upp för en slänt. Kan nog bli väldigt fint tror vi. Det är en trappa på varje sida nerför slänten där gästerna sitter så vi tänkte gå på varsin sida och sedan mötas nere på scenen ( den är som en stor träaltan) Ska ta lite bilder ev i em så kan jag lägga ut så ni er hur jag menarGlad

• M040812J
    car1021 skrev 2012-07-23 09:26:20 följande:
    Vi kom på igår em att vi kanske skulle göra vigselprogram. Vi ska ju ha en borglig vigsel utomhus men tänkte att det kunde vara kul för gästerna med något ändå. Så jag knåpade ihop ett igår och vi skrev ut de hemma. Det är en framsida och när man öppnar det så står allt om vigseln till vänster och till höger står menyn.
    Jag har även gjort våra festprogram och de är också utskrivna. Min blivande man har jobbat som grafiker/tryckare största delen av sitt liv (inte nu) så han har häftat ihop de på ett smart sätt.
    Planerade även lite igår att vi ska ha några som tar emot gästerna, visar de till vigselplatsen och delar ut vigselprogrammen.
    Vi har även bytt vigselplats från gräsmattan i parken som vi har hyrt till en amfiteater som ligger i parken.
    Vi var uppe i söndags och tittade och kom på att vi kunde vara där istället. Det är en scen och sedan sitter gästerna på bänkar som går upp för en slänt. Kan nog bli väldigt fint tror vi. Det är en trappa på varje sida nerför slänten där gästerna sitter så vi tänkte gå på varsin sida och sedan mötas nere på scenen ( den är som en stor träaltan) Ska ta lite bilder ev i em så kan jag lägga ut så ni er hur jag menarGlad
    Låter jättefint! Lägg gärna in bilder!
    Jag blir nyfiken på hur ni har häftat? Vilken storlek har ni på festprogrammen? Jag skulle vilja ha 10*21 men det känns som att de blir så knåpigt med att skära till och så.
  • Elila

Våra festprogram är vikta A4 papper, vikta på mitten på längden... Vi valde det för att slippa bekymmer med att skära... Har ni någon bra skärmaskin annars? Vi gjorde bordsplaceringen i Excel som vi sedan klippte in i word (vi har bordsplaceringen även i festprogrammet)....

Jag har oxå en konstant nervositetskänsla... Hur blir man av med nervös-mage? Vad ska ni förresten äta på själva bröllopsdagen innan vigseln? Jag funderar på det... Sallad känns uteslutet för min del då jag behöver kolhydrater för att orka och för att inte bli dålig (blir alltid dålig av sallad).

• Augustiblomma

Oj vad skönt det hade varit om jag gick ner något i vikt. Jag tror mer på att jag går upp i vikt än ner så får nog flytta på en knapp på klänningen tills den stora dagen, ha ha. Några förslag om lokalen som vi ska göra med våran. Vi kommer att klä in delar av den i björkris. Somrigt och fint. Sen ska vi också byta ut dom fula tavlorna som hänger i lokalen mot fina rostavlor i canvas som vi hittade billigt på IKEA. Skitfula stolar har vi med men jag tror inte man tänker på dom när man ser helheten med dukningen och allt.

• marielleangelina

Vad tror ni om vädret? Om två dagar borde man kunna få en prognos.. även om man säkert inte kan lita på den Obestämd Väldigt nervös för hur vädret kommer vara faktiskt.. Moln utan blåst och regn hade varit perfekt!

Har ni köpt fina paraplyer?

• M040812J
    Elila skrev 2012-07-23 10:09:52 följande:
    Våra festprogram är vikta A4 papper, vikta på mitten på längden... Vi valde det för att slippa bekymmer med att skära... Har ni någon bra skärmaskin annars? Vi gjorde bordsplaceringen i Excel som vi sedan klippte in i word (vi har bordsplaceringen även i festprogrammet)....

Jag har oxå en konstant nervositetskänsla... Hur blir man av med nervös-mage? Vad ska ni förresten äta på själva bröllopsdagen innan vigseln? Jag funderar på det... Sallad känns uteslutet för min del då jag behöver kolhydrater för att orka och för att inte bli dålig (blir alltid dålig av sallad).
    Har gett tärnorna i uppgift att fixa lunch. Gissar på pizza. Sen en cheese mellan fotografering och vigsel för att fylla på med energi ;) Nyttig? Jag? haha 
    Jag fick en spa behandling på hippan och DET hjälpte mot stressen. Undrade varför han masserade magen, men det var tydligen just mot stress ;) dock känner jag känslan komma smygandes igen, men nu har jag släppt på kontrollfreaket och börjat be om hjälp s det känns liiite bättre ;) 
  • M040812J
    marielleangelina skrev 2012-07-23 10:36:47 följande:
    Vad tror ni om vädret? Om två dagar borde man kunna få en prognos.. även om man säkert inte kan lita på den Obestämd Väldigt nervös för hur vädret kommer vara faktiskt.. Moln utan blåst och regn hade varit perfekt!

Har ni köpt fina paraplyer?
    Jag äär inställd på kallt och grått. Regn slipper jag helst med tanke på att håret. Men annars spelar det inte så stor roll. Känner att det gärna får vara lite svalt så man slipper svettas ihjäl ;) hehe 
  • marielleangelina
    M040812J skrev 2012-07-23 11:17:19 följande:
    Jag äär inställd på kallt och grått. Regn slipper jag helst med tanke på att håret. Men annars spelar det inte så stor roll. Känner att det gärna får vara lite svalt så man slipper svettas ihjäl ;) hehe 
    Ja absolut, gärna svalt. Allt utom regn går bra :) Men med tanke på historiken den här sommaren känns det som att det är större risk för regn än chans på sol... Måste fixa någon typ av stadigt paraply för säkerhets skull.
  • M040812J
    marielleangelina skrev 2012-07-23 11:21:28 följande:
    Ja absolut, gärna svalt. Allt utom regn går bra :) Men med tanke på historiken den här sommaren känns det som att det är större risk för regn än chans på sol... Måste fixa någon typ av stadigt paraply för säkerhets skull.
    Ja, absolut! Paraply har jag missat! haha. Tack för påminnelsen!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012