• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J
    Elila skrev 2012-07-07 09:58:24 följande:

M040812J: Hur långt hår har du? Jag tror att både lite slarviga lockar och uppsatt är fint... Tycker dock du ska satsa på uppsatt om ditt hår är såpass långt att det "skymmer" klänningen....

Båda är fint! Jag vacklade fram och tillbaka jättelänge men sen bestämde jag mig för uppsatt... Dels pga av vädret faktiskt. Vid regn och utsläppt hår så kanske frisyren inte håller lika länge och vid sol så blir jag extremt svettig i nacken om jag har utsläppt... Därav uppsatt :)

Jag har till skuldrorna ungefär. Har tänkt lite som du med värme och regn. 

Nu har jag bestäällt underkläder. Haha, frågan är om man kommer klara av att ha de på sig en varm sommardag!
    http://www.ellos.se/d/Underklader-bad-Bh-Bustier-korseletter/jsfn/_/N-1z141n2Z1z141yqZ1z141fg?Nr=347333 
    Billigt och bra :) Nu hoppas jag bara den fungerar i storlek.

Hur gör ni med underkläder? Jag undrar om jag inte ska försöka få på mig dessa i smyg innan vi lämnar för att åka till hotellet hehe.

Och hur går man på toaletten med en brudklänning??

• reebec
    Augustibrud 2012 skrev 2012-07-06 08:27:51 följande:
    Kan någon av er hjälpa mig. Jag har nåt så löjligt som servett-problem :) Jag vill ha vita servetter som klarar av att vikas så att de står upp. Jag har kollat på dunilin och royal collection men kan inte välja. Vad ska ni ha för servetter?

Sen ett annat enormt i-lands problem. Karaffer! :) Har någon koll på några andra billiga karaffer än de som finns på IKEA?

För övrigt går det faktiskt bra. Jag håller på med bröllopsprogrammet och med bordsplaceringen och läget känns under kontroll. Jag har även haft min möhippa (i lördags) som blev så otroligt bra. Lycka till ni andra :D
    Vi har köpt dessa från Duni. Papper men känns lite lyxigare ändå.

www.duni.com/sv/for-hemmet/produkter/servetter/se162664-servett-elegance-lily-vit.aspx
  • 987654321

Jag visste inte hur man gick på toa i bröllopsklänning så....

www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4193554.html

Jag letar smink hej villt :) Det "nya" enligt alla i sminkaffärer typ Grand, Kicks och Åhlens är BB-cream. Är det något ni har erfarenhet av? Min sminkning kommer att gå i brunt och rosa.

På måndag ska jag en heldag på stan med "tjejerna" och handla smink, underkläder, cd-skivor att dela ut så gästerna kan bränna sina bilder, en badbomd och papper till vigselprogrammen.

Är det någon som ska skriva sina egna löften? Hur går det i så fall?

I morgon ska jag göra provuppsättning av håret.

DET ÄR INTE ENS EN MÅNAD KVAR!!!!

• M040812J
    987654321 skrev 2012-07-07 20:10:34 följande:

Jag visste inte hur man gick på toa i bröllopsklänning så....

www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4193554.htm...

Jag letar smink hej villt :) Det "nya" enligt alla i sminkaffärer typ Grand, Kicks och Åhlens är BB-cream. Är det något ni har erfarenhet av? Min sminkning kommer att gå i brunt och rosa.

På måndag ska jag en heldag på stan med "tjejerna" och handla smink, underkläder, cd-skivor att dela ut så gästerna kan bränna sina bilder, en badbomd och papper till vigselprogrammen.

Är det någon som ska skriva sina egna löften? Hur går det i så fall?

I morgon ska jag göra provuppsättning av håret.

DET ÄR INTE ENS EN MÅNAD KVAR!!!!

Tack! Ska kolla in där! BB cream, jag fick ett test med någon tidning. Tyckte varken eller om det faktiskt. Är det garnier? Be om att få test. Själv nämnde jag bröllop inne på kicks och fick med mig både det ena och det andra hem. Någon 10sec kräm från shiseido som kostar 700kr ;) alltså en liten test. Sparar den till bröllopet! 

Jag har en känsla av att jag blir hippad imorgon. Vet ej varför. Men min blovande har betett sig lite fuffens idag... Och sen har vi släkt i stan som vanligtvis inte brukar hänga här så ofta. Jajja. Vi får se!

Det där med löften, är det jag som måste läsa upp det inför alla då?
  • 987654321

Den jag provade på var Estee Lauder och den kändes bra. Sen fick jag ett prov på Clinique med mig hem idag.

Jag har fått för mig att jag blir hippad den 14:e samtidigt som min sambo och att mamma tar barnen men jag kan ha fel :) dessutom skulle min mamma till min syster ett par dagar innan och då tror jag att hon åker med hit :)

Ja de löstena som vi skriver ska vi läsa själva... SHIT!!!

• KakanMackan

Hej tjejer!

Åh det är så kul att läsa om alla era tankar och funderingar - likasinnade alltså

Har ni tänkt att hålla "tal" för er man? Jag har väldigt starka funderingar på det.. Men vet inte om jag vågar,
    kommer väl grina sönder mig haha.. Hur ska ni göra?

• 987654321

Nej för mig får det räcka med löftena :D

• M040812J
    987654321 skrev 2012-07-07 21:00:35 följande:

Den jag provade på var Estee Lauder och den kändes bra. Sen fick jag ett prov på Clinique med mig hem idag.

Jag har fått för mig att jag blir hippad den 14:e samtidigt som min sambo och att mamma tar barnen men jag kan ha fel :) dessutom skulle min mamma till min syster ett par dagar innan och då tror jag att hon åker med hit :)

Ja de löstena som vi skriver ska vi läsa själva... SHIT!!!

Jag har clinique "even better" vanligtvis. Gillar den! Sälter in bra och man ser superfräsch ut :)
  • Elila

Vi ska inte skriva våra egna löften utan säger efter prästen.... Känns som att vi båda kommer vara för nervösa för att kunna komma ihåg text ;) Igår köpte jag och min kompis smink och sen blev jag sminkad.... SÅÅÅÅ nöjd! Jag kommer bli galet vacker haha!! Vi köpte allt i märket Mac och sminkningen går i grått/rosa och det tog ca 20 min men vi räknar med 30 på själva dagen :) Hur blev din provuppsättning 987654321? Det där med toabesök verkar vara en klurig grej men tydligen ska man sitta bakochfram på toan... Alltså med näsan mot spolknappen för att det ska vara enklast vad jag har förstått det som, haha. Jag ska inte hålla tal för min man, ska ngm göra det eller ngt annat kul spex?

• Hanna05

Jag ska göra spex för min karl! :D:D:D:D haha han kommer dö ;)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012