• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Nunc est bibendum

Uppdatering: Fick tag på sömmerskan i går. Hon sa bara "det fixar jag". Åh vad jag tycker om sådana människor! Så nu blir det provning nästa vecka så jag slipper ha en för lång klänning på mig. :D 
    Ska till frisören på måndag för en provuppsättning. På måndag får vi också nycklarna till lokalen (vi har lyxen att få nycklarna ett par veckor i förväg så vi slipper stressa) och sen måste festprogrammen fixas klart. Men nu känns det verkligen att det är slutspurten.  

• KakanMackan

Ikväll har jag fått gjort en hel del, m2b är på skojoigheter. Svensexa jag har gjort bordsplacerinstavlan helt klar och även skrivit klart festhäftet, bar smådetaljer kvar med det.. Känns så skönt!! Imorgon är det servettvikning. Eller ja, rullning snarare.. De ska rullas och sen ska jag vira ett vitt tunt sidenband runt som har små vita pärlor på sig... Hur går det för er tjejer?

• Tok kär Annki

Här går det jättebra, håller med om att det känns skönt och inget stress (än så länge). Glad Har sytt klart 30 st dekorations band till stolarna, håller nu på med att sy dem sista löparna till borden. Imorgon ska jag skriva ut vigselprogramen. Vi ska också ha rullade vita linne servetter men här blir det som stora diamantringar runt om. Flört Mycket av våran dekoration är klar, så nu är det bara små fix kvar. Jag har aldrig varit med om att 7 veckor kan gå så här fort! Drömmer

Tok kär Annki
  • Augustiblomma

Idag har min gubbe varit på svensexa med. Jag tog ju lite fina kort för ett tag sen som jag ska ge till honom sen och när jag datt och satte i dom i fotoalbum och fixade så kom han hem, klockan 23.00. Som tur var så märte han inget och snart gick han och la sig så jag fick allting gjort. Har också hunnit med att "pimpa vår gästbok". Lite som är gjorts i alla fall. Imorgon kommer frisören hit och ska färga mitt hår och göra bruduppsättningen. Spännande!

• augusti2012

Min gubbe var också på svensexa igår och har ännu inte kommit hem.
    Fick ett samtal på min svärmor att när jag slutade jobbet var lägenheten tom då sonen var hos dem och peter va kidnappad. :) 
    Så jag har sovit själv för första gången på LÄNGE! Jag hade egentid för första gången på LÄNGE.

Har fått rapport om att han har handlat på vår lokala konsumaffär utklädd till apa, badat i lokala dammen (mindre mysig, men fiskade där jämt som barn), skjutit lerduvor utklädd till pippi (fågelintresse), sen har han fått åka båt och inatt skulle dem sova i ett militärtält. Längtar efter att se bilder :) 

Väntar svar från en gäst om hon kommer eller inte. Hon är forskare och var med och kom på det nya til alzeimersmedicinen. Så hon får åka runt en massa.
    Så jag kan inte göra klart bordsplaceringstavlan eller festhäftet.. *suckar* 
    Annars är det mesta klart. Fick ett ryck i fredags och bakade 60 pizzabullar till välkomstbålen och 60 minimuffins till efterrättsbuffen. Sydde upp sambons byxor, sonens kläder, satte på en spets från min farmor på strumebandet..

• M040812J

Halloj. Igår hippades jag! Helt underbart! Hade däremot sämsta förutsättningarna, sovit 2,5h och tappat rösten. Trodde jag skulle få halsfluss hela dagen, men det gick ändå!

Blev kidnappad av mina två systrar kl 8.30, packade väskan och fick på mig ögonbindel och hörlurar. Slussades rund och när jag efter bussfärd och promenader senare fick av mig den satt nästan hela vänskapskretsen framför mig :) Vi befann oss på clarion hotel och åt god frukostbuffe. 
    Efter var det mys på spa avdelningen. Vi badade i utomhurpoolen och drack bubbel, jag fick behandling och bastade. Det var många timmar med att bara hänga och njuta av att få sällskapa med fina vänner.
    En vän var influgen från norge och jag trodde ALDRIG att e skulle få dit henne :)
    Dagen var bra upplagd ed vänner som tillkom och droppade av vartefter och nästa moment var grillning och picknick, mera champagne :) ¨Vännerna scrappade ihop en vänbok till mig med bilder från gamla tider. Mycket fnitter!  
    Sen gjorde vi iordnng ocss och gick ut på restaurang trattorian i stan, det verkar vara en poppis möhippe/svensexe ställe då vi var 1 av 4 möhippor/svensexor på samma sittning ;)
    Mycket vin, god mat och fnitter. Tyvärr höll inte min röst längre än så, så vid 12-snåret började jag röra mig hemmåt. Rörd och lycklig över vilka underbara vänner jag har!
    Var också väldigt glad och överaskad över att nästan alla mina vänner kom! Då jag har småbarn och en del "olika" umgängesretsar (mammor, ungdomsvänner osv) Känns det skönt att alla träffats och haft en kul kväll ihop innan festen! 

