• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Tok kär Annki

Jag tror och hoppas på fint väder (blir säkert årets varmaste dag Solig ) Känner mig inte stressad utan lite nervös/lite pirrig inför vår dag. Fotografen är en kär vän så honom har vi kontakt med hela tiden. Hon som ska göra våran tårta träffade jag/ vi förra veckan och då kom vi på att vi gör om den, kommer att bli helt underbar!!! SkrattandeJag har bjudit hem mina kära värninnor, döttrar och syster på en pyssel och fixar kväll nästa torsdag kväll. De blev jätteglada för att de får vara med och jag kan släppa en hel del saker som jag inte behöver göra själv. Flört Lycka till alla brudar! Snart är det vår dag Skrattande Hjärta

Tok kär Annki
  • Elila

Nej iiinte regn (och helst inte blåst)... Vi spanar på alla olika väder sajter för tillfället och de säger tyvärr regn :( Dock litar jag inte på det förrän kanske två dagar innan... Gärna mulet eller vad som helst bara inte regn/blåst :) Detta paraplyt har vi som back-up :)

Pizza lät gott, det ska jag nog föreslå för mina tärnor :)

Utanför kyrkan ska vi förhoppningsvis försöka få tillstånd att sätta upp björkris men man vet ju aldrig... Vi ska träffa prästen på söndag och gå igenom allt möjligt... Blir spännande och se vad han säger om att vi vill att jag ska gå in med min pappa, att vi blir 110 pers, att vi vill sätta upp björkris och att vi vill kasta ris... Vad jag har förstått här på BT kan alla de sakerna ställa till det beroende på präst/försämling/kyrka...

• car1021

Vårat festhäfte är liggande A4 som är vikt på mitten. Jag gjorde först hela festhäftet i word och sedan ändrade min sambo  sidorna så att det blir rätt när man skriver ut det. Han har häftat precis på där man viker det. Blir jätte snyggt. Om jag hade gjort det så hade jag häftat en bit in på sidan och det hade inte blivit snyggtGlad
    Jag vill inte ha regn eftersom vi ska vigas utomhus! Regnar det får det bli vigsel inne i festlokalen men det blir inte lika mysigt.
    Jag är också nervös. Innan har jag haft så mycket att ordna och fixa och det har varit så låååångt kvar men nu är det mesta klart och det är näääära!! Samtidigt så längtar jag!

• KakanMackan

Jag är mest nervös för att någon ska bli sjuk!! Vad gör man om nån av oss ligger i typ magsjuka?! Då kan man ju nästan inte gifta sig eller?? Vem vill komma på ett sådant bröllop om inte annat.. Eller om barnen är sjuka.. Gahaaa, KATASTOF!
    Då känns vädret plötsligt ovesäntligt..

Vi har också fula stolar, men gör som er andra, struntar i det De ska ju bara sittas på, eller hur

Vi ska träffa tjejerna på onsdag, som ska servera på bröllopet. Eller ja, inte jag min m2b, utan jag och vår toastmadame. Min sambo ska få slippa haha.

Ja klänningen ja.. Jag vågar inte prova den nu. Jag är så rädd för att jag gått upp. Det känns så. I alla fall förra veckan, dock har jag börjat tänka lite mer på vad jag äter, så det börjar kännas som att det vänder tillbaka. En veckas semster på Öland, med god mat och dricka gjorde nog 1-3 kilo plus skulle jag tro :-/ Men nu jädrar, inget godis, ingen dricka...

