• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

ska till göteborg i början på mars. Finns det något ställe som man bara måste besöka när det gäller inför bröllop.
    Där man kan fynda mm.
    Ska på baby barn mässan tänkte jag.

Veckan efter bröllopet åker vi troligtvis på båtsemester i vättern med vår son. Sen till vintern blir det en semester för hela familjen. Tanken är att vi ska försöka med nr 2 efter bröllopet.
    Så vi får se hur det hela slutar. 

Är det någon mer än jag som tycker att tiden går alldeles för snabbt nu??
    Var ju nyss 8 månader kvar och nu 6.  vad hände??? 

• car1021

Ja herregud vad fort tiden går! Börjar få lite panik att man ska hinna med allt.

Jag var på Bröllopsmässan i Göteborg i söndags med mina döttrar (som ska vara mina tärnor). Jag tyckte att det var sådär om jag ska vara helt ärlig. Visst jag hade med mig en hel del påsar hem med div. broschyrer och tidningar men jag trodde nog att det skulle vara fler utställare. Saknade blommor, mer frisyrer mm.

Det var en hel del klänningar men eftersom jag gifter mig för andra gången så tänkte jag inte ha en "helvit bakelse" och då fanns det inget för mig. Tittade i en katalog hos en brudklänningsutställare men de total ignorerade mig och stod istället och pratade skit om alla "hemska kinaklänningar". Det var en tjej innan mig som hade sagt att hon hade beställt en kinaklänning och det tyckte de var fruktansvärt sa de till henne. Efter att ha stått där en bra stund utan att de sa något till mig så tröttnade jag och gick därifrån. Hade lust att säga att jag ska också köpa en kinaklänning Glad
    Provade några ringar för mellan 24000-50000 kr. Visst de var fina men de passade inte ihop med min förlovningsring.
    Det roliga var att när jag åkte hem så åkt jag till ett köpcenter och gick in på Albrekts guld och provade några andra ringar. Och där plötsligt hittade jag den!! Både jag och expediten sa samtidigt : wow den är ju perfekt till förlovningsringen! Så nu blir det nog den. Hon tipsade om att de har 25% ibland också så jag väntar tills dess att köpa den. Det var verkligen en bra expedit för jag provade dyrare ringar först men de var inte alls bra till min förlovningsring och det sa hon också. Den ringen som vi bägge föll för var den billigaste. Den kostade "bara" 6500 kr.

• car1021

Nu har jag precis bokat tid för håret, make-up och naglar och det känns så skönt !
    Jag har hållit på och velat fram och tillbaka och har haft funderingar på att hitta någon i "bekantskapskretsen" som kan fixa hår och make-up men nu bestämde jag mig för att låta proffs fixa till mig. Tror att det blir kanonbra.
    Känns så skönt när man kan bocka av de stora sakerna på "Att göra listan" Glad
    Funderar på att åka och beställa brudbuketten i helgen också.

• Jalle
    Jalle skrev 2012-01-28 20:54:22 följande:

Idag har jag provbakat tårtan! Har inte smakat på den än för just nu står den i frysen, vill testa hur den smakar efter nån dag i frysen. Här är receptet om nån är intresserad; bakochdessert.se/recept/visa-recept/lime-och-...

Rapport från tårtfronten;
    Efter 6 dagar i frysen provsmakade vi den, och den var kanongod! Ingen som kan tro att den varit fryst överhuvudtaget. Väldigt god kombination med browniebotten och den syrliga limemoussen.

Den är god som den är men jag ska baka den en gång till med hallon i limemoussen istället för jordgubbar och med lite mer vit choklad.

Rekommenderas!
  • Jalle
    Elisabeth och Markus skrev 2012-02-06 09:20:04 följande:

Hotellet, tydligen så ska alla balkonger ha havsutsikt och solnedgångarna från balkongerna skall tydligen vara helt fantastiska :) Åhhh va jag längtar!

Hotellet med den fantastiska utsikten....ah - jag dööör!

Hej på er!
    Hur har helgen varit? Det var bröllopsmässa här i Göteborg men jag gick inte. Ska gå denna helgen som kommer då det är ännu en bröllopsmässa här.