Idag mår jag sisådär och stressen inför vigsel och fest har kommit tillbaka hehe. Men ååh va kul det var. Vill ha möhippa en gång i månaden! MINST! :)  

• Lebendig

Åh ibland så undrar jag inte om det hade varit bättre att gifta sig utomlands på en sandstrand utan gäster...

VI ska har vår fest i en lite sunkig lokal, men vi har inte riktigt pengar till att "pimpa" den så som vi skulle önska. Nu har jag också börjat få tvivel över de riktigt fula stolarna. Stolsöverdrag har varit uteslutet för mig länge men nu börjar jag tvivla. Har dock inte råd att beställa och att sy egna finns det ingen chans till! Ännu värre är att stolarna har armstöd, jag vet inte ens i vilken ände jag skulle börja för att få ett bra överdrag. Om man inte hade 30 mil enkel väg till närmsta IKEA hade man kunna köpa lite knoppalakan dela på två och slänga över stolarna men men... Är det någon som har något tips? Känner mig lite deprimerad över detta. plus att gardinerna i lokalen är vinröda mörkläggningsgardiner, och det är typ 7-10 meter i tak (en gammal idrottshall) så man plockar inte ner dem så lätt... Ja jag vet faktiskt inte riktigt vad. Känner mig lite deprimerad faktiskt.

• Nunc est bibendum
    Lebendig skrev 2012-07-22 15:09:04 följande:
    Åh ibland så undrar jag inte om det hade varit bättre att gifta sig utomlands på en sandstrand utan gäster...

VI ska har vår fest i en lite sunkig lokal, men vi har inte riktigt pengar till att "pimpa" den så som vi skulle önska. Nu har jag också börjat få tvivel över de riktigt fula stolarna. Stolsöverdrag har varit uteslutet för mig länge men nu börjar jag tvivla. Har dock inte råd att beställa och att sy egna finns det ingen chans till! Ännu värre är att stolarna har armstöd, jag vet inte ens i vilken ände jag skulle börja för att få ett bra överdrag. Om man inte hade 30 mil enkel väg till närmsta IKEA hade man kunna köpa lite knoppalakan dela på två och slänga över stolarna men men... Är det någon som har något tips? Känner mig lite deprimerad över detta. plus att gardinerna i lokalen är vinröda mörkläggningsgardiner, och det är typ 7-10 meter i tak (en gammal idrottshall) så man plockar inte ner dem så lätt... Ja jag vet faktiskt inte riktigt vad. Känner mig lite deprimerad faktiskt.
    Vi har också vår fest i en lite knepig lokal. Den är jättefin, men stolarna är också lite "skolmatsal". Vi låter dem vara dock. Tror inte så många lägger märke till vad de sitter på :P
  • Elila

Hej på er!
    Herregud vad tiden går... Mindre än två veckor kvar :)

Lebending: Vi har också jättefula stolar men gör som Nunc, vi struntar i det.... Vi tänker att folk inte bryr sig när de väl sitter ner och mesta dels av tiden så sitter folk vilket gör att de inte ser stolarna :)

Jag börjar inte känna mig stressad utan mer nervös... Nervös över hur min mage kommer vara under bröllopsdagen (brukar alltid få nervös-mage innan jag ska göra ngt vilket resulterar i toalettbesök var 10:e minut), nervös över att jag kommer vara så nervös att jag kommer vara helt stel i kyrkan... ja ni hör! Jag ska lyssna på ett avslappningsband ikväll tror jag ;) Att vara nervös för att man kanske kommer bli nervös känns sådär ;)

Va kul med möhippor och svensexor :)

På lördag åker vi ner till Skåne och där vi ska ha bröllopet... Då kommer vi vara på plats i en vecka innan och fixa och trixa där nere. Först då kommer jag nog känna att det är "på riktigt". Nu är det sista arbetsveckan innan 4 veckor semester väntar, åhhh!!

Hur går det för alla och deras klänningar? Passar dom, har ni gått upp/ner? Jag märker att jag rasar i vikt så jag försöker äta, äta, äta... för jag fååår verkligen inte gå ner mer nu då passar inte min klänning!! Får lägga strumpor i bh:n annars ;)

Hur gör ni med semestrar och så denna sommaren?

Igår träffade vi vår fotograf och gick igenom vilken typ av bilder vi vill ha.... Han kommer ta bilder under vigseln och sen själva bröllopsfotona. Känns så spännande! Sen under middagen/festen så har vi en släkting som tar bilder med sin systemkamera :)

Hur gör ni med foton? Har ni någon som filmar?

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012