• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Nunc est bibendum
    Nunc est bibendum skrev 2012-07-28 12:54:49 följande:
    Blir hippad i dag! Är hemma för dusch och lite dricka. Väcktes kl 7 av mamma som drog ner mig till bilen, drog en mössa över huvudet på mig och körde mig till okänd destination. Väl framme möts jag av fem av mina närmaste vänner som, medan jag fortfarande har mössan nerdragen över ögonen, klär på mig nån slags utrustning. Får ta av mössan och ser att jag är klädd i mc-kläder och ska få åka motorcykel! Sjukt kul! Åker ut på vischan bland slingrande vägar och njuter i fulla drag. Efter ett tag kom vi fram till ett stall med islandshästar. Jag älskar hästar och har ridit i många år, så jag blev så himla glad! Vi red ut i en timme och det var så himla härligt väder! Nu har bara halva dagen gått men jag är redan helt slut haha! Får se vad brudarna har hittat på härnäst.....Uppdaterar senare!
    Missade fortsättningen=) Blev sedan picknick hos min bästa kompis och fest med oanständiga presenter, nostalgimusik och sedan middag och utgång med en massa skratt och dans. Helt perfekt, och jag blev så rörd att de hittat på allt detta till mig. Mannen fick det dock värre och blev hemskjutsad redan klockan tio på kvällen. Själv stupade jag inte i säng förrän vid halv fyra på morgonen ;)
  • Elila

Hej på er! Nu ligger vi i trädgården i huset i Skåne med utsikt över kyrkan, på lördag smäller det :) Fick du tag på ngn röd matta? Mitt tips är också byggvaruhus :) Vilka härliga hippor ni har haft. Så mysigt det lät med ridtur :) Idag träffade vi vår präst. Hur härlig som helst! Väldigt skojfrisk och avslappnad och inga problem med att jag ska gå in med pappa :) Vi ska göra ett gen rep på fre em, pirrigt :) Ska ni andra ha gen rep oxå? Prognosen här säger regn fram till 14 på lördag men jag hoppas det ändrar sig :) Ang bridezilla så håller jag med... Kom på mig själv igår så idag har jag hållt tillbaka och försöker slappna av :) Lycka till nu alla så kör vi gärnet det sista :)

• M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-07-29 11:42:35 följande:
    M040812J: Har du kikat på Bauhaus efter matta? Vi ska ha en röd matta och där har dom som en "utomhusmatta" som är röd. Den var inte allt för dyr heller och så kan man ju välja själv hur stor man vill ha då man köper den per kvadratmeter.
    Åh att jag inte såg det tidigare! Köpte rött filt-tyg på panduro för 70kr/m. Ah det få rduga!
  • M040812J
    marielleangelina skrev 2012-07-29 00:10:18 följande:
    Min söta, söta mamma.... Hon hade fixat en liten hippa till mig idag! Det var meningen att jag skulle till henne för att färga håret, göra kroppsskrubb och kroppsmask mm så det gjorde vi!... men så sa hon att min syster hade ringt och frågat om vi skulle spela äventyrsgolf så det åkte vi och gjorde men sen överraskade hon med att bjuda på en god middag också! Och där hemma väntade champagne och chokladfundue.

