• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • car1021

Nu är mina nya inbjudnignskort klaraGlad Jag blev ju inte nöjd med de första som jag gjorde så jag har gjort nya. Visar bild på de i kväll. Idag börjar utdelandet av de... I morse kl 7 smög jag ner första i brevlådan hos några av våra kompisar som vi bor granne med. Och under dagen ska jag ge till min bror och några fler kompisar. Sen ska en del skickas och delas ut i helgen. Ska bli kul att se hur alla reagerar eftersom ingen vet om att vi ska gifta oss.

• M040812J
    car1021 skrev 2012-02-24 09:31:09 följande:
    Nu är mina nya inbjudnignskort klaraGlad Jag blev ju inte nöjd med de första som jag gjorde så jag har gjort nya. Visar bild på de i kväll. Idag börjar utdelandet av de... I morse kl 7 smög jag ner första i brevlådan hos några av våra kompisar som vi bor granne med. Och under dagen ska jag ge till min bror och några fler kompisar. Sen ska en del skickas och delas ut i helgen. Ska bli kul att se hur alla reagerar eftersom ingen vet om att vi ska gifta oss.
    Spännande! :) 
  • augusti2012

Åker till Göteborg den 2:a mars för att gå på Baby barn mässan. 
    Har ni tips på några bra affärer där man kan fynda till bröllopet runt nordstan???  
    tacksam för hjälp  

• M040812J
    augusti2012 skrev 2012-02-26 13:18:55 följande:
    Åker till Göteborg den 2:a mars för att gå på Baby barn mässan. 
    Har ni tips på några bra affärer där man kan fynda till bröllopet runt nordstan???  
    tacksam för hjälp  
    Jag har aldrig varit är, men om ni inte köpt ringar än ska ju nordstans guld vara både billigt och bra!
  • car1021

Så här blev mina nya inbjudningskort:

Jag är jätte nöjd med de och i helgen har vi delat ut och skickatGlad
    Min pappa och hans sambo blev jätte glada även om min pappa först trode att vi skulle få en bebis! Nej, pappa här blir det inge fler barnbarnGlad Sen sa han att han fixar allt vin, öl och sprit så det var ju jätte bra.
    Min sambos mamma blev jätte förvånad och jätte glad. Äntligen sa hon!
    Ska se hur reaktionerna blir under dagen när de som vi har skickat till får sina. Är väldigt spänd på vad min mamma ska säga för hon brukar ha lite konstiga kommentarer. När vi förlovade oss sa hon att "det är ju inte så märkvärdigt när man gör det andra gången" (jag har varit gift en gång innan).
  • M040812J
    car1021 skrev 2012-02-27 09:40:34 följande:

Min pappa och hans sambo blev jätte glada även om min pappa först trode att vi skulle få en bebis! Nej, pappa här blir det inge fler barnbarnGlad Sen sa han att han fixar allt vin, öl och sprit så det var ju jätte bra.
    Ska se hur reaktionerna blir under dagen när de som vi har skickat till får sina. Är väldigt spänd på vad min mamma ska säga för hon brukar ha lite konstiga kommentarer. När vi förlovade oss sa hon att "det är ju inte så märkvärdigt när man gör det andra gången" (jag har varit gift en gång innan).
    Jättesöta!! Skrattande
  • M040812J
    car1021 skrev 2012-02-27 09:40:34 följande:

Det där med märkliga reaktioner är spännande. När vi "annonserade" våran förlovning på sonens dop, så sa INGEN från min familj grattis? Inte så att dom inte blev glada, men första reaktionen var att de gick ut på rökpaus typ... Min sambo blev lite nervös av det hehe. De har däremot förklarat sig, men då kändes det lite skumt.
  • Jalle

Är så glad, måste få dela med mig!

Har funderat och funderat på det här med musik under vigseln. Inte så lätt när man ska vara ute, ingen orgel direkt. Har sagt flera gånger att man kanske skulle försöka få tag på någon som kan spela fiol, älskar fiolspel. I fredags råkade jag öppna en tidning och satte blicken på en bild med ett gäng violinister. Och där i högen står en fd. medarbetare! Hade ingen aning om att hon spelade fiol. Frågade henne idag och hon blev jätteglad, spelar gärna på vårt bröllop, hon och en till i gruppen.

Som grädde på moset så får jag låna ett smyckeset med äkta pärlor och vitt guld av min bästa vän.

Musik: check!
    Smycken: check!

Äntligen börjar det lossna efter en seg period!

• 7milakliv

Till er som söker kläder till brudgummen kan jag rekommendera denna sidan: www.formailtailor.co.uk

För att matcha min klänning nedan beställde jag: www.formaltailor.co.uk/products/mens-sage-gre... samt www.formaltailor.co.uk/products/mens-green-sc... (kunde inte bestämma vilken färg på kravatten) förra söndagen och de kom idag:)

Totalt betalade jag 750:- inkl frakt för 1 väst, 2 kravatter, 2 slipsar och 4 näsdukar.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012