• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J

Här kommer min historia!

Nu har jag lite tid över och har landat i min soffa! Ah lycka! Skönt att slippa all planering också ;) haha. Första kvällarna på säkert ett halvår jag inte sitter och planerar bröllop nu! 

Dagen började kl 8 hemma hos en av tärnorna, vi åt champagnefrukost med hela brudföljet. Killarna åkte hem till oss och hämtade blommor och gjorde sig fina. 
    Sen blev vi hämtade i omgångar då vi var ett gäng (inkl bebis ;) och skjutsades vi till fotografen ute i skogen/kolonilott. Vi fotades allihopa ca 1,5 h. Sen bar det avtill kyrkan. OCH GUD va nervöst!! 
    Under vigseln så kändes det som att jag var i en film, det var så overkligt! Men fint. Jag som varit så orolig för att inte bli tillräckligt rörd grät floder och under löftena så brast vi båda i gråt och det slutade med att vi fick viska våra löften. Helt tvärtom emot vad jag trott, men det var så känslosamt och fint! 

Sen bar det av till festen där vi hade en liten "spex"fotografering där alla gäster fotograferades i ram (ska användas till tackkorten sen) medan vi väntade in alla gäster. Drack lite bubbel och åt jordgubbar. 

Middagen var helt otrolig. Jag som kommer från en familj som inte brukar hålla låda fick både det underbaraste talet från min storasyster och en sång från pappa och min bror (de spelade Eric Clapton - Darling you look wonderful tonight på gitarr tillsammans) SÅ FINT! Åh vad jag grät! Känns som att hela kvällen var ett virrvarr av glädjetårar och skratt om vartannat!

(dålig skärpa, men bilden beskriver kvällen så väl!)

Tårtan var gudomlig! Min älskade syster som bakat den och ALLA älskade den! Så sjukt god!

Kan sammanfatta resten med att vi med trötta fötter och glädjetårar vid 02,15 checkades in i en underbart svit på 9e våningen med utsikt över djurgårdsviken. Hoppade ner i jacuzzin och bara njööööt! 
    Ser fram emot att höra era berättelser!!! <3 

Åh Samos låter underbart!! Vill också åka iväg. Vi kommer nog inte längre än till värmland till att börja med, men vi åker till selma spa på liten weekend nästa helg! 

• M040812J

Fotot överst är taget av Vega Cecilia missade att nämna det ;)

• Tok kär Annki

Här kommer lite bilder från vår underbara dag! Vilken underbar dag,kväll,natt och morgon det blev.Som bjöd på många och mycke skratt,många tal och mycket glädje tårar också. Dem sista gästerna gick hem klockan 03.30.Vi är så lyckliga,det blev precis som vi ville ha det kanske lite bättre till och med. Flört 

Så här blev dukningen.

Här är vår underbara tårta som en värnnina till mig har gjort.Den var inte bara vacker, den var underbart god också.

Här är en av våra studiobilder.Det är en kär vän som är vår fotograf.

Här kommer en bild på oss med våra tärnor och vår bestman.

Som ni ser hade vi också jättetur med vädret.Jag bär mina ringar med stolthet och det känns underbart att säga,jag är hans fru eller när min man säger,det här är min fru. Hjärta

Tok kär Annki
  • M040812J
    Tok kär Annki skrev 2012-08-06 22:51:11 följande:
    Här kommer lite bilder från vår underbara dag! Vilken underbar dag,kväll,natt och morgon det blev.Som bjöd på många och mycke skratt,många tal och mycket glädje tårar också. Dem sista gästerna gick hem klockan 03.30.Vi är så lyckliga,det blev precis som vi ville ha det kanske lite bättre till och med. Flört 

Så här blev dukningen.

Här är vår underbara tårta som en värnnina till mig har gjort.Den var inte bara vacker, den var underbart god också.

Här är en av våra studiobilder.Det är en kär vän som är vår fotograf.

Här kommer en bild på oss med våra tärnor och vår bestman.

Som ni ser hade vi också jättetur med vädret.Jag bär mina ringar med stolthet och det känns underbart att säga,jag är hans fru eller när min man säger,det här är min fru. Hjärta

Tok kär Annki
    Åh va fina ni var! Ser ut som ni haft det bra! 
  • Tok kär Annki

Tack så jättemycket M040812J. Skrattande Du har helt rätt, vi hade en fantastisk underbar dag med våra kära och nära. Det ser ut som att ni hade det lika underbart som vi. Ni var också jättefina.

Tok kär Annki
  • KakanMackan

Såå kul att läsa om era fina bröllop och framförallt se era otroligt FINA bilder!! Ni var så vackra allihop!! Men vet ni vad det bästa av allt är: Jag har mitt kvar Jag har varit med i denna tråd men Vi gifter oss på lördag. Hoppas att vi får en lika underbar dag som er!! Har ni några sista tips? Något som var extra bra eller mindre bra.. Kram

• augusti2012

Kakanmackan: Om du har toalettkorgar; Våra kondomer försvann fort hahahahaha

Ha det alldeles underbart. Från och med fredag kan du inte ändra på nånting så släpp allt runt omkring.
    Tanken på alla detaljer mm. Och lugnet kommer lite automatiskt. I alla fall på mig. För min tanke: det blir som det blir..

Extra bra hos oss var: alla dancemoves
    Mindre bra: var svärmor... *skrattar* lång historia som vi tar sen..  

• M040812J

Kakan: Tack :) Du har verkligen nått att se fram emot! Säger som så att släpp all oro! Jag stressade så jag skakade dagen innan, och det var saker som gick snett (musik och brudskål) men allt löste sig ändå och kvällen var helt underbar ändå! Så försök ha inställningen att det blir som det blir men det blir bra ändå! Så kommer du spara in på en del nerver ;)

Annars sägrer jag bara NJUT och glöm inte att äta, dricka och försöka andas innan ni går in i kyrkan <3 (och skoskavsplåster;) 

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012