• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Afla

Lite trist är det att fyra har avbokat nu de sista dagarna (hade väl varit ok om de varit sjuka, men fotbollsmatch känns ju som sådär anldening till att avboka några dagar i förväg). Så nu har jag fått göra om bordsplaceringen, både i festhäftet och den stora planschen.... Får hoppas att ingen annan får för sig att avboka. Skriver ju ut festhäftena imorgon och då blir det ju svårt att ändra sen...

• Afla

Mitt pyssel inför lördag, har gjort mellan 70-80 av varje.

• Afla

Attans, försökte ladda upp en bild på telefonen men det gick inte... gör det från datorn istället, men då blir det på sniskan, hoppas att det inte gör någon

• augusti2012

Ni som gör vigselprogram.

Hur många verser har ni valt att ha med i psalmer???

• Afla

Det bestämde vi tillsammans med prästen när hon var här.

• EmilyMattias

Hjälp vad stressigt det är nu!

Men imorgon har jag iaf en kul dag att se fram emot! På morgonen ska jag fixa naglarna, sen efter det är det direkt på genrep med tjejkompisarna för mitt spex som jag ska ha för m2b, och på eftermiddagen ska jag sätta in löshåret. Lär bli några sköna avkopplande timmar i frisörstolen, välbehövligt!

Sambon ska åka och lämna våra två barn hos mina föräldrar och sen ska han shoppa alla sista saker inför lördag. Och sen på kvällen ska vi vika och sätta ihop alla festhäftena. Lär bli en sen kväll men på fredag kan vi nog unna oss lite sovmorgon, förhoppningsvis iaf!

Sen är det dags för m2b att gå till frisören och sen är det bara dekoration av lokalen och betalning av cateringen kvar!

3 dagar kvar tjejer! Weei!! 

• EmilyMattias

Ska ni förresten ha något spex/tal för era blivande? Jag ska sjunga älskade ängel ur Bert-the movie! haha känns lagom seriöst=)

Och vad ska ni ha för låt till dansen? Vi kommer dansa foxtrot/styrdans till The Kelly Family- fell in love with an alien då det är "vår" låt=)

Tanken på vals kom inte ens upp från början då sambon är helt taktlös i prinicp=) 

• Augustiblomma

Idag har jag och en av tärnorna varit iväg och fixat våra naglar så nu är vi fina :) Sen fick vi reda på att vi kunde hämta nyckeln till lokalen redan idag (ska vara ute söndag) och ändå behöver vi bara betala 2000:-! Så vi har hållt på i lokalen hela dagen. Superkul att se hur det tar form :)

• augusti2012

Jag kommer spela happy birthday på gitarr tillsammans med min systerdotter som är 9 år.

Sambon fyller 30 samma dag så det är min överraskning.
    Ska försöka hålla ett litet tal samtidigt.

Åhh ni som har börjat fixa lokalerna måste visa bilder.. längtar tills vi  kan börja.
    Har suttit och pysslat med vigselprogrammet nu ikväll.

Har mailat vår kyrkoherde detta för att kolla så det är rätt. Gick oväntat bra att träffa honom idag.
    Spännande. Vi fick båda pirr i magen.
    Och jag är lycklig!!! Får gå in med min pappa. :) :) :)
    En stor sten föll ur hjärtat.

Imorgon åker mina florister i göteborg till hallarna och köper blommorna. Kommer att vara så nyfiken tills lördag. 

Vädret har ändrat sig här hos mig! Sol med moln och 20 grader. 
    Hoppas det har gjort hos er andra också ifall det visade regn.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012