• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Ella: tack! Jag är nöjd 😃 Jag har ett A4 pappaer i starkt material och så vek jag det på längden. Detta är då utsidan. Själva innehållet har jag gjort i Word. Man kan ju själv också ändra layouten till "2 spalter" jag har ca 20 sidor alltså 10 A4 sidor. Dessa ska vi lämna in på tryckeri så att man slipper sitta hemma och skriva ut typ 85 häften à 10 sidor. Jag VET att jag hade blivit TOKIG på detta :-P Häftet sätter vi ihop med snöret som du ser till vänster. Lycka till

• KakanMackan

Jag hämtade hem min klänning idag. Känns super!

• SusanneJoh

Halloj! 

var ett tag sedan jag var här inne och snurra, inte bara i tråden utan BT öht.
    Har haft så mycket att göra så det har bara snurrat runt i huvudet på mig.
    Plus att alla bröllopsprylar har nästan stått mig upp i halsen så då orkade jag inte med mer.

Men nu är jag på banan igen, och jag tror att jag har det mesta under kontroll.

gjorde klart det sista med "tårtan" idag, vi ska ha cupcakes, så jag bestämde färg på formar och sidenband idag. så nu är det ur världen. för en stund iaf

Hur går det för alla er andra? fullt upp kan jag tänka mig.  

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • 987654321
    Augustiblomma skrev 2012-06-26 16:23:21 följande:
    Om du ändrar namn ska du också skaffa ny hindersprövning vet du? Min m2b ändrar efternamn så nu måste vi skicka efter ny hindersprövning fick vi reda på. Dock ingen panik då vi redan blivit godkända en gång så det går ju fort andra gången Solig
    Men om man skickar in dem tillsammans så måste det väl fungera? Man byter ju inte efternamn förrän efter vigseln och hindersprövningen ska ju bevisa att det inte finns några hinder att ingå äktenskap och då har man ju inte bytt efternamn ännu :D Eller tänker jag galet?
  • ella
    ella skrev 2012-06-27 17:55:00 följande:
    Å underbart! 
    Ska börja med mina festhäften jag med. Tänkte höra hur du har gjort dem och hur du har fäst papprena? Har du separat framsida och hur många inlagor hade du?
    Har du något tips på ett bra och blligt tryckeri? Sitter papprena fast på något sätt eller är det endast snöret som håller ihop häftet?? =)
  • Elila

Hej på er!

Är så kul att läsa vad alla har för sig…. Man märker tycker jag att vi närmar oss för mer och mer skrivs och mer och mer görs :) man blir dessutom galet sötsugen när man läser om alla goda tårtor, mums!!!

M040812J: Vilka söta näbbkläder…jag dööör!

Vad ska ni ha för väska förresten? Jag har inte köpt ngn väska än men vet inte om jag behöver det heller, eller?

Kakan: Din klänning är helt galet vacker, sitter som ett smäck på dig!

Idag får vi förhoppningsvis reda på vad vi ska ha för präst annars är det för tillfället stiljte i bröllopsfabriken…

• 7milakliv
    KakanMackan skrev 2012-06-27 22:13:31 följande:
    Jag hämtade hem min klänning idag. Känns super!

Jättefin!!!!

• M040812J
    Elila skrev 2012-06-28 11:05:54 följande:

Hej på er!

Är så kul att läsa vad alla har för sig…. Man märker tycker jag att vi närmar oss för mer och mer skrivs och mer och mer görs :) man blir dessutom galet sötsugen när man läser om alla goda tårtor, mums!!!

M040812J: Vilka söta näbbkläder…jag dööör!

Vad ska ni ha för väska förresten? Jag har inte köpt ngn väska än men vet inte om jag behöver det heller, eller?

Kakan: Din klänning är helt galet vacker, sitter som ett smäck på dig!

Idag får vi förhoppningsvis reda på vad vi ska ha för präst annars är det för tillfället stiljte i bröllopsfabriken…

Eller huuur :) Mina barn är halvkoreaner dessutom ;) Så de blir näsan som på bilden! Hehe.
    Jag kommer ha en "neccisär" från lancome som jag fick när jag köpte massa smink från lancome i julas. Den blir perfekt, ser ut som  en partyväska/kuvärtväska och är i guld/champagne(som tärnorna) så de får duga!

Kakan: Jättefin! Va snygg du är! 
  • M040812J

Hörni? Måste man ha ett vigselprogram?

• KakanMackan

Man måste väl inte men jag vill gärna ha det! Mycket för att det är kul och fint att ha i kyrkan, känns mer personligt. Kul för gästerna tror jag... Men sen tycker jag att det är så kul att göra dem också

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012