Jag är så glad så jag nästan spricker!!! Vi har bokat vår bröllopsresa!!!!!!!
    Vi åker tisdagen den 7/8 och är borta i två veckor. Vi ska till Samos :) Har någon av er varit där? Vi har bara hört jättefina saker om den ön. Vi hittade ett jättefint hotell som var litet och mysigt (vi ville inte ha ngt "barnfamiljs-hotell" utan ngt mer vuxet), hittade det perfekta!! Åhh jag är så lycklig!!! Helst skulle vi ju gärna åka utanför Europa men budgeten håller inte för det... Nu får vi 2 veckor på Samos ink flyg, transfer, hotell och frukost för ca 15.000:-. 
    Har ni pratat något om bröllopsresa? Vart ska ni åka?

Nu i veckan ska vi göra färdigt våra inbjudningar, kort lär komma senare i veckan :)

Ser helt underbart ut!

Vi har också pratat om Grekland men nu lutar det mot Sicillien. Vi ska inte åka direkt efter bröllopet utan det blir nog lite senare, kanske i september.
  • augusti2012

åhh vad spännande. Då får jag prova att göra tårtan här framöver.

En sak till löste sig idag. Ljudanläggningen! Så nu kan spotify gå för fulla muggar.
    En gammal klasskompis till min m2b är bjuden och han har varit dj på massa bröllop mm. Så vi får låna hans anläggning. Skönt. Bra ljud är alltid ett plus.
    Gratis är alltid bra också :) 

• augusti2012

Kom på en sak ikväll.. Jag måste sluta få mina ideer. 
    Vi har röda organzapåsar vid tallrikarna. Kommer  ha polkagrisar då vi bor precis vid vättern. 
    Så till min ide :)
    Lyckokakor med citat om kärlek,giftermål mm sagt av barn.
    En liten snackis vid bordet.
    http://www.tasteline.com/Recept/Lyckokakor

Vi hade bokat en catering med diverse olika sorters mat. Men sambon sa igår: 
    den maten är verkligen inte vi när vi satt och åt thai mat som vi hade köpt hem.
    Jag tycker vi ska ha thai mat sa min m2b. Så sagt och gjort. 
    Har ringt och pratat med thai restaurangen och så blir det. Ägaren vart lite chockad när jag sa att det var till 70 gäster och inte 12-17 som han trodde. Samtidigt blir vi 3500 kr billigare i matbudgeten och ännu mer personligt då vi verkligen älskar thai mat. Otippat för gästerna. 

• KakanMackan

Augusti2012: vilken bra ide med maten! Skitbra rent ut sagt 😃 Precis så tycker/vill jag att ett bröllop ska vara. Vara brudparets! Varför ska man ha 3-rätters med yttepytte mat på tallriken, som det lätt kan bli om det är "finare" mat (enligt mig i alla fall) hihi Jag tycker man ska göra bröllop så personlig som möjligt, och det känns ju verkligen som ni gör, med allt!

• augusti2012

Kakanmackan: tack söta du för dina positiva ord. 
    Jag och sambon är inte av den finare sorten så 3-rätters är inte riktigt vår grej. Och det känns så bra att sambon sa precis vad han tyckte. Men man blir alltid så efteråt. Vad har jag gett mig in på!??? vad kommer gästerna att säga???  Men innerst inne så är det ju ändå våran dag och thai mat är vår grej.

Kommer ihåg 2004 när vi åt thai mat för första gången ihop tillsammans med mina föräldrar. Första gången för sambon.  Hör hur det knakar jämte mig. Då äter sambon upp hela räkan = stjärten och allt. Varav alla börja skratta och jag förklarar att dem sparar skalet på stjärten på räkan för att lättare kunna hålla i den när man äter.
    Så personligt, oja : )

• Jane
    augusti2012: Jag som gäst hade tyckt att det var jättekul om ni har thaimat på bröllopet Så det blir nog jättebra!
    Vad häftigt med lyckokakor! Har du provat att göra sånna tidigare?
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012