• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • M040812J
    987654321 skrev 2012-03-28 13:36:41 följande:
    Det blev en Nixa som jag inte vet vad modellen heter men den är axelbandslös, lite raperad över magen, snedskuren nertill men tyll som tittar ut. Känns bra!
    Låter helt underbart! Tror jag misstänker vilken det är! I så fall är den jättevacker!! 
  • augusti2012

jag har haft sådan ångest nu ett par veckor över klänningen.
    Allt sedan jag blev blåst på ebay.
    Jag har gått och funderat på vilken sorts klänning jag skall ha på bröllopet och vem jag är.
    Kom fram till igår att jag är ingen prinsessa klädmässigt.
    Men vill ändå ha en vit klänning.
    Hittade the one igår. Andades ut och blev lugn i själen. 
    Min m2b tycker jag är fin för den jag är och bryr sig inte, så det är jag som ska känna mig vacker.

Så det blir denna klännning, med röda jesus sandaler, vackert halsband, eventuellt slöja mm.

• Jane
    augusti2012 skrev 2012-03-28 17:29:19 följande:
    Jag har gått och funderat på vilken sorts klänning jag skall ha på bröllopet och vem jag är.
    Min m2b tycker jag är fin för den jag är och bryr sig inte, så det är jag som ska känna mig vacker.

Så det blir denna klännning, med röda jesus sandaler, vackert halsband, eventuellt slöja mm.
    Huvudsaken är att alla brudar i världen ska känna sig bekväma i det de har på sig den dagen. Den är jättefin, den är väldigt annorlunda och ser nästan lite gameldags och bohemisk ut.....den är säkert DU. :) Det syns lite dåligt på bilden, men är den med ett axelband?
  • Jalle
    augusti2012 skrev 2012-03-28 17:29:19 följande:

Den där var RIKTIGT fin! Får man fråga var du har köpt den?
  • Elila

Jättefin klänning! Hur ser den ut bak? Vad är det för material?

Ni som ska sy in/upp era klänningar hur långt innan ska ni göra det? Jag är sugen på att göra det nu snart men är rädd för ifall man går upp/ner i vikt...

• M040812J
    Elila skrev 2012-03-30 07:49:35 följande:
    Jättefin klänning! Hur ser den ut bak? Vad är det för material?

Ni som ska sy in/upp era klänningar hur långt innan ska ni göra det? Jag är sugen på att göra det nu snart men är rädd för ifall man går upp/ner i vikt...
    Två månader innan bad frsäljaren mig att boka tid. 

Augusti: Söt klänning!! 
  • augusti2012

Tack tjejer.. <3 

Vågar man säga att jag hittade klänningen på ebay för 200 kr inklusive frakt :)

Baksidan: 

Närbild fast i svart färg: 

• 987654321

Jag vill också ha en sådan klänning i sommar :) Länk?

• Jane

Jag hörde av mig till floristen som egentligen är dekoratör också. Hon var positiv när jag brättade att jag ville ha basen vit men att det ska finnas en liten fyrkantig röd duk på bordet med ljusstakar på och svarta rosetter på stolarna. Hon sa att hon skulle testa och göra en dukning och sedan skicka bilder till mig för att se om vi gillar det.....så jag väntar på bilder nu Skrattande ska bli kul....

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012