• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Åhh va hungrig jag blir nu när ni listar all god mat :)

Jag tror vi gör som så att vi själva sköter o.s.a och sätter upp toastmastrarnas telefonnummer som även dom vet de mesta ifall ngn vill vara hemlig ;) Sen har vi ju hemsidan oxå...puh!

Vi har tittat lite på in- och utgångmusik:

Ingång: Jeremiah Clarke - Prince of Denmark's March

Utgång: Mendelssohn - Wedding march

Psalmer: Den blomstertid nu kommer, I denna ljuva sommartid

Solosånger har vi inte riktigt bestämt ännu... Vi ska fråga några vi känner om de vill sjunga på bröllopet men ska försöka komma på vad först... Vi har några låtar som är "våra" men de är lite knepig text som folk kanske kommer missförstå... Vi får se helt enkelt ;)

Nunc est bibendum: Va jobbigt med fotografen, ni känner ingen annan som har en systemkamera eller är duktig på att fota som kan ta fina bilder annars?

Kakan: Jag har funderat på det där med väska och tänker mig oxå en kuvertväska fast i lite större modell. Jag har en fix grej att jag alltid måste ha med mig heeela sminkväskan + allt det där andra (plåster, huvudvärkstabletter, nål och tråd m.m.m.m.m.m.)

Kul att ni tyckte om idén med halternecken... vad tror ni om att sy i tyll då? Funkar det för en sömmerska eller är det omöjligt att sy i?

• augusti2012

elisabethochmarkus: kul att vi har samma psalmer :) Tycker dem är somriga och fina. :)
    tror det blir toppen med  halternecken.
    du tror inte att tyllen skaver??  

Nunc est bibendum: hoppas det löser sig med fotograferingen. Synd att man inte skiter pengar ;) styrkekramar

Kakanmackan: jag har en liten vit väska. Tror den finns i mitt bildgalleri. 
    Kommer ha pengar till taxi mm i den. Resten tänkte jag ha i en neccesär i festlokalen.

susannejoh: låter jätte gott med maten. Namnamn :)  

ska alla i tråden ha liveband på festen?? Eller hur har ni tänkt det???
    Vi kör nog på Spotify och bra högtalare som vi förhoppningsvis kan låna av en kompis till min m2b.

• Nunc est bibendum

Elisabeth och Markus: Jo jag känner många duktiga fotografer, men problemet är just att de är professionella och vill ha betalt. Har en annan tjej på gång som är jamatör och dessutom åländska (underlättar enormt eftersom vi ska gifta oss där). Problemet är att hon har en väldigt utpräglad stil, men det är väl ett mindre problem just nu. Får se om hon vill ställa upp=)

Maten har jag inte ens tänkt på. Kanske är värt att diskutera med sambon haha. Ingen väska för mig dock. I'm a sucker for plastic bags! Kanske ska investera i en vit tygkasse för att lyxa till det haha;)

• Nunc est bibendum

Haha, amatör ska det givetvis stå. Jamatör har vi ingen på bröllopet, katten stannar hemma ;)

• augusti2012

Någon av er som vet hur man formulera sig på kuvert när kompisar inte är gifta med sin partner.
    Båda namnen står på inbjudan.
    Men problemet är kuvert.

• KakanMackan

Augusti2012: Vi skrev båda namnen även där.

• augusti2012

Kakanmackan: tack för snabbt svar igår.. gjorde mer än  hälften av inbjudningskorten klara igår. Skrev båda namnen på kuvert.  

• Elila

Hej hej!

Vi ska ha dj på festen... För 4000:- får vi honom i ca fem timmar + ljus och ljus + att vi får mickar att använda vid tal... (känns som att mic kan behövas när vi är 120 pers). Vi hade tittat på en annan dj innan men han tog 5800:- så vi blev väldigt glada när vi hittade denna :)

Jag tycker det är så klurigt det där med namn på inbjudan... Vi ska ju lämna våra inbjudningar till tryckeri och måste göra alla olika istället för att bara ha en fil som man lämnar in så blir det nu en himlans massa filer. Snark! På kuverten tänker vi skriva alla de namn som är bjudna + adressen.

• Jalle

Åhh, jag tycker det är svårt med sånger/musik till vigseln! Bara det att vi ska vara utomhus krånglar ju till det. Vi känner ingen som spelar eller sjunger heller, har funderingar på att ringa kulturskolan och höra om de har tips. Det enda jag vet är att vi vill att någon sjunger "Utan dina andetag" under vigseln, Kent har alltid varit mina stora favoriter. Om någon har tips på ingångs- och utgångsmusik som funkar på gitarr eller kanske fiol så skulle jag bli jätteglad! Vill helst inte ha CD-spelare.  

Idag har jag iaf fått klart med frisör och smink! En av mina bästa vänninor som är frisör ställer upp. Var inte direkt orolig att hon skulle säga nej men det är alltid gött ner man kan bocka av på listan.

KakanMackan; Väska nummer två tycker jag va skitsnygg! Tänk om den fanns i mörkblått! Du har ingen länk?

Augusti2012; Vi skrev också båda namnen på ogifta par.

• Jalle

Vi kör gamla hederliga Spotify till festen! Lilla bröllopsbugdeten tillåter inte annat.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012