• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • snuttitess
    KakanMackan skrev 2012-06-28 23:42:47 följande:
    Man måste väl inte men jag vill gärna ha det! Mycket för att det är kul och fint att ha i kyrkan, känns mer personligt. Kul för gästerna tror jag... Men sen tycker jag att det är så kul att göra dem också
  • car1021

Kul att läsa om allas bestyr. Jag har bestället min brudbukett och corsage till min blivande man. Jag ska ha en "rund" bukett med vita och ljusrosa rosor och så ska de sätta i lite pärlor .
    Vi ska ju gifta oss utomhus så vi har satt ihop en vigselceremoni och lagt in tre låtar. När vi kommer och går ska vi spela Kärleken förde oss samman med Ulf Lundell. Mitt i ceremonin ska vi ha Visst finns mirakel med Sussie Tapper och när vigseln är slut spelas From this moment med Shania Twain och Bryan White. Jag har maialt allt till våran vigselförättare och han tyckte att det var mycket fint så det känns ju bra.
    Ska till stan på söndag med min yngsta dotter ( 20 år) och hitta en klänning till henne.
    Festhäftet ska jag skriva ut någon dag annars är det mesta under kontroll tror jag.
    Min sambos mamma håller på och letar recept till buffén och har börjat baka bröd. Hon tycker att det är jätte kul att vi ska gifta oss. Hon är verkligen en bra svärmor. Och jag vet hur det är att ha en hemsk svärmor eftersom jag har varit gift en gång förut!

• augusti2012

Denna veckan har det verkligen gått upp och ner....

Min mage har blivit allt för knasig. Mamma kallar det stressmage. Så jag försöker skjuta bort saker jag inte måste göra. :(
    Hälsan är viktigare än alla små detaljer på bröllopet.

Kyrkan har nog bytt tid på bröllopet utan att ha sagt det till oss då det är en konsert i kyrkan på kvällen och dop innan. Prästen får vi inte träffa förrän samma vecka. Så innan dess vet jag inte om jag får gå in med pappa eller inte. Kantorn har semester till 18 juli så efter det kan min solist träffa henne.

Kemtvätten skulle ha min klänning färdig idag. Hade dem det?? Nej. Arg som ett bi.
    Dem kommer få höra ett och annat ord när jag hämtar den.

Mina tärnor är helt snurriga. Dem frågar mig tusen frågor om deras kläder. Har sagt att jag struntar i vad dem har för skor, sjal mm. Dem får komma överens om detta själva. Oskyldig

Men ringen och tårtan är klar denna veckan. *s* 
    Bättre än inget

• Augustiblomma

987654321: Aha, trodde du skulle byta innan. Byter du till vigseln är det ju lugnt :) På söndag kommer mina tärnor hit och då ska vi testduka bordet. Blrjar bli lite orolig för att det äe lite för mycket. Jag har ju så mycket ideér att jag tror att jag kan ha gått för långt just nu, ha ha. Har ni testdukat era bord?

• Augustiblomma

Skulle vilja ha likdana västar och finbyxor till barnen och har ännu inte hittat det. Barnen är 1 1/2 och 4 år och det är svårt att hitta. Vet inte in jag vågar beställa kinakopior heller då vi inte har så stor budget kvar :S Någon med tips? Den skulle jag vilja ha tag på svarta gubbkepsar med kritstrecksränder på till dom. Någon som sett något sånt? Ha ha.

• Augustiblomma

Oj, allt sitter ihop utan radbrytning det jag skrivit. Skriver från telefonen. Hoppas ni kan tyda allt ändå :)

• KakanMackan

Augustiblomma: kolla på HM, där köpte jag till min son (2,5 år) dock var detta under december månad när de har sådant inför julen. Men de kan ha hängt in på lagret om det fanns kvar ett jul kanske... (jag jobbar påHM ) Annars kanske Lindex eller Kapphal... Lycka till!

• Elila

Vi ska oxå ha vigselprogram för att mest det är en kul grej + att vi ger ut våra rispåsar och vigselprogram tillsammans :)

Vi har inte testdukat våra bord och tänker inte göra det heller... Vi har hela fredagen på oss att duka + att vi endast ska ha vita linnedukar + servetter så det känns inte så jobbigt, blir nog bra :) Floristen + cateringpersonalen sköter ju blommor + annat som ska fram under själva dagen sen :)

Åhh Ulf Lundells - Kärleken förde oss samman tänkte vi först oxå ha eftersom vi är på Österlen och allt men sen valde vi "våra" låtar istället.

Augusti2012: Jag förstår att du blir arg på kemtvätten, herregud tänk om bröllopet hade varit imorgon!!

Vi har nu iaf fått namn och nummer till vår präst + kantor så det blir till att ringa dom på måndag.

Ha en härlig helg!

• M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-06-29 15:51:49 följande:
    Skulle vilja ha likdana västar och finbyxor till barnen och har ännu inte hittat det. Barnen är 1 1/2 och 4 år och det är svårt att hitta. Vet inte in jag vågar beställa kinakopior heller då vi inte har så stor budget kvar :S Någon med tips? Den skulle jag vilja ha tag på svarta gubbkepsar med kritstrecksränder på till dom. Någon som sett något sånt? Ha ha.
    Halens hade västar iaf. Beställde därifrån först, 150kr för väst och plastrong. Men fick avbeställa då de bara hade strlk 92 och uppåt (behöver 80/86). Jag beställde kinasida. 300kr för väst, slips/rosett och byxor. Billigt med tanke på att hyra enbart väst hade kostat mig 400 Förvånad

Igår fick jag våra provfotobilder! Åh va jag är nöjd! Om ni är nyfikna så finns ett par bilder här:
    http://joannapappabarn.blogspot.se/2012/06/mindre-6-veckor-kvar.html

• M040812J
    augusti2012 skrev 2012-06-29 13:00:40 följande:
    Denna veckan har det verkligen gått upp och ner....

Min mage har blivit allt för knasig. Mamma kallar det stressmage. Så jag försöker skjuta bort saker jag inte måste göra. :(
    Hälsan är viktigare än alla små detaljer på bröllopet.

Kyrkan har nog bytt tid på bröllopet utan att ha sagt det till oss då det är en konsert i kyrkan på kvällen och dop innan. Prästen får vi inte träffa förrän samma vecka. Så innan dess vet jag inte om jag får gå in med pappa eller inte. Kantorn har semester till 18 juli så efter det kan min solist träffa henne.

Kemtvätten skulle ha min klänning färdig idag. Hade dem det?? Nej. Arg som ett bi.
    Dem kommer få höra ett och annat ord när jag hämtar den.

Mina tärnor är helt snurriga. Dem frågar mig tusen frågor om deras kläder. Har sagt att jag struntar i vad dem har för skor, sjal mm. Dem får komma överens om detta själva. Oskyldig

Men ringen och tårtan är klar denna veckan. *s* 
    Bättre än inget

Oj. Men ta det lugnt. Känner också att stressen är och gnager på en lite, visst hade du också barn? Jag blir mer eller mindre tokig mitt i alla blöjbyten och barnlekar kommer man på att man har glömt att beställa nått osv. Men men som du säger man får prioritera :)
    KakanMackan skrev 2012-06-28 23:42:47 följande:
    Man måste väl inte men jag vill gärna ha det! Mycket för att det är kul och fint att ha i kyrkan, känns mer personligt. Kul för gästerna tror jag... Men sen tycker jag att det är så kul att göra dem också
    Hehe, jag förstår. Vad skriver man i det då? Bara vad som händer i kyrkan?
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012