• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • ofelia

Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in på den här tråden Glad. Vore så himla skönt med lite bra tips eller lugnande ord.

Vi skickade ut inbjudningarna i helgen och det kändes så bra att det äntligen var avklarat. Tills min mormor ringde för en timme sen och påpekade att datumet på framsidan av kortet blivit fel! Det står 04-07-2012. Inne i kortet står det som tur är den 4 augusti och förhoppningsvis förstår de flesta att det är augusti som gäller då o.s.a.-datumet är 30 juni, annars ringer de väl och frågar. Ingen stor katastrof alltså, men när man lagt så mycket tid och energi på att fixa fina inbjudningar känns det bara trist. Vi har visat korten för flera stycken innan vi skickade ut dem och ingen har upptäckt misstaget. Själva har vi kollat allt minst hundra gånger, men vi har nog fokuserat på layout och formuleringar.

Vad gör man? Ska man ringa alla om några dagar och förtydliga vilket datum som gäller? Åh, hur kunde jag missa det, jag som alltid brukar vara så noggrann med allt?

• snuttitess
    ofelia skrev 2012-04-10 21:29:46 följande:
    Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in på den här tråden Glad. Vore så himla skönt med lite bra tips eller lugnande ord.

Vi skickade ut inbjudningarna i helgen och det kändes så bra att det äntligen var avklarat. Tills min mormor ringde för en timme sen och påpekade att datumet på framsidan av kortet blivit fel! Det står 04-07-2012. Inne i kortet står det som tur är den 4 augusti och förhoppningsvis förstår de flesta att det är augusti som gäller då o.s.a.-datumet är 30 juni, annars ringer de väl och frågar. Ingen stor katastrof alltså, men när man lagt så mycket tid och energi på att fixa fina inbjudningar känns det bara trist. Vi har visat korten för flera stycken innan vi skickade ut dem och ingen har upptäckt misstaget. Själva har vi kollat allt minst hundra gånger, men vi har nog fokuserat på layout och formuleringar.

Vad gör man? Ska man ringa alla om några dagar och förtydliga vilket datum som gäller? Åh, hur kunde jag missa det, jag som alltid brukar vara så noggrann med allt?
    Oj vad tråkigt att de blev fel så. Men om de står rätt datum inne så borde ju folk förstå, annars så tycker jag att de kan fråga när de tacka ja :).
    Skönt att ni fått ut era inbjudningskort, jag hoppas mina kommer denna veckan så jag kan skicka ut de :). 
  • ofelia

Ja, det är ju ganska gott om tid kvar att se till att alla vet vilket datum som gäller. Idag känns det helt ok, sambon menar till och med att det är bra att vi gör lite misstag nu så att vi inte invaggar oss själva i en falsk tryghhet om att allt kommer att gå supersmidigt Glad.

Ber om ursäkt för att jag hoppade in mitt i tråden på det där viset. Det var bara så oemotståndligt att kunna bolla med några som förstår tidsplaneringen.

Snuttitess: Tack för de lugnande orden! Vart har ni beställt inbjudningskorten ifrån? Hoppas att de kommer snart (och utan feltryck!). Jag tyckte att det roligaste hittills var att skicka ut alla inbjudningar, bröllopet blev lite mer verkligt då.

• Elila

Jane: Vilken vacker ring!!

Augusti2012: Fy va trist att hon åker... Vad säger din blivande svärmor då? Förstår att ni är besvikna!

Igår fick vi hem våra barnkostymer som vi beställde från ebay. Wow, wow, wow! Jättefina! Kavaj, byxa, väst, skjorta och slips (slipsen ska vi iof byta ut till våra slipsar som vi har köpt). Killarna som ska ha dom är 2,5 år, 6 år och 11 år :) De kommer vara sååå fina! Byxorna hade dessutom resår baktill i midjan vilket jag tyckte var smidigt om de skulle vara försmå/förstora :)

• 987654321
    Elila skrev 2012-04-11 11:02:18 följande:
    Jane: Vilken vacker ring!!

