• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Hanna05

Ngn som ville se bilder på min klänning då jag provar den?? 

• augusti2012

Jane: nä tyvärr inte.. men det verkade inte så svårt att göra.. :) Så hittar ni något bra citat med barn om kärlek, bröllop etc. Så here I am :) 

• Elila

Hej på er!

Jag vill jättegärna se dig i klänningen Hanna :)

Augusti: Guud va kul med thaimat... Spännande!
    Här hittade jag lite länkar ang barn:
    http://www.brollopstorget.se/Vigsel/1.1030162-roligt-sagt-av-barn
    http://www.brollopsmagasinet.se/Artiklar/planeringen/barns-tankar-om-brollop/

Ni som beställt kinaklänning/e-bay klänning när får ni dom? Jag är jättenyfiken!!

Jalle: Härligt att höra med tårtan, ska ni dekorera och så själva oxå?

Hur gör alla ni med tårtställning? Fixar ni själva eller har erat bageri/catering hand om det?

Car1021: Kul med ringen, har du bild?

I helgen ska jag på bröllopsmässan här i Göteborg, ska spana frisyrer och brudbuketter och förhoppningsvis få lite inspiration :) Ska väl egentligen inte titta efter ngt särskilt men det ska bli mysigt ändå :)

Vi har fixat hela veckan med inbjudningarna (bild kommer i helgen) men tyvärr har fortfarande inte våra frimärken från posten kommit så nu sitter jag lite som på nålar... Kommer de inte senast måndag så pajar hela vår plan med att de ska komma fram på alla hjärtans dag, ni som beställt från posten, hur lång tid tog det?

• car1021

Här är ringen som jag har bestämt mig för:

• augustesen
    car1021 skrev 2012-02-10 15:00:51 följande:
    Här är ringen som jag har bestämt mig för:

Den var jättefin!! Jag måste kolla efter en ny då budgeten inte riktigt tillåter en ring för 20.000 som den jag vill ha kostar :p
    augusti2012 skrev 2012-02-09 22:04:18 följande:
    Vi hade bokat en catering med diverse olika sorters mat. Men sambon sa igår: 
    den maten är verkligen inte vi när vi satt och åt thai mat som vi hade köpt hem.
    Jag tycker vi ska ha thai mat sa min m2b. Så sagt och gjort. 
    Har ringt och pratat med thai restaurangen och så blir det. Ägaren vart lite chockad när jag sa att det var till 70 gäster och inte 12-17 som han trodde. Samtidigt blir vi 3500 kr billigare i matbudgeten och ännu mer personligt då vi verkligen älskar thai mat. Otippat för gästerna. 
    Wow låter mums, tycker det låter superbra och lite mer personligt!
  • Elila

Oj vilken fin ring, bra val! :) Trevlig helg på er!

• Emsiepemsie
    Vi har fixat hela veckan med inbjudningarna (bild kommer i helgen) men tyvärr har fortfarande inte våra frimärken från posten kommit så nu sitter jag lite som på nålar... Kommer de inte senast måndag så pajar hela vår plan med att de ska komma fram på alla hjärtans dag, ni som beställt från posten, hur lång tid tog det?
    Vi beställde på hemsidan, de kom efter bara 2-3 dagar.

Här är deras svar på hur man beställer frimärkena:
    När du vill beställa enstaka rullfrimärken på vår hemsida, går du in på Butik/Frimärksprodukter/
    Frimärken år för år, här kan du beställa bland annat rullfrimärkena "Ringar".

Hoppas att du får dem snart!
    Kul idé med att skicka inbjudningarna så de kommer på alla hjärtans dag. Räcker det att skicka dem på måndag måntro?
  • Emsiepemsie

Måste fråga er om skor. Har ni hittat era brudskor än?
    Tacksam för tipsGlad

• car1021

Elisabeth och Markus och augustesen: Tack så mycket! Ja den kommer att bli jätte bra.

Emsiepemsie: Jag köpte mina skor på Ebay och betalade bara 174 kr inkl.frakt! Det roliga är att jag har sett de i flera bröllopstidningar och då kostar de 700 kr( om man köper de i en affär i Sverige)!
    Har säkert visat de förrut men såhär ser de ut. Det finns förresten hur mycket skor som helst på Ebay.

• lepaus
    Emsiepemsie skrev 2012-02-10 23:27:57 följande:
    Måste fråga er om skor. Har ni hittat era brudskor än?
    Tacksam för tipsGlad

Jag har köpt dessa från www.girlsofelegance.co.uk. Märket är Rainbow Club. 
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012