• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Systembolaget har en beräknare vad gäller alkohol... vi struntade dock i den och kände att hellre att vi har massor över än att ngt skulle ta slut.
    Vi är 107 gäster (100 vuxna) och har
    Fördrink/Brudskål = 50 flaskor Cava
    Förrätt = 15 boxar = 60 flaskor vitt vin
    Huvudrätt/Grillbuffé = 15 boxar = 60 flaskor rött vin
    Avec = 3 L whisky + 1,5 L Baileys (enda starkspriten som serveras)
    Festen = 400 st öl + 72 st cider

Nunc est bidendum: Va härligt att allt löst sig med kock!

Här fixar vi med festprogrammen för fullt, på lördag ska jag gå med min sminkös och köpa smink och provsminka, ska bli jättekul!

• Nunc est bibendum

Ja, visst fasen! Festprogram ska man ju ha! Haha, det hade jag totalt glömt bort Tungan ute Och inget vigselprogram har vi än heller... men får väl ta tag i det nästa vecka. Hur har ni andra det med musik? Vi har en trubadur bokad, men ingen ingångsmusik eller något... känns svårt när det är utomhus. Vill ju inte att det ska vara helt tyst heller men akustiken blir ju lite konstig om man ska ha högtalare...

• car1021

Min pappa var i Tyskland och köpte vin, öl och cider till vårat bröllop igår. Så nu är det klart också.
    Jag har inte orkat göra så mycket den sista tiden. Mår fortfarande dåligt efter min hjärnskakning som jag fick för 7 månader sen! Bakhuvudet är fortfarande ömt och jag kan inte ligga på det för då får jag jätte yrsel. Har ständig huvudvärk, är trött ochhar mycket yrsel vissa dagar. Börjar bli lite tröttsamt....
    Har i alla fall gjort ett festprogram och min sambo tyckte att det var kanonbra så det var kul. Har beställt allt porslin, bestick och glas.
    Idag har jag börja göra etiketter till våra vinkaraffer. Jag köpte karaffer på IKEA för 15 kr/st. Tyckte att det var bra pris när man ska ha  många:

• augusti2012

Fy fasen vad bra vi mår här hemma :) :) 
    Vi har haft ångest över tiden och behovet över att åka till tyskland och köpa alkoholen till festen.
    Min jobbarkompis var hemma på mat för två veckor sen och  hon frågade hur det gick. 
    Jag sa att allt går bra förrutom detta med alkoholen. Det ordnar jag sa hon.
    Idag har jag lagt en beställning till en killkompis till henne som ofta åker ner till tyskland.
    Är jag glad eller glad!??? :) :)
    Beställde följande:
    4 bag in box
    18 flaskor vitt och 18 flaskor rött
    12 flak öl
    och 10 flak cider.

Avec och bubbel köper jag och min m2b i sverige.

Har varit runt och köpt presenter till dem som hjälper oss idag.
    Är två som ordnar blommor:
    Så den ena som gör mest för två ljusstakar från Cult design, en scarfes och en bok om rosor.
    Den andra som är hennes bästa kompis som också är florist kommer få en sockerströare och cupcakes saker från Green Gates tror jag det heter.
    Hon som har hjälpt oss med hemsidan kommer få två spel och gelehjärtan.

Mina tärnor får smycke, scarfes och en ring. (+ klänning)
    Bestman får: Plunta med tillbehör ;), näsduk, slips och manschetter.

Min son och systerson får en påse med följande:
    Godispåse, dryck med bilar på, målarsaker, och bilar.
    Min systerdotter får: i en påse: Pysselsaker, en handduk man lägger i vattnet som blir ett hjärta, 
    godispåse och dryck med hello kitty.  

Annars har jag fyndat cykelbyxor som jag skall ha under klänningen på Gina tricot för 60 kr + ett nattlinne i svart spets för 30 kr till bröllopsnatten. Snapsglas sålde dem ut för 10 kr för 25 stycken på Coop. 
    På HM köpte jag en parfym att ha i toalettkorgen för 30 kr. Och på lagerhaus hittade jag ett svart kakfat i tre våningar som jag skall fylla med marianne och ha på bordet utanför toaletterna där det finns två soffor. 

Planen för imorgon är att jag skall göra en kladdkaka med citron (eventuellt tänkt till efterrättsbuffen) och göra klart bordsplacerings skyltarna.

• KakanMackan

Tjejer: vad ska ni ha på era bord? Jag är en tjej som gillar enkelt, men är rädd för att jag tänkt för enkelt... Jag tror att vi ska ha: vas med en röd ros i, värmeljus, karaff med vatten.. Är det för enkelt kanske? Jag har ju hört att man inte ska ha för höga saker då man vill kunna se sina bordskavaljer jag funderade på att lägga ut lite Murgröna.. Hur ska ni duka?

• KakanMackan

Vi var förresten på IKEA i torsdags, skönt att ha inhandlat det mesta till dukningen bla. Vi köpta vaser, ljusstakar, stearinljus, värmeljus, kaffeservetter, vattenflaskor, ramar (att skriva drinkmenyn på och ställa i baren) handdukar till toaletterna, korgar till toaletterna (att ha typ hårspray, nagelfil, plåster, tuggummi, hårnålar mm i) STOR vas att ha massa stora röda rosor i. Ja det arv väl det. Å måndag nästa vecks åker en kompis till oss till Tyskland. Åh, va kul att det händer en massa saker nu

• KakanMackan

Haha, jag igen Måste ju fråga er andra också, hur ska ni göra med håret? Jag har så svårt att bestämma mig. Uppsatt eller hängande.. Jag har hela tiden tänkt uppsatt men ju mer jag funderar desto mer vacklar jag. Nu lutar det åt halvt uppsatt/halft hängande. Tror även att jag ska ha slöja. Köpte en på Tradera billigt i våras men den bar verkligen STEL... Får nog inhandla en ny i så fall.. Ska prova att lägga den i lite sköljmedel och se om den blir bättre.. Jävla iPad förresten, det blir ju helt ihopskrivet, haha, jaja hoppa att det är läsbart ändå

• Elila

Hej på er!!

Sicken helg, sicken helg.... Min möhippa var i helgen. Den var helt fantastisk!!! www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m4184085.html
    Bättre systrar, blivande svägerskor, kusiner och vänner kan man inte ha!!

Vi ska inte heller ha så mycket på borden, vi ska ha murgröna + en ros (samma som i min bukett) och värmeljus.
    Ang frisyr tänker jag ha det uppsatt... Dels för att jag ofta har det själv men sen om det är varmt eller regn så blir mitt hår helt galet av svett och fukt.

Va härligt för er att ni slipper åka till Tyskland själva. Jag känner att jag verkligen behöver kolla igenom vårt veckoschema nu när en hel helg gick bort.... (mådde sådär igår haha)

Bra idé med grejerna till bestman, tärna och så...
    Vad hade ni andra tänkt att ge? Jag vill liksom ge något beständigt... Typ smycke eller så. men vad ger man killarna som är beständigt?

• LiveForever
    Bra idé med grejerna till bestman, tärna och så...
    Vad hade ni andra tänkt att ge? Jag vill liksom ge något beständigt... Typ smycke eller så. men vad ger man killarna som är beständigt?
    Manschettknappar kanske? Cool Det får vår marskalk.
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012