Augusti2012: Fy va trist att hon åker... Vad säger din blivande svärmor då? Förstår att ni är besvikna!

Igår fick vi hem våra barnkostymer som vi beställde från ebay. Wow, wow, wow! Jättefina! Kavaj, byxa, väst, skjorta och slips (slipsen ska vi iof byta ut till våra slipsar som vi har köpt). Killarna som ska ha dom är 2,5 år, 6 år och 11 år :) De kommer vara sååå fina! Byxorna hade dessutom resår baktill i midjan vilket jag tyckte var smidigt om de skulle vara försmå/förstora :)
    Har du bild på dem? Och länk?

Jag skulle tycka det var roligt med mer bilder överlag :)
  • snuttitess
    ofelia skrev 2012-04-11 09:56:58 följande:
    Ja, det är ju ganska gott om tid kvar att se till att alla vet vilket datum som gäller. Idag känns det helt ok, sambon menar till och med att det är bra att vi gör lite misstag nu så att vi inte invaggar oss själva i en falsk tryghhet om att allt kommer att gå supersmidigt Glad.

Ber om ursäkt för att jag hoppade in mitt i tråden på det där viset. Det var bara så oemotståndligt att kunna bolla med några som förstår tidsplaneringen.

Snuttitess: Tack för de lugnande orden! Vart har ni beställt inbjudningskorten ifrån? Hoppas att de kommer snart (och utan feltryck!). Jag tyckte att det roligaste hittills var att skicka ut alla inbjudningar, bröllopet blev lite mer verkligt då.
    Tack vi har beställt från calligraphen. Tycker din sambo har rätt, alla gör vi misstag så hellre att de sker nu under planeringen än på den stora dagen ;).

• augusti2012

Bjuder på lite bilder för att få igång att ni lägger in bilder :)

lådan att lägga kuvert i.

skylt till vår buffe

servetterna jag har sytt av Ikeas kökshanddukar och servettringarna jag köpte på ebay

suddig bild på festhäftet blir 3 a4 där text är på alla sidor

• augusti2012

halsb

Provade sjömanskostymen på min so. Och jag hoppas inte att han är såhär sur på bröllopet Håll tummarna tjejer! 

• augusti2012

Ofelia: jag måste erkänna att jag började skratta när jag läste vad som hade hänt dig. Det var nånting som skulle kunna ha hänt oss också. Det är en typisk Anna sak. Men jag hoppas att det löser sig och att ni kan skratta åt det i slutändan. Får se om det är fler som hör av sig  

Elila: Min svärmor sa att hon får välja vad hon vill göra på sin semester och att min svägerskas jobbarkompisar inte kunde byta datum då dem redan hade bokat innan och min svägerska skulle hoppa in i ett rum som redan var bokat.. 
    Detta blev lite droppen då hon inte ha grattat vår son som fyllde år i januari och nu detta. 
    Så svärmor är på svägerskans sida. Hade det varit jag som hade gjort så åt min syster så hade mina föräldrar skällt ut mig efter noter.
    Det roliga i det hela är att svärmor drog upp att min m2b inte var med på kalaset när hans pappa fyllde 50. Min m2b hade bytt skift veckan innan. Och han var där dagen innan och efter kalaset. Så hon sa nånting om att vi var inte bättre. 
    Orkar inte lägga ner energi på henne mer. Tråkigt är att hon skrev ut det på facebook och inte ringde oss. 

• Jane

augusti2012: Vad fina bilder...tycker speciellt att dina hemmasydda servetter blev jättefina ihop med servettringarna. :)

P.S strunta i din svägerskas semester och koncentrera dig på er planering inför bröllopet...det finns inget annat man kan göra. Kan man tvinga någon att komma på ens bröllop? nej, det kan man inte tyvärr. Vi har också fått nej från närstående som man trodde skulle göra allt för en då man har gjort allt för dem. Men vissa bryr sig bara inte och man förlorar bara energi i onödan.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012