• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • MGJR

Augusti2012: jättefina! Skulle gärna göra egna också men är verkligen inte någon pysselmänniska som har tålamod att göra ca 70-80 inbjudningar, festprogram osv för hand... Tycker de vanliga korten hos tryckerier är lite tråkiga, någon som vet en sida med lite annorlunda men snygga inbjudningskort osv? Har bett min farmor som är konstnär att skissa på ett monogram till oss, blir ju lite personligare så och ett fint minne för alltid!

• hellgren

Jag är så ledsen (fast samtidigt glad) just nu, vi frågade en i vår närmsta krets om hon ville vara toastmadame på vårt bröllop, hon fick tacka nej för att vi fick veta att hon är gravid och ska ha bebis i början av Juli. Frågade då en av mina närmaste vänner om hon ville vara toastmadame och vad händer? Jo hon tackar nej av samma skäl. Alltså jag är så klart jätteglad för deras skull men ändå blir man lite egoistisk :( Vi vet ärligt talat inte vad vi ska göra nu.. Av gästerna var det dessa två vi hade som alternativ *suck*

• augusti2012

men tack söta ni för er feedback angående vigselprogram och inbjudningskort.. gick på jobbet innan idag och tänkte, kanske för enkla och fula. Men ni ändrade mig när jag läste era kommentarer. tack söta ni. Precis vad jag behövde idag. Hjärta

• KakanMackan

Hej igen tjejer! Ja stressade är vi nog alla på olika sätt... Nu när jag läser vad jag har skrivit så känner jag nästan "men, känner jag så?!" Men det är helt olika dagar.. Egentligen är jag nog inte så stressad, eller orolig. Jag känner mig tom ganska säker och lugn över bröllopet just nu. Men det har nog med att göra att vi satte oss ikväll och pratade igenom allt som har med den stora dagen att göra. Vilka gäster, hur vi ska formulera oss i inbjudningarna, menyn, kläder osv osv.. (Tack flr tipset augusti2012 ) Så nu känns det såå bra! Det stora vi kom fram till var att vi ska göra det precis så som VI vill ha det! Verkligen Vi, inte hur man Borde eller SKA göra.. Vi vill göra våran grej helt enkelt! Kram! Och tack för pushandet.. BT är inte så dumt ändå

• KakanMackan

Måste bara skriva också att inbjudningarna är klara nu. Jag bidde så nöjd! Måste tipsa om hur jag gjorde insidan.. Jag skrev ut texten på ett genomskinligt papper, typ som smörpapper, lite finare dock.. Innan jag satte limmade på det i kortet (en remsa högst upp bara, så att det "hängde/fladdrade i luften) så stämplade jag dit ett mörkrött (vår färg) hjärta.. Man kan alltså ana hjärtat genom det andra genomskinliga papperet. Är jag snurrig?? Jag slänger in en bild imorgon.. Ifall någon är nyfiken.. Natti natt!

• car1021

Hej på er! Just nu ligger jag hemma i soffan efter att jag råkade ut för en olycka i lördags. Jag ramlade ner från våran källarttrappa. Jag flög baklänges i luften sju steg och ramlade med bakhuvudet först ner på källargolvet. Som tur var så har vi trägolv....hade vi haft klinkers hade jag kanske inte suttit här. Tänk vad fort saker kan ändra sig! Ja jag fick iallafall åka ambulans till sjukhuset, gjorde skall röntgen och blev inlagd. Jag har en kraftig hjärnskakning, en bula som täcker hela bakhuvudet, ont i käken, ont i nacken, skulderbladen är svullna och ömma och massa "snygga" blåmärken över hela kroppen.
    Så nu kan jag bara vila och hoppas på att bli bättre.
    Vet inte riktigt vad jag ska göra i bröllopsplaneringen. Känns som en liten "döperiod" nu. Ska börja titta på inbjudningskor men känner inte att det är panik ännu.

• augusti2012

car1021: usch det var inget roligt att läsa. :( Hoppas du kryar på dig snabbt och får massa kärlek ifrån din m2b. 
    Det är vid sådana tillfällen man ser hur ens partner är.
    Bröt själv foten  i januari, fick opereras och hoppa på kryckor i tre månader och sen träna ytterliggare två. Såg då att min m2b är där för mig i vått och torrt. 
    Skjut allt med bröllopet åt sidan. Du hinner. Viktigast är att du mår bra i detta läget.
    Många krya på dig kramar ifrån mig {#emotions_dlg.flower} 

• car1021

augusti2012: Tack så jätte mycket!
     Ja min sambo han pysslar om mig massor. Igår stannade han hemma från jobbet för han ville inte lämna mig ensam. Idag kommer han hem om en liten stund. Det är skönt att ha någon som bryr sig. Han blev jätte rädd när det hände. Innan vi visste att jag inte hade skadat ryggen eller några kotor så var han jätte orolig. Men nu är det bara att ligga här och vila och bli bättre. Och drömma om  bröllopGlad

• hellgren
    car1021 skrev 2011-11-15 09:45:58 följande:
    Hej på er! Just nu ligger jag hemma i soffan efter att jag råkade ut för en olycka i lördags. Jag ramlade ner från våran källarttrappa. Jag flög baklänges i luften sju steg och ramlade med bakhuvudet först ner på källargolvet. Som tur var så har vi trägolv....hade vi haft klinkers hade jag kanske inte suttit här. Tänk vad fort saker kan ändra sig! Ja jag fick iallafall åka ambulans till sjukhuset, gjorde skall röntgen och blev inlagd. Jag har en kraftig hjärnskakning, en bula som täcker hela bakhuvudet, ont i käken, ont i nacken, skulderbladen är svullna och ömma och massa "snygga" blåmärken över hela kroppen.
    Så nu kan jag bara vila och hoppas på att bli bättre.
    Vet inte riktigt vad jag ska göra i bröllopsplaneringen. Känns som en liten "döperiod" nu. Ska börja titta på inbjudningskor men känner inte att det är panik ännu.

Nämen usch och fy :( Tur att det gick så bra som det gick ändå att det inte rygg och nacke var skadad.

Ta hand om dig.

• Elila

Men jesus... Krya på dig! Livet är skört och nu ska du ta det lugnt och fokusera på att bli bättre - KRAM!

Kakan - Jag vill jättegärna se dina inbjudningskort. Blir sådär härligt inspirerad av alla ni som pysslar :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012