• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • MGJR

Sitter o filar på festprogram och trycksaker fö tillfället. Funderar på att ha en typ skylt där vi sitter, framför oss på bordet istället för något bakom oss, dä våra namn och datumet står. Hur gör ni andra med det? någon båge eller liknande bakom? Vi ska vigseln ute så tänkte också fixa en skylt, likt en vägskylt med pil, att sätta vid vägen vid infarten till parken där bröllopsfesten ska vara.

Vi har inte lyckats boka tårtan än heller... Bagaren har varit allvarligt sjuk och vi vill verkligen ha henne så vi får hoppas på provsmakning denna helgen! Helst skulle jag vilja ha en våningstårta men de säger att det inte går om man vill ha mousse och kladdkakebotten eftersom det blir för tungt... Hur dan tårta ska ni andra ha?

Väntar på att min klänning ska komma också, köpte den i USA i februari och den ska skicka hit i juli...Vågat, ja vet, men hittade verklgen drömklänningen...Annnars får jag panikshoppa en ny några dagar innan...

Funderar också på bröllopsresa men hittar ingen vi e så sugna på...Vart ska ni andra?

• Nunc est bibendum
    M040812J skrev 2012-07-10 14:52:19 följande:
    Åh va fint med jackson 5 :) blir så glad av den låten!

Vi kommer gå in till

"> Adam silvestri (Forrest gump)

Gå ut till

">Sixpence none the richer -kiss me

Solisten kommer sjunga, en kompis kommer spela piano också

">Kajsa-Stina Åkerström - Av längtan till dig

">Case of you - Joni Michell (James Blake)

">

" target="_blank">

You are the sunshine Stevie Wonder

Eventuellt den här till brudvalsen

">Lionel Richie och Diana Ross - Endless love

Forrest Gump theme är så himla vacker. Vi funderade också på den, men vi gifter oss ute och har inget piano utan bara gitarr och det gör inte låten rättvisa tycker jag=) Funderade på att överraska min blivande med en dikt under ceremonin, men jag har svårt att välja vilken. Tips?
  • Augustiblomma

Vi ska ha en kompis som spelar synth på låten Youre song med Elton John. Utgångsmusiken blir I do med Colbie.... Vad hon nu heter.

• Hanna05

Jag ska mima till flera olika låtar som jag satt ihop till en låt :D

Det är dessa texter

Jag är en tuff brud i lyxförpackning
    en tuff brud i snyggt fodral
    Jag är ett litet stycke dynamit
    maskerad till sockerbit.
    Jag är en hårding i guldinfattning.
    Det är karlarnas idéal.
    Här kan de välja mellan tvennebud.
    Båd' lady, och raggarbrud.

Du är min man
    och jag vet du gör så gott du kan
    Fast du inte tycker att du räcker till
    Men du får tycka vad du vill
    Jag älskar dig
    Och jag ber du måste tro på mig
    Det betyder allt att vi två har varann
    Du är min man

Drömmen om dig en gång
    Drömmen om dig är sann
    För alltid, tillsammans
    Nu när alla gator ligger tomma
    Nu när jag är ensam, vill jag komma dig nära
    Jag hör ljudet från en trumma inom mig
    Ingen annan når mig som du når mig
    Ingen annan får mig för du står mig så nära
    Åh, det känns i hela kroppen inom mig
    Kom och följ mig fram
    Kom och ta min hand
    Kärleken är evig när vi är tillsammans
    Ingenting är större än det här
    Drömmen om dig än gång, drömmen om dig är sann
    För alltid tillsammans

Helt galen , galen i dig
    i ditt himmelska leende, i ditt skratt
    helt galen, galen i dig
    att vara föräldskad, det måste kännas så häääär!

:)
  • M040812J
    Nunc est bibendum skrev 2012-07-10 15:17:51 följande:
    Forrest Gump theme är så himla vacker. Vi funderade också på den, men vi gifter oss ute och har inget piano utan bara gitarr och det gör inte låten rättvisa tycker jag=) Funderade på att överraska min blivande med en dikt under ceremonin, men jag har svårt att välja vilken. Tips?
    Visst är den! Den var given... En av "våra" låtar. Ska tänka på en dikt om jag ser någon! :) Modigt!! 
  • Augustiblomma

Nu har vi införskaffat en caketopper! Jag har köpt en på Panduro som jag målar om så att den ser ut som oss. Vart ca 110:- i kostnad så det var inte så illa. Tror det kommer bli helt ok faktiskt. Lite rolig blir den också om man känner igen min klänning och allt i caketoppern. Jag har också ett par tatuerigar som jag ska måla dit också. Lite kul tycker jag. Idag har vi även beställd bröllopstårtan. Blir en fantastisk tårta med vaniljkräm och chokladmousse. Mums.

• M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-07-11 01:10:23 följande:
    Nu har vi införskaffat en caketopper! Jag har köpt en på Panduro som jag målar om så att den ser ut som oss. Vart ca 110:- i kostnad så det var inte så illa. Tror det kommer bli helt ok faktiskt. Lite rolig blir den också om man känner igen min klänning och allt i caketoppern. Jag har också ett par tatuerigar som jag ska måla dit också. Lite kul tycker jag. Idag har vi även beställd bröllopstårtan. Blir en fantastisk tårta med vaniljkräm och chokladmousse. Mums.
    Va fint! Personliga caketoppers är finast. Jag vill verkligen ha en från willow-tree men har redan spräckt budgeten rejält och fått nej från mannen att spendera mer Oskyldig förstår inte alls vad han menar! hehe
    Igår inhandlades barn-fin-skor (behöver ett par i strlk 22 också, men det verkar ju inte finnas någonstans?!)
    Köpte en ljus ögonskugga, en matt ;) och "öppna" hårnålar till frisren!

Nu är även ljudanläggning bokad. Det har varit ett överhängade problem, så jag är glad att vi äntligen tog tag i det. Nu ska vi bara hitta en ansvarig som kan koppla in den på lördag förmiddag.

Vi hämtade ringarna igår också! Det blev jättefint! Har saknat min ring <3 så jag tog på den på en gång! Hon i butiken sa att man brukar vilja vänta med att ta på den så den ska vara helt nyputsad. Men jag får nog putsa upp den igen :) Trivs inte alls utan hehe

• M040812J
    Nunc est bibendum skrev 2012-07-10 15:17:51 följande:
    Roligt!! Tack för påmineelsen! "Du är min man" hade jag helt glömt bort! Lyssnade på den i början av vårat förhållande! :) Kanske skulle hitta på npgot :))  
  • Augustiblomma

Vi letade också efter ett par finskor i storlek 22 och hittade dom till slut på Coop av alla ställen! Jättefina faktiskt.

• Hanna05

Någon som vet vart man får tag på vita skor i storlek 23 ?

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012