• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jalle

Elisabeth: så där kan jag också känna ibland, kan bli väldigt stressad. Det brukar handla om att jag inte känner att jag har kontroll. Då hjälper det att skriva listor, to-do-lista, handlingslistor, listor på vilken ordning jag ska ordna saker etc. Nu inför bröllopet har jag skrivit månadslistor, "detta ska vara klart 120131" tex. Sen följer jag dom inte slaviskt, men de hjälper mig så jag iaf känner att jag har koll på läget. Sen är det himla bra att man brukar få massa idéer under tiden man skriver dom. Så det är mitt råd till dig; skriv listor!

• Elila

Bokar man floristen??

Jag ska skriva lista!! Bra tips med månad-för-månad-lista och handlingslista...
    Lista skriver jag på fredag när jag är ledig så att strukturen blir kanon...

Har fått gjort lite från jobbet idag... Mailade till den floristen jag tänkte ha för att fråga lite + att jag hörde av mig till en av de Dj:s som vi spekulerar kring, nu känns det bättre!

• augusti2012

När vi flyttade köpte jag mig ett dataskåp i trä med dörrar. 
    Dit har jag köpt mig en svarta tavla och kritor som jag ska sätta upp. Likaså en anslagstavla. På anslagstavlan kommer jag sätta ett kort på mig och min m2b. Ett ex av alla saker jag kommer göra i pappersväg. En påminnelse hur allt blir. Och en lista på vilka som kommer.
    På min svarta tavla kommer jag skriva allt som ska göras så det blir lättare att checka av.

Det har stressat av mig lite.
    Är ledig två helger efter denna. Så då kommer jag sitta med inbjudningskort och sy när sonen sover.
    Nån dag innan får jag och sambon sitta och göra våra tryck. Så man involvera honom. Han tycker det är svårt  att pyssla. Han har för stora fingrar säger han. *s*

Min sambo har skaffat sig en ultimaker = läs dyr leksak. Men den kan skriva ut plastsaker. Så
    hans  uppgift till bröllop är att göra servettringar med namnet på gästen inskrivet. Hoppas han lyckas. 
    Han tycker det är ett roligt projekt. Samtidigt får han leka lite

">

(sambons video)

Elisabeth: Ska man gå på gamla seder så är det din m2b som ska ordna med blommorna Men vi gör inte så.. jag bestämmer *hahaha* 
    Tror du mest måste boka tidigare om du behöver någon ovanlig blomma. Eller om det är en liten blomsteraffär. Kolla om dem har öppet och inte semester.
    Likaså frisören. Den tror jag nästan du måste boka snart. Augusti är ju populärt.
    kyrkan har jag ingen aning om. Vi har bokat tid och datum. Men sen vet jag inte när man pratar. 
    Tänkte kolla framåt mars när dem förhoppningsvis har lagt sina scheman vilken präst vi får och säga att vi kommer ha en solist.
    Det ordnar sig. Du kommer få ditt livs dag den 4 augusti. {#emotions_dlg.flower}

• Lebendig

Jag är så avstressad så jag orkar inte med något. Känns så uppgivet allt, vet dock inte varför. Har som ingen lust, och det är ett problem!

• SusanneJoh

Hej! :)

Vi ska också gift oss 4/8 -12 :)

han friade 1 okt -10, och redan då bestämde vi datumet. Så jag har haft lååång tid att planera ;)

ang planering så har jag en jättebra planeringsguide från allt om bröllop, fick den som en bilaga från en av deras tidningar, men jag har också skrivit ut den från deras sida då jag behövde lite mer att kluddra på. ;)

Just nu är rätt mycket klart, iaf sånt som kan göras långt i förväg. Kyrka och lokal är bokade och inspekterade, catering är bokat och vi ska ut dit på söndag och prata lite mer ingående om alla detaljer. Klänningen är utsedd men ännu inte beställd,  samma sak med hans kostym, bokat fotograf, köpt dekoreringsprylar tex ljusstakar, dukar, vaser, dekoreringssand och stenar, bokat frisör och make-up, besämt vilken florist jag ska ha och vilka blommor. På söndag ska jag prata lite tårta med catering firman och då bestämer jag om jag anlitar dom eller en annan konditor här i stan. Jag har kollat på 3 olika ringar, ska bara prova dom på riktigt och bestämma mig vilken jag vill ha. Inbjudningskort är beställda och kommer nog den här veckan.

Nu är bara frågan när man ska skicka ut inbjudningarna, jag skulle ju vlja göra det samma dag som jag får dom :D, men det kanske är lite för långt i förväg så här 7 månader innan brölloet.
    När tänkte ni skicka ut inbjudningarna?

Vi ska ju bestämma menyn på söndag, så jag får iaf vänta tills dess eftersom vi ska ha menyn på info korten som vi bifogar med inbjudningarna.

usch, det känns som jag bara pladdrar :D

Hur går det för alla er med planeringen? 

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

Här är den där checklistan jag pratade om. Där har dom delat in allt i saker att göra ett visst antal månader innan bröllop. tex "12 månader innan - boka fotograf". 
    Sen behöver man ju inte följa den slaviskt, men den är bra att ha. :)

http://www.alltombrollop.com/media/1731292/planeringsguide.pdf 

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • augusti2012

Kul att det är fler och fler som hittar hit. Välkomna till tråden {#emotions_dlg.flower}

skratt, elisabeth.. Sökte på ebay på blue shoes.. fick upp massor..  

• Theresebride

Hej!

Jag ska också gifta mig den 4/8-2012, vigseln kommer att äga rum i piteås stadskyrka.

Hittills har vi bokat kyrka

preliminärbokat lokal, bor i Härnösand och vill gärna komma upp och kolla på den innan man är helt säker

Bokat fotograf, men börjar fundera lite över om det känns helt rätt med henne

Väljer mellan två olika ringar från Hedensguld och kommer nog träffa en återförsäljare från dom i stockholm i februari för att prova och se dom i verkligheten för att vara helt säker innan jag beställer.

Inbjudningskort ska jag och karln försöka fixa till helgen, men har ev tänkt vänta tills februari med att skicka ut dom, men kanske bäst att skicka dom så snart som möjligt innan folk hunnit boka semestern. Men vill ev. dra ut på det för jag känner mig lite nervös över hur min närmaste familj kommer reagera.

När det gäller klänningen så funderar jag på att beställa från någon kinasida, men jag är inte helt säker på om jag ska våga det. Fast om den skulle bli riktigt bra så tjänar man ju in ofantligt mycket, i alla fall om man ska ha vad som i sverige hade blivit en ganska dyr klänning.

Har någon av er beställt från utlandet och kan ni i så fall rekomendera någon?

Håret har jag inte heller bokat, men tänkt försöka kolla runt lite om vad som finns i närområdet av piteå/luleå.

Bukett har jag inte heller funderat mycket på än men något ganska enkelt har jag väl tänkt mig.

Är det något viktigt jag missat? :)

• Elila

haha va kul med ebay... Jag var inne och tittade lite igår och sa till m2b att vi ska gå bananas där i helgen - Wieee! Löpare, lyktor, korgar m.m. Ngt man borde ha som dekoration? Eller ngt annat som man kanske behöver därifrån? Augusti2012, hade du ngn bra länk på organzapåsarna och organzabordslöpare? :)

Tack för tipset med checkllistan, ska kolla på den :)

• Elila

och vad var det nu man skulle klicka i? Buy it now? Eller hur var det? :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012