• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J

Jag har :) min syster jobbar på konditori och vi har haft turen att få prova oss fram några gånger. Det blir browniebotten, hallonmousse, passionsinteriör(? Typ ett tunnt lager marmelad/puree) och mjölkchokladmousse med vit marsipan. Den är ljuvlig!! Och för 20kr biten!!!! :)

• M040812J

Är fortfarande stressad över blommor, brudgumskläder och hår! Det är som att jag undviker att ta tag i det! Suck, har ingen inspiration just nu!!! Vi fick hem våran hindersprövning igår också, vi hade missat ett par rutor... Så de måste iväg också!

• snuttitess

Känner mig jätte stressade delvis som det inte är många veckor kvar nu och jag ligger efter i palneringen. 
     Har massor kvar som ska köpas och ordnas med inte lätt när jag bor 30mil från där vi ska gifta oss. Tänk om man inte hade flyttat eller hunnit flytta tillbaka ;)

Ska beställa min klänning idag, barnens och tärnonas kläder  idag. Nästa vecka ska jag träffa frisören så de känns bra.
    Men bandet drog sig ur så letar efter ett nytt  och fotografen har fått förhinder så behöver en ny sån med puh.

• augusti2012

hur ska ni ha håret tjejer??? tips mottages :) 

• M040812J
    augusti2012 skrev 2012-06-15 18:47:20 följande:
    Håret är ett stressmoment just nu! Jag kommer fixa själv eller låta en vännina göra det. Har köpt hårdonut (bra ide om man vill ha en snygg frilla som är enkel att fixa), men funderar på att ha det utsläppt och lockat med bara något spänne baktill. *Besluuuutsångest* Ska nog be vänninan komma hit och testa allt! 

Idag var jag och killen och bokade hans kläder. Jaquette/långkavaj med väst och plastrong i vitt(ebony),beställde även väst och plastronger från halens nu när jag kom hem 3 st för 450kr. Helt ok pris med tanke på att alternativet vara att hyra för 400 kr st Förvånad 
    Imorgon hoppas jag vi hinner lämna in ringar på gravering. Vad står det/ska det stå i era ringar????

• Elila

Kakanmackan - har du bestämt dig ang servetterna?
    Vi ska ha linneservetter för att vi fick ett väldigt bra pris när vi hyrde både dukar och servetter samtidigt. 32 dukar + 110 servetter för 1000:- :)

Åhhh va sötsugen man blir när man läser alla era tårtor, mums! Vi är inga sötsakspersoner så vi har egentligen bara sagt att vi vill ha vita tårtor med rosa detaljer, vad som är där i får cateringen välja själva :) Spännande!!

Augusti2012: Blev din m2b glad över ringen? När ska du berätta att du har köpt den? Förresten så funkade inte länken för mig :( Har du ngn bild?

Här är lite bilder på hur jag hade tänkt att ha håret. Jag bestämde mig igår för att skippa allt vad hårsmycke heter. Har funderat och funderat men till slut så känner jag att det skulle bara bli för mycket...
    Igår köpte vi en gästbok och jag köpte även armband som jag ska ha...

Vad tycker ni om halsband till tubklänningar? Bra eller inte?

M040812J: Va skönt att ni har beställt kläder nu :) Är stressen borta lite nu då?
    I våra förlovningsringar så står det våra namn + datum + Paris för det var där vi förlovade oss.
    I min vigselring så står det datum + Järrestad, där vi ska gifta oss.
    Vad ska det stå i er andras?

• Elila

Här är gästboken + mina armband + mina örhängen :)
  • augusti2012

Hej tjejer..

Min m2b kommer få reda på ringen när vi får hem den. Mycket pga att han måste få av sig ringen han har på fingret Tror att detta kommer bli jätte bra.

I våra ringar står det båda namnen och datum.

Idag på  rasten ska jag smygkopiera festprogrammet på jobbet. Dem flesta sidorna i alla fall. Ska ta vigselprogram och dem sista sidorna i juli tänkte jag.

Det känns att det börjar närma sig.

frisyrerna var jätte fina. Jätte svårt att bestämma sig. Får kolla med hon som ska göra mitt hår vad jag passar bäst i.
    Har i alla fall fått lite längd på håret nu i alla fall. Fick tipset av frisören att det bästa är om inte håret är nyklippt när man ska sätta upp frisyrer då det blir mycket svårare.
    Inte alls lika lättarbetat.

Vi har en spännande sommar framför oss tjejer :)

kramar

• Lebendig
    augusti2012 skrev 2012-06-15 18:47:20 följande:
    Vad har du för hår nu? Själv ska jag ha en ganska lockig och uppsatt frisyr, dessutom med en lågt satt slöja. 
    Elila skrev 2012-06-17 10:24:43 följande:

Här är gästboken + mina armband + mina örhängen :)
    Snygg gästbok, var har du hittat den?

Servetter har vi vanliga pappers. Men vi funderar på att hyra linnedukar. vet dock inte hur många vi behöver när vi inte vet hur många som kommer ännu! Ah hur svårt kan det vara att OSA!? 
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012