• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • lepaus
    Elila skrev 2012-03-12 08:58:30 följande:
    Hej på er!
    Helgen har känts bröllopsdeppig.... En kompis tackade nej vilket gjorde mig jättebesviken och känner det som att vår vänskap nu står och väger lite.. Jag känner mig jättebesviken över att hon inte vill komma och hon har egentligen ingen anledning heller (anledningen var att hon inte kände ngn annan än mig och tyckte det skulle bli trist med en hel middag utan ngn man känner).... Jag känner att det är den största dagen hittils i mitt liv och hon som min vän väljer att inte delta i det säger mycket om hur mycket man är villig att göra för sina vänner... Jag är jättebesviken och framför allt ledsen.
    Jag förstår att du är besviken! Hon har ingen partner eller har ni inte bjudit denne? Jag har två personer som jag känner separat från andra "vänkretsar" (svårt att uttrycka mig så det låter korrekt, men hoppas att ni förstår vad jag menar Glad) som är bjudna, erbjöd en av dessa att ta med sig någon ifall hon ville (och ska antagligen erbjuda den andra också), men hon sa att hon kände sig helt okej med att komma på egen hand men att hon uppskattade mycket att vi frågade. Vi har inte bjudit någon annan med +1 (men bjudit etablerade partners). Har ni möjlighet att erbjuda den här vännen det så kanske hon känner sig mer okej? Kan vännen innan bröllopet (genom er) träffa några andra som kommer så att hon åtminstone känner sig bekant med några? Kanske prata med henne om några dagar när du har haft lite tid att känna efter och se om ni kan lösa situationen tillsammans (förutsatt att ni vill och har möjlighet förstås)? Det är ju upp till dig/er hur mycket tid och energi ni vill lägga ner :)
  • Elila

Tack för länken :)

Grejen med den här kompisen är att hon alltid tackar nej när vi bjuder in.... Vi har känt varandra sen gymnasiet och alla stora händelser sedan dess (studentmottagningen, min hejdå-fest när jag flyttade till Nya Zeeland i ett år, min inflyttningsfest, 5 schlagerfester [vi har alltid fest på finalen av melodifestivalen], förlovningsfest, inflyttningsfest igen) har hon inte varit med på... Alltid tackat nej dagen innan eller timmarna innan medan jag alltid är där när hon har fest eller liknande...
    Man orkar liksom inte ligga på mer heller.... Jag erbjöd henne att ta med en partner men det ville hon inte det heller. Suck känns bara så himla trist. Känns som att jag lägger ner jättemkt energi på vår vänskap men får inget tillbaka och detta kändes nästan som ett kvitto på att det jag känner stämmer... :(

• 987654321
    Elila skrev 2012-03-13 12:44:53 följande:

Grejen med den här kompisen är att hon alltid tackar nej när vi bjuder in.... Vi har känt varandra sen gymnasiet och alla stora händelser sedan dess (studentmottagningen, min hejdå-fest när jag flyttade till Nya Zeeland i ett år, min inflyttningsfest, 5 schlagerfester [vi har alltid fest på finalen av melodifestivalen], förlovningsfest, inflyttningsfest igen) har hon inte varit med på... Alltid tackat nej dagen innan eller timmarna innan medan jag alltid är där när hon har fest eller liknande...
    Man orkar liksom inte ligga på mer heller.... Jag erbjöd henne att ta med en partner men det ville hon inte det heller. Suck känns bara så himla trist. Känns som att jag lägger ner jättemkt energi på vår vänskap men får inget tillbaka och detta kändes nästan som ett kvitto på att det jag känner stämmer... :(
    Skulle säga att hon är en klassisk energitjuv. Strunta i henne och koncentrera er på de som kommer och varandra!
  • lepaus
    Elila skrev 2012-03-13 12:44:53 följande:

Då är ju situationen en annan än om det hade varit första gången... Förstår att du inte orkar ge och lirka mer om hon alltid gör så här :( Håller med föregående, försök koncentrera er på de som kommer istället och som är positiva! :)
  • LiveForever
    Elila skrev 2012-03-12 08:58:30 följande:
    Hej på er!
    Helgen har känts bröllopsdeppig.... En kompis tackade nej vilket gjorde mig jättebesviken och känner det som att vår vänskap nu står och väger lite.. Jag känner mig jättebesviken över att hon inte vill komma och hon har egentligen ingen anledning heller (anledningen var att hon inte kände ngn annan än mig och tyckte det skulle bli trist med en hel middag utan ngn man känner).... 

Ingen som kan svara på om de vet var man kan köpa billiga ljusslingor? Jag vill gärna sätta upp det i vår berså men vet inte var det finns, clas ohlson hade bara få och inte så roliga och rusta/jula...njaaa
    Vad tråkigt att hon inte kommer! Konstig attityd till en bröllopsfest... 

Jag hittade billiga och fina ljusslingor på Tradera. Ska ha vid baren :)
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • KakanMackan

Hej tjejer!
    Här flyter det på.. Känner mig nu tom väldans lugn när det gäller planeringen. Sen Älskar jag ju att planera, och göra mina långa fina listor Hämtade ut min klänning på kemtvätten igår.(Köpte en begagnad på Blocket och fick den billigt då hon inte hade orat lämna in den på tvätt, verkligen inte smutsig men lite längst ner)

Kollade även in min ring som jag nu då också valt. Den skulle bara ta tre dagar att få när man bestöllt den så det är ju lugnt. Tror dock ändå att jag gör det om en månad eller så. Skönt att ha den här hemma. Òch allt man kan "beta av" på Att-göralistan är gott Tyst

Även tärnans klänning är köpt och väntar nu bara på att sys upp lite hos sömmerskan.

På måndag bär det av till Ullared med mina fina tjejkompisar (eller Gelås som det heter, brukar få skäll av min kompis som bor i Falkenberg att det heter inte Ullared, det är samhället som heter så) jaja, pettitesser kan jag tycka Tungan ute Hoppas att jag kanske kan springa på något där till den stora dagen. Någon av er som hitat något där?

Kram!

• KakanMackan

Haha, inte "Gelås" utan självklart "GeKÅS"

• Fröken Emma

Hej tjejer

Är inte här så ofta, men nu behöver jag verkligen ert stöd!!

ÄNTLIGEN har vi hittat lokalen med stort L. En vi titat på tidigare men som varit upptagen och som just har blivit ledig!! Så spännande!!

MEN!!!!!!!!! mamma fick besked idag att hon har äggstockscancer! :( först på onsdag vet vi i vilken skala det handlar om... Så jag vågar inte göra det minsta lilla på planeringsstadiet innan vi vet nått mer konkret.

Dessutom ska vi skriva kontrakt på måndag om en tomt som vi ska bygga hur på i sommar.

VARFÖR händer allt samtidigt?!?!

Tacksam för lite pepptolk!

Kram

• augusti2012

Fröken emma: 
    Ibland är orden få...  jag kan inte mer än att skicka dig en stor bamsekram och hålla tummarna att det löser sig till det bästa härifrån Bankeryd. 
    Tyvärr händer det alltid många saker samtidigt... :( 

{#emotions_dlg.flower}Många kramar {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012