• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jalle

Sitter här med 45 färdiga Save-the-date!! Ska skickas ut så de kommer fram stax innan jul. Guuud, va spännande! Vi har varit helt hemliga med våra planer, bara våra föräldrar som vet.

Så här ser de ut; (ursäkta dåliga iPhone-bilder)

• hellgren

Jalle: Fina kort! Har ni möjligtvig gult och blått tema?

• Elila

WOW! WOW! WOW! Va fina...

Åh va spännande det ska bli att höra vad era nära och kära har sagt när de fått korten :)

• Jalle

Tack! Japp, vitt, mörkblått, gult och lite orange är färgtemat.....hur kunde du gissa det? Jag tror att många kommer att bli förvånade när de får korten, kan knappt vänta på att se/höra reaktionerna! KUL!!

• Lebendig

Jag vet inte riktigt hur det är i era släkter, men min familj/släkt/vänner har varit väldigt nedtonade i sina gratulationer. Min mamma har fortfarande inte sagt grattis. Min m2bs släkt har varit mycket mer översvallande. Så var beredd på båda delarna så kanske man inte blir så besviken. Har läst trådar på nätet också där många är besvikna över att de fått så dåligt respons.

Förövrigt tycker jag att korten var GRYMT fina! Gillar typsnittet! Vilket är det? Påminner lite om Marker felt. Var ni tvungen specialbeställa frimärkena eller fanns de i butik?

• Elila

Ja frimärkena undrar jag oxå över, var får man tag i dem? :)

• Jalle

Jo, det är sant. Man får nog räkna med alla möjliga olika reaktioner, glädje, avundsjuka, likgiltighet.... Tänker nog mest på mina närmaste vänner och mina systrar, jag hoppas och tror att de kommer att bli glada för vår skull. 

Typsnittet på korten heter "Mabella" och är nedladdat från  http://www.dafont.com/. Där finns hur mycket som helst att välja på! Ville ha ett enkelt och stilrent typsnitt som ändå är lite ovanligt.

Frimärkena har jag beställt på Postens hemsida, http://www.posten.se/m/frimarken. Beställde en hel rulle med 100 st så räcker de till inbjudningarna också. Blev fraktfritt när man beställer så mycket, så 600 kr gick de på och så fick jag dem hem i brevlådan. Internet är fantastiskt! . Att de var blåa och gula var bara ren tur!

• augusti2012

Åh va roligt det är att kika in här och läsa vad ni alla hittar på för något. :) 

Car1021: hoppas du mår bättre  {#emotions_dlg.flower}
    Jalle: super fina save the day kort. *gillas* Inte för mycket utan enkelt är min melodi. *bra jobbat* 
     Elisabeth&markus: Fin ringen var. gick in i ditt galleri och spanade. Här hemma ligger engelbrekts julkatalog liggandes på min m2b databord med ringar som jag har kryssat för..

Mina tärnklänning ifrån Bonprix som jag la in här för ett tag sen gillades av mina tärnor efter dem hade provat dem. *dansar på små moln* Röda långklänningar är inte enkelt att hitta vill jag lova. Så en stor sten föll ifrån hjärtat. Började tveka angående mitt färgval där ett tag. 

Hoppas ni alla får en trevlig första advent. Själv har jag lagt mitt bröllopsplanerande lite på is. 
    Tänker mer på julen just för tillfället. 
    kramar Anna
    Hoppas ni alla får en mysig o

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012