• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • MGJR

Jag röstar på den sista klänningen! Har gått in i bröllopsväggen...tappat lusten för all planering ett tag men det börjar komma tillbaka så smått ;) Nu har vi ändrat oss helt när det gäller lokal! Hade prel bokat en typ herrgård/slott men det kändes inte helt rätt så nu lutar det åt att vi istället hyr tält och sätter upp i en "park" som vi har på ägorna. Men oj va dyrt det va med tält! Är det ngn som har erfarenhet av finare partytält? Vi blir runt 100 pers så det behöver ju va ganska stort.... Min svärmor är från Polen så funderar på att åka dit o titta på klänning, ska tydligen va en tredjedel av priset jämfört med hemma så det tåls att fundera på. Provade en klänning i Växjö som faktiskt va från ett polskt märke så vet ju att det finns fina klänningar i min smak där. Ska till USA i februari, läste i ngn tråd att ringar tydligen är billigare där, ngn som vet? Lr ngt annat USA-tips man inte bör missa när man planerar bröllop?

• Jalle

Fina klänningar, Fröken Emma. Du passar i v-ringat!

Idag ramlar STD-korten ner i brevlådan hos våra nära och kära!!

• Jane

Fröken Emma: Jag tycker den första klänningen är jättefin pga nederdelen Glad Du kan ju sy upp en klänning som du vill ha den hos någon Kinatillverkare och då skicka en bild på den underdel du vill ha och den överdel du vill ha.

• Jane
    augusti2012 skrev 2011-12-13 14:14:17 följande:
    nelly.com/se/kille/kl%C3%A4der/set/jocko-1001...

Har idag beställt kläder till min son som fyller två år i januari. 
    Vi har båt och kommer ha festen alldeles intill vättern.
    Så jag blev så kär i dessa kläderna istället för kostym till honom.
    175 kr och fri frakt. *me like* 
    näääee vad sött! Skrattande Det tycker jag ni ska köra på, passande också.
  • augusti2012

Jane: tack snälla.. blev så glad. Kikade in igår kväll på nelly på jobbet.  så var min sons storlek slut. Ödet??? 

Så nu är kläderna i princip färdiga. Sambons kostym som ska köpas i maj nån gång när dressman säljer kostymer billigt inför studenten. 
    Sen får vi se om jag ändrar mig angående klänning

Maten är mitt största dilemma just nu. Och när vi ska åka till tyskland.. :)

• Jane

augusti2012: Nej vad tråkigt, vad ska du göra med din sons klädsel nu? Du kan inte köpa en storlek större och sy in?

Häftigt med röda mattan! Rolig touch. Den var billig också! Glad

Vad hade ni tänkt ha för mat?

Vi ska ha fyrarätters:
    1. En tallrik med ost, skinka, salami, en röra och lite sådana grejer.
    2. Varm panerad ost
    3. Fläskfile, kycklingfile, och något nötkött, med potatis och ris och varma grönsaker och bröd.
    4. Tårta
    På borden kommer det finnas en stor salladsskål hela middagen, samt frukt och nötter.
    Efter fyrarätters tillkommer även bröllopstårtan.

• Elila

Kul idé med röda mattan :) Passar ju ert tema.... Kan man inte annars bara lägga ut ngt rött tyg av ngt slag :)

Sjömanskostymerna var ju bara bedårande, vilken tur du hade :) när ni ska vara vid vättern och allt, kanon :)

Jalle: Vad har ni fått för reaktioner på era STD?

Emma: Beställde du klänningen?

Maten är vi som skönt är redan färdiga med, vi ska bara göra snittar och grejer men det gör vi framåt sommaren... Resten gör vårt cateringföretag :) Jag tycker också det är svårt med Tyskland och hur mycket man ska köpa, även vad det kostar, jag har ingen aning... Är det verkligen så billigt som alla säger?

Vet ni var man kan hitta billiga barnkostymer? Eller barnkostymer över huvudtaget? Eller finkläder till barn? Tycker när jag har tittat på nätet att det är så himla dyrt...

Vi har endast prel.bokat vår kyrka, när tror ni att man måste boka den helt? Hur långt innan får man reda på vilken präst man får och isf har man möjlighet att byta präst om man inte tycker om den?

Tusen frågor på samma gång ;)

Nu ska jag kila iväg på spa med mitt jobb och sen julbord, det blir fint det :)

• KakanMackan
    Elisabeth och Markus skrev 2011-12-15 12:54:19 följande:

Kul idé med röda mattan :) Passar ju ert tema.... Kan man inte annars bara lägga ut ngt rött tyg av ngt slag :)

Sjömanskostymerna var ju bara bedårande, vilken tur du hade :) när ni ska vara vid vättern och allt, kanon :)

Jalle: Vad har ni fått för reaktioner på era STD?

Emma: Beställde du klänningen?

Maten är vi som skönt är redan färdiga med, vi ska bara göra snittar och grejer men det gör vi framåt sommaren... Resten gör vårt cateringföretag :) Jag tycker också det är svårt med Tyskland och hur mycket man ska köpa, även vad det kostar, jag har ingen aning... Är det verkligen så billigt som alla säger?

Vet ni var man kan hitta billiga barnkostymer? Eller barnkostymer över huvudtaget? Eller finkläder till barn? Tycker när jag har tittat på nätet att det är så himla dyrt...

Vi har endast prel.bokat vår kyrka, när tror ni att man måste boka den helt? Hur långt innan får man reda på vilken präst man får och isf har man möjlighet att byta präst om man inte tycker om den?

Tusen frågor på samma gång ;)

Nu ska jag kila iväg på spa med mitt jobb och sen julbord, det blir fint det :)

Jag köpte faktiskt kläder till lilleman härom dan. Jag köpte väst och byxor på HM, jättefina! Till det ska han ha en vanlig vit skjorta, mörkröd slips (köpt nu på Åhlens) och svarta Converse. Kolla även Lindex, där har de också en hel del nu! Passa på nu och köp lite större, lättare att sy in något än att lägga ut.. Jobbar på HM och VET att det finns nästan inte att få tag på kostymer till barn sen till sommaren, de finns nästan bara nu vid jul/nyår. Om man inte vill köpa på lite dyrare ställen då såklart, men varför det om man kan spara in massor på det genom att köpa på HM eller Lindex Tyst

Lycka till!

Nu är jag klar med inbjudningskorten, och jag e såå nöjd! Ska bara sätta på frimärkena sen e de klara för att skicka iväg.. Ska dock vänta tills mars nånstans, om jag kan hålla mig hihi... Har även bestämt hur festhäftena kommer att se ut, ska börja med dem lite längre fram, om jag kan hålla mig Flört

Elisabeth: Hur går det med klänningen? Blir det den du köpte eller ska du beställa i alla fall?
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012