Hon hade tydligen försökt få tag i mina vänner men en är höggravid och måste ligga till sängs och några är på Bruce och några andra kunde inte komma ... Men de gör inget :) Mamma och mina två systrar räcker långa vägar, dom är så gulliga Hjärta
    Va fint! :) låter som en urmysig hippa! :) 
  • M040812J
    Augustiblomma skrev 2012-07-30 11:25:49 följande:
    Jag säger också NEEEJ just nu. Har blivit sjuk! Har tappat rösten, har huvudvärk och feber :(
    Tappade rösten förra veckan! Nu har barnen 40 feber :( Hur ska detta gå! Hoppas så in i... att det är samma sjuka jag har haft! Mannen mår också dålig... AAAAAH! Av alla veckor på sommaren var det tvunget att komma nu :(
  • M040812J
    Elila skrev 2012-07-30 14:48:02 följande:
    Hej på er! Nu ligger vi i trädgården i huset i Skåne med utsikt över kyrkan, på lördag smäller det :) Fick du tag på ngn röd matta? Mitt tips är också byggvaruhus :) Vilka härliga hippor ni har haft. Så mysigt det lät med ridtur :) Idag träffade vi vår präst. Hur härlig som helst! Väldigt skojfrisk och avslappnad och inga problem med att jag ska gå in med pappa :) Vi ska göra ett gen rep på fre em, pirrigt :) Ska ni andra ha gen rep oxå? Prognosen här säger regn fram till 14 på lördag men jag hoppas det ändrar sig :) Ang bridezilla så håller jag med... Kom på mig själv igår så idag har jag hållt tillbaka och försöker slappna av :) Lycka till nu alla så kör vi gärnet det sista :)
    Underbart! Åh vill också ligga i en trädgråd! Själv hade jag köpt överaskningsgott havskrftor räkor, annat gott och lagt champagne på kylning ör att överaska m2b med lite romantisk stämning. Så kommer han hem och mår pissdåligt :( jajja. Får väl frossa själv då... 
  • Tok kär Annki

Kolla vädret för Örebro på lördag nyss, kan bli lite regn och runt 20 grader varmt. Regn i kronan betyder lycka säger dem. Flört Prov baka en choklad kaka som ska serveras på lördag, den blev jättegod om jag får säga själv Flört Har handlat ett haslband idag.Sitter nu och små fixar lite. Vi sak börja att möblera om så att vårat matssalsrum och vardsrum blir vår festlokal i kväll. Skrattande Ska försöka lura ut min blivande man,så jag kan göra klart morgon gåvan till honom, det går inge bra för han vill vara hemma hos mig. Flört 
    Här kommer en stor krya på er energi hälsning till alla er som är sjuka och som har familjemedlemmar som också är sjuka!!! Hjärta

Tok kär Annki
  • car1021

Idag har jag varit och gjort prov uppsättning med frisyren och prov make-up. Det blev jätte bra så jag är jätte nöjd. Var nervös innan jag gick dit men nu känns det super bra. Frisyren tog jag bort men make-upen är kvar. Minen på min sambo när han hämtade mig var ju obetalbar! Han bara stod och stirrade och sen fick han fram: Gud vad du är vacker! Jag har fått en ny kvinna! Ja tänk på lördag då med frisyr och klänningen (som han inte har sett) Flört

I morgon ska vi till svärmor och skriva handlingslistor för det sista med maten.

Jo jag köpte rosa bubbel förut också så nu är det klart också!

Längtar till på lördag nu.

• MGJR

Ja nu börjar det närma sig! Vi har snart fått ihop festhäftet med bordsplaceringar o dyl. Sitter och planerar lite körschema med toastmaster ikväll.

Måste fråga; hur har ni gjort med något, nytt, något gammalt, något lånat och något blått? Jag har allt utom lånat...

Alla frågar om man inte är nervös men jag tycker allt känns ordnat och klart men är väldigt förväntansfull=)

• Tok kär Annki
    MGJR skrev 2012-07-30 21:36:58 följande:

Ja nu börjar det närma sig! Vi har snart fått ihop festhäftet med bordsplaceringar o dyl. Sitter och planerar lite körschema med toastmaster ikväll.

Måste fråga; hur har ni gjort med något, nytt, något gammalt, något lånat och något blått? Jag har allt utom lånat...

Alla frågar om man inte är nervös men jag tycker allt känns ordnat och klart men är väldigt förväntansfull=)

Jag har lyckats att få ihop alla fyra sakerna. Skrattande Jag är inte heller nervös, utan pirrig och väldigt förväntansfull. Drömmer
    Tok kär Annki
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012