Igår blev festhäftet klart, ska nu in till tryckeriet nästa vecka. Även bordsplaceringstavlan blev klar i förrgår. Väldigt nöjd med den, Ikväll gjorde jag en liten tavla till baren, där det står vad som finns. Servetterna som jag skulle rulla och snurra fint band med vita pärlor runt, struntar jag nog i. Det blev inte alls som jag tänkt mig. Så varför göra något som inte blir hundra och som bara tar en massa tid

Det stora kvar är nu att binda ihop alla festhäften när de kommer från tryckeriet och att göra vår dans. Vet inte om jag berättat om den innan men vi hade tänkt att spexa till den lite, så som många hat gjort om man kollar på Youtube. Vi ska ha vår låt " `You´re beautiful" den ska sen pötsligt börja hacka och då tar Greese-låten över "You´re the one that I want" Hoppas det kan bli bra. en kul grej i alla fall..

Hur ska ni andra göra med tal? Någon som tänkt hålla det till er man? JAg tror nog att jag ska våga mig pådet

Kram!

• M040812J
    KakanMackan skrev 2012-07-23 21:53:50 följande:
    Jag är mest nervös för att någon ska bli sjuk!! Vad gör man om nån av oss ligger i typ magsjuka?! Då kan man ju nästan inte gifta sig eller?? Vem vill komma på ett sådant bröllop om inte annat.. Eller om barnen är sjuka.. Gahaaa, KATASTOF!
    Då känns vädret plötsligt ovesäntligt..

Vi har också fula stolar, men gör som er andra, struntar i det De ska ju bara sittas på, eller hur

Vi ska träffa tjejerna på onsdag, som ska servera på bröllopet. Eller ja, inte jag min m2b, utan jag och vår toastmadame. Min sambo ska få slippa haha.

Ja klänningen ja.. Jag vågar inte prova den nu. Jag är så rädd för att jag gått upp. Det känns så. I alla fall förra veckan, dock har jag börjat tänka lite mer på vad jag äter, så det börjar kännas som att det vänder tillbaka. En veckas semster på Öland, med god mat och dricka gjorde nog 1-3 kilo plus skulle jag tro :-/ Men nu jädrar, inget godis, ingen dricka...

Igår blev festhäftet klart, ska nu in till tryckeriet nästa vecka. Även bordsplaceringstavlan blev klar i förrgår. Väldigt nöjd med den, Ikväll gjorde jag en liten tavla till baren, där det står vad som finns. Servetterna som jag skulle rulla och snurra fint band med vita pärlor runt, struntar jag nog i. Det blev inte alls som jag tänkt mig. Så varför göra något som inte blir hundra och som bara tar en massa tid

Det stora kvar är nu att binda ihop alla festhäften när de kommer från tryckeriet och att göra vår dans. Vet inte om jag berättat om den innan men vi hade tänkt att spexa till den lite, så som många hat gjort om man kollar på Youtube. Vi ska ha vår låt " `You´re beautiful" den ska sen pötsligt börja hacka och då tar Greese-låten över "You´re the one that I want" Hoppas det kan bli bra. en kul grej i alla fall..

Hur ska ni andra göra med tal? Någon som tänkt hålla det till er man? JAg tror nog att jag ska våga mig pådet

Kram!
    Jag är sjuk nu :/ eller har tappat rösten. Hoppas det hinner försvinna till vigseln. En jäkla rethosta också!
    Har också lite panik över sjukdom, men det MÅSTE gå bra. Klarade hippan utan röst och med 2.5 h sömn. Så det kan inte bli så mkt värre ;) peppar peppar!

Sittter och fixar våra "gästbrev" Bränner kanter av en tapet och har en pappring runt i stt papper. Så gästerna ska skriva hälsningar/kloka ord/råd eller dikt .. ja vad de nu vill. Sen ska de signeras med ett datum eller en tidpunkt för att öppnas.

Ska göra någon fin "brevlåda" också, för dessa och kort. någon som har något bra tips?

Beställde tärnornas buketter och corsager också idag. Blir gerbreror och dahlior med lite aroina och "gla bollar" hehe, ingen aning om vad de blommorna heter.

