• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Sry för bombningen men här är våra inbjudningskort iaf :)

Vi har fått många roliga reaktioner, alla blir väldigt glada :)

Jag kopierar era festprogramsidéer, mycket bra saker. Taxibolag hade vi garanterat glömt ;)

• ella

Vilka fina inbjudningskort!

Hur gör ni med festprogrammen rent praktiskt...ska ni ha dubbelvikta sidor? Fäster ni papprena i något hårdare omfång?  - och hur fäster ni iså fall ? Hur många sidor kommer era festhäften innehålla?

Funderar på om vi ska ha sånger med i häftet eller inte. De som jag pratat med som gift sig har inte haft allsånger på sitt bröllop men det verkar vara väldugt vanligt när man läser i de olika trådarna här på bröllopstorget. Hur tänker ni?

• car1021

Min sambo har två söner och jag har beställt hem västar till de från Ebay. Jag fick de i veckan och de var hur fina som helst. Otroligt välgjorda och snygga. Betalade 79 kr för de och med frakt blev det 116 kr. Helt otroligt billigt!

Här är länken:viewitem.eim.ebay.se/Childrens-poly-checked-w...

• Jalle
    Elisabeth och Markus skrev 2012-02-18 16:13:18 följande:

Jättefina inbjudningar! Stilrena! Är det ok om jag snor frasen om barnfritt? Tyckte den var enkel och bra, fast jag ändrar till "Utöver våra egna barn...".  
  • Jalle
    ella skrev 2012-02-19 12:10:47 följande:
    Vilka fina inbjudningskort!

Hur gör ni med festprogrammen rent praktiskt...ska ni ha dubbelvikta sidor? Fäster ni papprena i något hårdare omfång?  - och hur fäster ni iså fall ? Hur många sidor kommer era festhäften innehålla?

Funderar på om vi ska ha sånger med i häftet eller inte. De som jag pratat med som gift sig har inte haft allsånger på sitt bröllop men det verkar vara väldugt vanligt när man läser i de olika trådarna här på bröllopstorget. Hur tänker ni?

I vårt festhäfte ska vi ha;
    Sid 1 Välkomsthälsning
    Sid 2 Meny
    Sid 3 Kärleksdikt
    Sid 4 Tidslinje (när vi träffades, förloving etc.)
    Sid 5  Presentation av gästerna
    Sid 6 & 7 (mittuppslaget) Bordsplacering
    Sid 8 Forts. presentation
    Sid 9 Konversationstips
    Sid 10 Procent av gästerna (55 % är gifta etc.)
    Sid 11 Bröllopskryss
    Sid 12 Rätt svar på tipspromenad och Tack!

Så ser det ut nu iaf. Det kan komma att ändra sig, eventuellt tar vi bort något. Någon allsång blir det inte.

Det blir ett liggande ihopvikt A4, alltså blir häftet A5. Första bladet (alltså omfånget) blir i lite styvare mörkblått papper och resterande sidor i vanligt vitt kopieringspapper.  

Har inte riktigt klart för mig hur vi ska sätta ihop det än men det blir nog på något vis med orange sidenband. Att man gör hål i sidan och trär igenom och knyter. Någon som har tips på det??

• Elila

Vi har tänkt som er Jalle att strl på festprogramen blir ett vikt A4 på längden (kallas den strl A5?) Bröllopskryss låter roligt, var kan man göra egna korsord? Eller hur hade ni tänkt kring det? Procent av gästerna är kul oxå :)

Vi kommer heller inte ha någon allsång, har faktiskt inte varit på ngt bröllop där man sjunger, är det vanligt? Vad är det man sjunger då?

Hänt ngt annat i bröllopsplaneringen?

Jag undrar verkligen när alla sommarskor kommer in i butikerna, borde inte det vara typ nu mars/april?

Förresten, jag var inne på Glitter (affären) i veckan och hittade massor med fina saker och även mycket hårsmycken för billiga pengar, värt att kolla in!

• M040812J
    Elisabeth och Markus skrev 2012-02-19 19:44:52 följande:

Vi har tänkt som er Jalle att strl på festprogramen blir ett vikt A4 på längden (kallas den strl A5?) Bröllopskryss låter roligt, var kan man göra egna korsord? Eller hur hade ni tänkt kring det? Procent av gästerna är kul oxå :)

Vi kommer heller inte ha någon allsång, har faktiskt inte varit på ngt bröllop där man sjunger, är det vanligt? Vad är det man sjunger då?

Hänt ngt annat i bröllopsplaneringen?

Jag undrar verkligen när alla sommarskor kommer in i butikerna, borde inte det vara typ nu mars/april?

Förresten, jag var inne på Glitter (affären) i veckan och hittade massor med fina saker och även mycket hårsmycken för billiga pengar, värt att kolla in!

Åh hårsmycke ska kollas upp! Tack för tipset!

Här har vi senaste tiden ....
    Bett en vän vara toastmaster, fått ett ja :)
    Fått våran båt bekräftad :)))
    Gjort hälften av alla inbjudningar
    Börjat på festprogrammet
    Börjat fila på en bröllopshemsida

Ska bli skönt att få iväg inbjudningarna, men jag vill först att hemsidan är perfekt först då vi kommer länka till den i inbjudan.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012