• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

jane: Du har alldeles rätt. Känner att jag vill lägga min energi på dem som kan komma istället. Och speciellt mig och min m2b. 
    Tack snälla.. Visst blev det fint. Man kan välja silver eller guld och sen vilken färg på stenen man vill.
    12 stycken för 69 kr känns inte så farligt. 

• ofelia

augustibrud2012: Vilka roliga bilder! Du har hunnit långt med pysslet du ;) Jag bara älskar sjömanskostymen! Och visst, det är lite pinsamt att man inte vet vilken månad man gifter sig, men så länge vi inte gjort något riktigt dumt (som glömt bjuda faster Agda, eller skrivit fel namn på nåns partner) så är jag helnöjd. Trist med din svägerska, men det är nog hon som kommer att ångra sig i längden om hon väljer en resa framför sin brors bröllop. Ibland förstår man verkligen inte hur folk tänker.

• snuttitess

augustibrud2012: Förstår att de känns att hon inte grattade din son när han fyllde år :/ Min släkt har inte sett min minsta dotter som är 1½år och mina 2 andre har de knappt brytt sig om då de bara bryr sig om mina syskons barn. 
    Men säger som någon annan bara att stunta i de och lägga energin på ert bröllop nu istället. :)

Gillar ditt pyssel du har gjort med, speciellt halsbandet och lådan :)
    Din son kommer vara jätte söt på ert bröllop med de kläderna hihi. 

• augusti2012

Vi har båt, och kommer ha festen vid vättern så sjömanskostymen passar sonen perfekt. 

Tack söta ni för era positiva ord om bilderna. Hjärta 
    Behövdes nu när jag ligger hemma sjuk.

Stor kram till er alla med massa positiv energi 

• Hanna05

Jag ligger också hemma sjuk.. halsfluss :( gör så jävla ont! Ingen som har nya pysselbilder att lägga ut? Jag ska fixa och lägga upp mina!

• Elila

Då jag försöker undvika all form av pyssel har jag inga bilder på det, haha! ;) Jag ska ta bild på kostymen ikväll så laddar jag upp då :) Länk till kostymen är den jag la upp för någon vecka sedan, kolla den :) Roco ngnting var märket...

Verkligen fina pysselgrejer du har gjort :) Servettringarna är jättefina!

Jag ska börja titta efter en låda för kuvert oxå nu :) Hur stänger ni lådan, alltså hur låser ni den?

• augusti2012

Hanna05: Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}

Elila: hahahaha, alla är inte skapta för att pyssla,  är nog fortfarande ett litet barn som älskar att klippa och klistra Eller smått galen. Bara att välja själva  

Lådan kommer jag låsa med superlim :) eller dubbelhäftat tejp. Men det blir längre fram.
    Här är länken till gratis tapetprov = lådan kostar i princip ingenting. Känner inte att den behöver kosta så mycket. 
     http://www.maleributiken.se/maleributiken/index.jsp?m1Id=1

• Nunc est bibendum

Hej igen!
    Inget verkar gå vår väg med detta bröllop haha. Först fotografen som drog sig ur och när vi precis hade hittat en ny så blev fästmannen av med sitt jobb! Så nu mitt i bröllopsplaneringen ska han starta eget och tajmingen är skitdålig! Men jag har i princip sagt att nu skiter jag i vad som händer bara jag blir gift ;) Jag har märkt att jag bara skriver och klagar här inne, haha. Men lokalen och vigselplatsen är jättefin, inbjudningarna klara och ska skickas i väg, och vi har serveringspersonal tack vare svärmor! Resten löser sig säkert. Är det någon som har bokat bröllopsresa redan? Vi funderar på vart vi ska i höst och behöver tips!  

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012