(tärnbuketter)

MIn bukett.
  • Augustiblomma

Vad roligt att läsa om allas planeringar! Jag och min blivande har valt en låt vi ska dansa till och går den över till Pulp fiction låten och dansen för att sen bytas till Surfin bird, These boots are made for walking och sen tillbaka till första låten. Blir nog bra. Övar lite varje kväll nu. Jag har skrivit ett tal till min blivande. Mycket humor och även kärlek men tror det blir bra.

• Elila

Hej på er!

Igår gjorde vi färdigt våra bordsplaceringstavlor, blev tyvärr sådär men men...
    Vi har två st A1 som vi ska sätta upp på stafli ute i bersån och en inne vid entrén.

När vi träffade vår fotograf i söndags så ville han att vi skulle hitta ngt ställe som vi kunde vara på ifall det skulle regna... Jag sitter och funderar på det nu men känns svårt. Vi är ju mitt ute på landet och att bara knacka på hos ngn bonde känns inte aktuellt, har ni tips?

Vilken rolig idé med tapetrullarna :) Vet att vissa brukar få i present vinflaskor som ska drickas på 1:a bröllopsdagen, 5:e och 10:e m.m.... Det är en ganska trevlig idé tycker jag att få i present :)

Va kul att ni är flera som ska spexa i dansen, jag skulle aldrig våga ;)

Jag sitter även som på nålar vad gäller min mens... Brukar ha mens i ca 7 dagar och enligt min räkning ska den komma om tre dagar vilket innebär mens på bröllopet....Jag bara hoppas, hoppas att den är tidig istället för sen :) Brukar inte vara så mkt de sista dagarna men ändå tillräckligt för att inte känna sig 100% fräsch! En kompis tipsade om Primolut men då skjuter jag bara upp mensen och får den istället under bröllopsresan och det hoppar jag helst ;)

• Tok kär Annki

Igår ställde vi upp alla bord och gjorde en prov dukning, super nöjd. Ska försöka hinna göra en bordsplaceringstavla. Ska hämta lite mer porslin idag, vi kom på lite mer gott tilltugg igår som kommer att bjuda på. Vår fotograf kom över igår så vi gick igenom allt inför dagen. Idag ska jag dekorera presentaskarna till våra gäster. 

Tok kär Annki
  • marielleangelina
    Elila skrev 2012-07-24 09:16:47 följande:
    Hej på er!

När vi träffade vår fotograf i söndags så ville han att vi skulle hitta ngt ställe som vi kunde vara på ifall det skulle regna... Jag sitter och funderar på det nu men känns svårt. Vi är ju mitt ute på landet och att bara knacka på hos ngn bonde känns inte aktuellt, har ni tips?

Jag sitter även som på nålar vad gäller min mens... Brukar ha mens i ca 7 dagar och enligt min räkning ska den komma om tre dagar vilket innebär mens på bröllopet....Jag bara hoppas, hoppas att den är tidig istället för sen :) Brukar inte vara så mkt de sista dagarna men ändå tillräckligt för att inte känna sig 100% fräsch! En kompis tipsade om Primolut men då skjuter jag bara upp mensen och får den istället under bröllopsresan och det hoppar jag helst ;)

Vi var iväg och provfotade i helgen (min mammas man ska fota, han är riktigt duktig) och diskuterade då hur vi ska göra om det regnar... Försökte först fundera var det finns tak, men efter att ha sett att man kan få jättemysiga bilder med paraplyn bestämde vi oss vid att hålla oss till ursprungsplanen men med paraplyn om vi skulle ha oturen :)

Enligt min P-tracker-app såg jag redan för längesen att jag skulle ha mens precis runt bröllopet/smekmånaden så jag gick till ungdomsmottagningen och fick två veckors p-piller som jag precis slutat ta så den kommer imorgon istället! Och så blir det antagligen ägglossning på smekmånaden istället vilket känns bra mycket roligare! ;)

I ditt fall håller jag med om att det är bättre att slippa den när man är iväg på resa!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012