• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Denna veckan lägger jag bröllopet lite åt sidan.. 
    För sonen fyller 2 år idag och min stora syster 40 till helgen. Men ändå lyckades jag på ortens coop fynda svart pappersduk 8 meter för 25 kr och 90 plastglas till festen för 30 kr.
    Får kanske köpa på mig lite mer.. snapsglas och sånt var också billigt.
    Tänkte ha pappersduken där vi har maten och presenterna.
    Dem sålde även ut massa blockljus. Kanske gör det på fler platser i landet?? 
    *tipsar* 

• Lebendig

Herregud, jag blir alldeles matt av att se hur mycket ni hinner med och hur mycket ni gör! Jag kände mig rätt lugn i hur mycket jag gjort hittills men nu blir jag stressad...

• augusti2012

ikväll släpptes en sten ifrån hjärtat.. jag vill ha en underbart fin och kärleksfull bröllopsdag men som inte kostar skjortan. runt 40 000 kr. 
    Idag sa mina föräldrar att dem bidrar med 15 000 kr. Vilket betyder att maten, solist, bil att åka i efter bröllopet och 4 stycken glasstårtor är betalda. *puh* Vi kommer inte få någon dyrare bröllopspresent men det skiter vi i. 

Så nu har jag möjlighet att lägga lite extra pengar på dem små extra sakerna. 

• Elila

Hej på er!

Här går det lite trögt... I helgen ska vi förhoppningsvis bli färdiga med texten till inbjudningskorten så att vi kan lämna de till tryckeriet. Av någon anledning så blir texten alldeles suddig och vi förstår inte riktigt varför :(
    I nästa vecka ska jag beställa tre kostymer från e-bay till våra näbb-pojkar.

Va härligt augusti att ni fått pengar, skön känsla! :)

Har ni shoppat något den sista veckan då? Ska ni köpa löpare/dukar eller står era lokaler för det?
    Hur hade ni tänkt att pynta borden?

• SusanneJoh
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-27 10:11:55 följande:
    Har ni shoppat något den sista veckan då? Ska ni köpa löpare/dukar eller står era lokaler för det?
    Hur hade ni tänkt att pynta borden?
    Jag har köpt dukar och löpare själv. Sen tänkte vi bara ha ljuslyktor och blomvaser på borden. 
    Funderade på att lägga stenar/kristaller eller annat krimskrams på borden men ändrade mig. Det kommer ju vara vinkaraffer, glas och annat som står på borden och jag vill inte att det ska bli för mycket.

Shoppade det sista till lokalen igår, så nu blir det lugnt på shoppingfronten ett tag  
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • Hanna05
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
  • augusti2012

Vill bara tipsa lite :) Det verkar vara min lott i tråden

www.posten.se kan man köpa frimärken styckvis.
    Jag beställde precis frimärken för 6  kr styck med motivet ringar.
    Sen så har dem även pussmun för den som gillar det bättre.
    Ni ser dem här under.
    Betalar man man på en gång med kontokort eller internetbank så kostar det ingenting.
    Finns att köpa i 100 pack också för 600 kr.

• augusti2012

Jalle: tårtan såg jätte god ut.. 
    Ser fram emot att höra hur tårtan blev när den har varit fryst :) 

• augusti2012

Har länge gått och funderat på present till mina två tärnor. Tanken är att dem ska få detta på morgonen när vi träffas. 
    Har lånat bilden ifrån Carolines Smyckeskrin. 
    Kostnad för 2 stycken inklusive frakt 140 kr. Väntar med spänning på att få hem dem.

http://carolinessmyckeskrin.se/

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012