• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J

987654321: åh va kul! Jag misstänker att jag kanske också kommer få sjunga hehe. Låter som en underbar dag. Car: Jättefint!!! Augustiblom: kul med hippa för din del med! Låter som ni haft det kul! Å nu längtar jag till min!!

• Elila

Hej på er!
    Det är så roligt att gå in här på måndagar nu och läsa om allas hippor och allas planerande. Det närmar sig med stormsteg!! Vi har i helgen köpt ris till rispåsarna och värmeljus och lämnat in vigsel- och festprogram till tryckeriet. Men guuud va mycket det är kvar att göra :) Så mycket smågrejer hela tiden... Folk man ska ringa, saker som skall hämtas, festprogram skall vikas m.m. m.m.

Va skönt M040812J att ni får tårtan gratis, ett sådant kap :)

Augustiblomma: Vilken härlig möhippa du fick!! Låter verkligen mysigt, gott och roligt!

car1021: Fin dukning :)

987654321: Va kul med hippa, kan tänka mig att Euphoria inte var lätt att sjunga :) Va kul med Linedance.

Augusti2012: Haha Morgan-bilderna är för sköna alltså ;) Jo jag känner av stressen... Åh va jag längtar tills allt planerande och fixande är över och att få bli fru nu!!

• Nunc est bibendum
    Elila skrev 2012-07-16 10:30:55 följande:

Hej på er!
    Det är så roligt att gå in här på måndagar nu och läsa om allas hippor och allas planerande. Det närmar sig med stormsteg!! Vi har i helgen köpt ris till rispåsarna och värmeljus och lämnat in vigsel- och festprogram till tryckeriet. Men guuud va mycket det är kvar att göra :) Så mycket smågrejer hela tiden... Folk man ska ringa, saker som skall hämtas, festprogram skall vikas m.m. m.m.

Va skönt M040812J att ni får tårtan gratis, ett sådant kap :)

Augustiblomma: Vilken härlig möhippa du fick!! Låter verkligen mysigt, gott och roligt!

car1021: Fin dukning :)

987654321: Va kul med hippa, kan tänka mig att Euphoria inte var lätt att sjunga :) Va kul med Linedance.

Augusti2012: Haha Morgan-bilderna är för sköna alltså ;) Jo jag känner av stressen... Åh va jag längtar tills allt planerande och fixande är över och att få bli fru nu!!

Ska man köpa riset själv? Eller gör gästerna det? Vi har inte ens tänkt på det.... Obestämd
    Har gjort en checklista på det sista och det är mycket kvar än. Min klänning är fortfarande för lång och jag har inga skor. Men gift blir man ju förhoppningsvis ändå ;) Festprgrammen ska fixas i veckan och vi ska provmöblera lokalen för att kunna göra en bordsplacering. Sen måste vi fixa skjuts till prästen och alkoholfri dricka. Och kaffe. Herregud, det hade jag glömt :O Tänk er ett bröllop utan kaffe. The horror!
  • Elila

Vi har köpt ris själva eftersom vi kommer dela ut rispåsar som vi köpte på e-bay för ett tag sedan :) Våra gäster får vigselprogram + rispåse när de går in i kyrkan :)

• Tok kär Annki

Vi har också köpt ris och konfetti som vi kommer att blanda och hälla i små pappers strutar som vi har gjort av tårtpapper. Våra gäster kommer att få dessa strutar tillsammans med vigselprogramet när de går in i kyrkan.

Tok kär Annki
  • Augustiblomma

Oftast tar gästerna med eget ris men på vårt bröllop så skippar vi ris och har köpt såpbubblor till alla istället.

• KakanMackan

Vi gör som flera av er andra också skrivit.. Vi delar ut vigselblad och rispåsar (vita organzapåsar från eBay) innan gästerna går in i kyrkan. Min mamma och hans mamma är de som ska göra det. Dela ut dem och hälsa välkomna. Kan vara lute mysigt och personligt tror jag

• Augustiblomma

Jag har nu fått reda på att en kompis och hennes sambo som tidigare varit vegetarian har nu gått över till att bli vegan vilket betyder att de inte längre kan äta bröllopstårtan! Dom sa att jag inte behövde fixa något extra till dom men det känns väldigt dumt om alla skulle sitta och äta tårta medan dom bara får kolla på. Vi har dock absolut ingen budget över (ligger redan back ett par tusen) så det måste vara ett billigt alternativ. Eftersom dom inte äter ägg eller grädde så är det ju en hel massa som går bort. Har ni några förslag på vad man kan bjuda på som ändå ser lite festligt ut? Funderade först på bara glass och frukt men då måste jag nog ställa mig och göra egen glass eftersom glass innehåller mjölkprodukter. Suck.

• M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-07-18 13:49:59 följande:
    Jag har nu fått reda på att en kompis och hennes sambo som tidigare varit vegetarian har nu gått över till att bli vegan vilket betyder att de inte längre kan äta bröllopstårtan! Dom sa att jag inte behövde fixa något extra till dom men det känns väldigt dumt om alla skulle sitta och äta tårta medan dom bara får kolla på. Vi har dock absolut ingen budget över (ligger redan back ett par tusen) så det måste vara ett billigt alternativ. Eftersom dom inte äter ägg eller grädde så är det ju en hel massa som går bort. Har ni några förslag på vad man kan bjuda på som ändå ser lite festligt ut? Funderade först på bara glass och frukt men då måste jag nog ställa mig och göra egen glass eftersom glass innehåller mjölkprodukter. Suck.
    Har samma problem. En av tärnorna har precis fått barn och barnet verkar vara mjölkproteinsallergiker... Dock äter hon ägg. Men what to dooo??! Ska kolla med syrran som jobbar på konditori om det finns NÅGOT de kan baka som inte innehåller spår av mjölk... 
    Men ang glass så finns det väl soyaglass? 
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012