• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Kakanmackan: jag känner som dig att slöja hör till bröllop så jag ska ha det under vigseln och under fotografering. Sedan kommer jag ta av den. Och då kommer mitt diadem höja frisyren lite.  

Caketopper, kan inte förstå att det är så dyrt... :(

Elila: 
    Personligen tycker jag att det är finare att ha allt i samma enhet. Provade med ett silverhalsband med ett grönt hänge som passar mina ögon perfekt. Men nä, det kändes konstigt. Men smaken är som baken. Prova dig fram vad du känner dig finast i. 
    Tycker det är vackert med halsband till klänningar med tub-varianten. 

Någon som har gjort personliga etiketter till vinflaskor??? Är sjuk och funderar på att sysselsätta mig med detta.

• KakanMackan

Caketoppar? Sånna man sätter på tårtan? Men herregud, så dyra kan de väl inte vara ... Det hade jag ingen aning om.. Därifrån vi beställer tårtan, ingår det en sådan. Gör det inte det för er? Jag säger som agusti2012 Elisabeth, prova och känn efter.. Dubier säkert lika fin i allt, vad du än väljer. Bara man känner "trygg och bekväm" jag har som sagt inte heller bestämt mig med smycken.. Det är som sagt fint med både armband, halsband och örhängen. Ska bara bestämma vilket av det man ska ha haha.. Jag var hos en kompis igår, hon hade en slöja som jag fick låna om jag ville.mden var perfekt! Så blir det nu en slöja så blir det den, då slipper jag ju betala typ 500 också Nu vill jag bara att det ska bli 1/7 så osa gått ut. Jag vill börja med bordsplaceringen, och ringa cateringen osv.. Har ni haft ert osa? Jag är ju med i denna grupp även om vi gifter oss den 11/8

• Elila

Ja det känns helt sjukt att caketoppers kan vara så dyra :( Men nu är vi nöjda med den vi har köpt :) Vilka söta girlanger du hade köpt augusti.

Jag fick tips om denna sida för inspiration/dekoration...
    www.celebrations.se

Jag som precis släppt hårsmycke grejen tänker nu på den här:
    http://www.celebrations.se/brollopsshop/accessoarer/prlkam

Vår bordsplacering är färdig och det känns skönt, sista osa hade vi den 30/4.

Glad midsommar på er! Vi ska ner till huset i Skåne... kanske blir sista gången vi åker ner innan bröllopet, känns pirrigt ;)

• marielleangelina

Idag ska vi träffa vår präst! Ska bli kul :) Vi hade möte med kantorn i söndags och bestämde oss för Brudmarch från Delsby som inmarch och A trumpet voluntary som utmarch. Psalmerna har vi inte riktigt kollat på ännu..

På tal om hårsmycken köpte jag ett på Glitter igår
     Ursäkta bilden, var svårt att ta själv =) Bra pris! 69 kr.

• M040812J

Tittar in i stressen! GAAAH våran hinderprövning blev hemskickad då vi missat fylla i en del :/ vet inte om jag sagt det... Men jag hittade den IDAG! Den var inte inskickad igen som jag trott *stress*
    Sen vet vi inte vilket efternamn vi ska ta, måste fixa pass, fixa gravering (har inte gjort än), köpa klääder till barnen, bestämma blommor: Vad har ni för buketter? Har INGEN aning om vad jag ska ha!!! ... och jag vet inte allt som är kvar. Känns som det bara dyker upp nya grejjer hela tiden :/

Är ni andra stressade? SNART dags!

Vi sitter och klurar på spotifylistan iaf! Vissa saker ärju lite roliga iaf ;) Har ett facebookevenemang där alla gäster ska lägga till sina 2 absoluta favoritlåtar så vi får lite fart på dansgolvet. MYCKET populärt :) Alla vill vara med! Jättekul!

• M040812J

Letar efter en slöja för tillfället :) Tänkte mig något halvutsläppt eller en knut i nacken. Men är absolut sugen på slöja :)

• Tok kär Annki

Jag och min blivade älskade man ska också gifta oss den 4/8-12 i S.t Nikolai Kyrka i Örebro. Vi började att planera på morsdag i år för ett stort bröllop till den 27/7-13, men varför vänta kom min älskling på när han åkte till Norge för att arbeta. ;0) Så istället för att ha lite mer än ett år på mig att planera vår stora dag fick jag nio veckor. Så det viktigaste samtal var till kyrkan dagen efter med en liten fråga; Är kyrkan ledig vi tänkte gifta oss??? Och det var den ;0)
    Sen rulla planeringen i gång, fick göra om gästlistan från ca 70 gäster till 28 gäster. Jag älskar att pyssla så inbjudningskorten gjorde jag själv, lik så vigselprogramet och bordsplaceringskorten. Vårat bröllop kommer att gå i färgerna ivory, mörk lila och bling bling. Alla lister är skrivna och jag vet när jag ska boka vissa saker och hämta andra saker, så det känns som jag har kontroll på allt.
    Det känns helt underbart och vi längtar till den 4/8-12!!!  

Tok kär Annki
  • M040812J
    Tok kär Annki skrev 2012-06-24 14:57:50 följande:
    Jag och min blivade älskade man ska också gifta oss den 4/8-12 i S.t Nikolai Kyrka i Örebro. Vi började att planera på morsdag i år för ett stort bröllop till den 27/7-13, men varför vänta kom min älskling på när han åkte till Norge för att arbeta. ;0) Så istället för att ha lite mer än ett år på mig att planera vår stora dag fick jag nio veckor. Så det viktigaste samtal var till kyrkan dagen efter med en liten fråga; Är kyrkan ledig vi tänkte gifta oss??? Och det var den ;0)
    Sen rulla planeringen i gång, fick göra om gästlistan från ca 70 gäster till 28 gäster. Jag älskar att pyssla så inbjudningskorten gjorde jag själv, lik så vigselprogramet och bordsplaceringskorten. Vårat bröllop kommer att gå i färgerna ivory, mörk lila och bling bling. Alla lister är skrivna och jag vet när jag ska boka vissa saker och hämta andra saker, så det känns som jag har kontroll på allt.
    Det känns helt underbart och vi längtar till den 4/8-12!!!  
    Tok kär Annki
    Va kul! Grattis! :) och välkommen! Längtar med! Ännu mer nu när det är så nära!
  • snuttitess
    M040812J skrev 2012-06-24 13:51:46 följande:
    Tittar in i stressen! GAAAH våran hinderprövning blev hemskickad då vi missat fylla i en del :/ vet inte om jag sagt det... Men jag hittade den IDAG! Den var inte inskickad igen som jag trott *stress*
    Sen vet vi inte vilket efternamn vi ska ta, måste fixa pass, fixa gravering (har inte gjort än), köpa klääder till barnen, bestämma blommor: Vad har ni för buketter? Har INGEN aning om vad jag ska ha!!! ... och jag vet inte allt som är kvar. Känns som det bara dyker upp nya grejjer hela tiden :/

Är ni andra stressade? SNART dags!

Vi sitter och klurar på spotifylistan iaf! Vissa saker ärju lite roliga iaf ;) Har ett facebookevenemang där alla gäster ska lägga till sina 2 absoluta favoritlåtar så vi får lite fart på dansgolvet. MYCKET populärt :) Alla vill vara med! Jättekul!

Min bukett kommer vaa rund med ljus rosa och lilla  rosor i samt vita Freesia i  och kanske  luktärter men får se med de.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012