• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Hanna05
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-19 11:12:35 följande:
    Puh! Sicket dygn...
    Fick världens panik när jag insåg att jag budat på en klänning... Kunde inte sova utan låg och uppdaterade sidan hela tiden. När det var ca 2 min kvar var det en som budade över och tur var nog det för precis som Kakan säger... Jag HAR ju en jättefin klänning redan ;)

Vi har ljusrosa (såg du inte m2bs fluga oxå hihi)/ vitt /silver som tema... fast det där silvret har vi inte så mkt av ännu...
    Jag köpte näbbklänningarna nu på h&m strax före jul, är jätte nöjd! 

Kul idé med hästsko... ska ni ha dansen i mitten sedan eller blir det för litet utrymme?

Vi ska ha E-bord med 1 honörsbord och 6 tungor... Det som jag tycker är klurigt är sen när dansen ska vara för då måste borden flyttas, vem fixar det? Kan man be serveringspersonalen om detta? På honörsbordet ska vi, mina föräldrar, mina svärföräldrar och min farmor och mormor sitta... Så är planen än så länge iaf :)

Jo jag såg det! skit snyggt! :) Vi har ljusrosa, vitt och ljusgrått i vårt tema ;) men än så länge mest rosa och vitt :D Min m2b kommer ha ljusgrå kostym, vit skjorta, vit väst och ljusrosa kravatt tror jag. Annars blir det vit kravatt och ljusrosa näsduk och corsage :) 

Ringbäraren kommer att ha vita byxor, vit väst vit skjorta och ljusrosa fluga och brudnäbben kommer ha ljusrosa klänning . 

Tärnorna kommer att ha ljusrosa klänning med grå bolero och gråa skor :) Eller silver .. 

Kul att hitta någon som har samma färgtema!! Tycker alla ska ha orange, blått eller rött typ :P 

De finns inte på nätet, men de kanske finns kvar i butik? Fast här uppe är väl utbutet sämre.. :/ Tänkte det var så jävla billigt med 99 kr istället för 500 som den jag kollat på ! 

Vi kommer att ha ett hönnörsbord som är avlångt, sen kommer resten få runda bord. 
    På hönnörsbordet kommer jag, min man, våra föräldrar och våran son sitta. :) 

Vi kommer dansa valsen ute i gräset om det är fint väder, det ligger alldeles intill vattnet! 
  • KakanMackan

Hej på er!

Jag beställde skor härom dagen och fick besked om att de gick att hämta ut imorgon Tyst
    Mycket spännande!

De vita är ju såklart ett säkert kort då dom då är vita och att de har en ganska stadig klack. De har även fått väldigt bra omdömmen av andra kunder att de är mycket bekväma..

Dock är jag väldans sugen på att ha något helt annat än just det "väntade"
    Jag ÄLSKAR rörr och även vårt tema är rött.. Dock kan dessa vara för röda, vi har mer en varm röd färg..
    Som sagt MYCKET spännande! Håll tummarna för mig Flört

Vilka tycker ni? Har ni köpt/hittat skor ni vill ha?

• Jane
    KakanMackan skrev 2012-01-19 19:52:36 följande:
    Dock är jag väldans sugen på att ha något helt annat än just det "väntade"
    Jag ÄLSKAR rörr och även vårt tema är rött.. Dock kan dessa vara för röda, vi har mer en varm röd färg..
    Som sagt MYCKET spännande! Håll tummarna för mig Flört

Vilka tycker ni? Har ni köpt/hittat skor ni vill ha?
    Vi ska ha rött och svart tema och jag hade från början tänkt mig att ha röda skor, men jag tror att jag kommer köpa så kallade "tuxedo shoes" svart-vita. Dom är jättesnygga. Vi kommer ha så pass mycket annat i rött så därför tänkte jag att det blir för mycket.

Jag tycker du ska köra med röda skor om du tycker det är snyggt, det blir en liten extra touch på utstyrseln då.
  • augusti2012

Elisabeth: <3 du har en jätte fin klänning. 

Det är så kul att följa er tjejer.. Spännande att se allt fint ni hittar och köper och hur ni lägger upp eran dag.

Såhär ser min röda matta ut. :) Så nöjd måste jag säga. Man kan skymta klistermärken under för att mattan lättare ska sitta fast. 

• Elila

Halloj!

Igår köpte vi våra inbjudningskort - wiee! Nu ska vi bara göra färdigt texten och sen lämna till tryckeri :) Vi hoppas vara färdiga med allt så att vi kan lägga de på lådan den 13/2 för då kommer de fram på alla hjärtans dag :) När ska ni skicka ut era?

Jag letar efter skor men har lite konstiga fötter så vågar inte beställa på nätet. Ena foten är större än den andra... ganska jobbigt... Alltid problem med skor.
    Jag tänker oxå att jag vill ha skor som är i en annan färg än vitt...
    Har ngn tittat på deischman skor? De brukar ha ganska fina, billiga festskor :)

• augusti2012

Elisabeth: min kompis som i vanliga fall bara köper skor på scorett köper på deichmann = väldigt bra betyg.
    Köpte skor till sonen där förra året och vart supernöjd. Så ett besök deichmann blir det allt.

• Charlie13

Var den i bra kvalité? Har nämligen tänkt köpa en rosa matta men jag är rädd att den ska vara typ genomskinlig och gå sönder när man går på den, typ i papper :S Men jag kanske är löjlig! :P

augusti2012 skrev 2012-01-19 20:47:31 följande:
    Elisabeth: <3 du har en jätte fin klänning.

Det är så kul att följa er tjejer.. Spännande att se allt fint ni hittar och köper och hur ni lägger upp eran dag.

Såhär ser min röda matta ut. :) Så nöjd måste jag säga. Man kan skymta klistermärken under för att mattan lättare ska sitta fast.

• augusti2012

charlie13: det beror på hur du menar med bra kvalite´ och hur höga krav du har. Den fungerar nog inte att ha utomhus  om det regnar. 
    Men är helt klart bättre än papper.
    vi ser mattan som en kul grej.. vem vill inte gå på röda mattan. Sen att det kanske inte är lyx röda mattan struntar vi i. 

• SusanneJoh

Halloj brudar!

Hur går det för er?

i helgen blev vi klara med alla inbjudningar och infokort, så jag ska nog posta det i veckan.
    och så köpte jag min klänning + underkjol, och slips+näsduk till bestman.
    Ska beställa kravatt+näsduk till min m2b också, men jag väntar på att barnens klänningar ska komma så jag kan få kolla den exakta färgen innan jag beställer.

Ska dra till IKEA nu i veckan och köpa det sista till lokalen, sen är jag nog klar med alla "små" utgifter.
    Så nu är det bara att snällt sitta och vänta på att månaderna ska gå så vi kan börja planera och köpa fler saker.  

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • Jane

Hejsan,

Det går bra för mig just nu...klänningen är beställd från Ebay och iförrigår köpte jag även en fascinator från Ebay. Min man letar efter idéer för klädsel och jag letar febrilt efter klänningar till min svärmor och ev tärnor på Ebay.

tack än en gång augusti2012! Glad

Inbjudningskorten är på G, dom blir vita med svarta krumilurer och vinröd text. När dom blir klara så lägger jag upp dom här så ni får se.

Annars så beslöt jag mig även en gång för alla att från och med idag så ska jag gå ner i vikt, mer träning, skära ner på portionerna och någon diet. Från 65 ska vi ner till 55, nu är det dags!

Ha det bäst allihoppa!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012