• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • hellgren

Varför blir min text en stor klump? Läser inte BT in mina radbrytningar när jag skriver via iphonen? *i-landsproblem* ;)

• Elila

Det här med frisör är ett jätte dilemma för mig... Har väl inte letat sådär jättemkt direkt men vad jag har hört är det inga frisörer som är öppna på lördagar i Simrishamn.... Då är alternativet att åka till Ystad men det ligger för långt bort.... Ska höra med en kompis om hon kan fixa....Vill ju dock att det ska va fint och hålla hela dagen. Men men?!

Var 2500:- både för smink och hår? Billigt isf :) Vad är rimligt pris för frisör? Med provuppsättning oxå?

Va segt att det går trögt för dig Emma, hoppas du får napp på de mailen du skickade ut :)

Va lite text ni ska ha... Jag är jätteorolig för att vi inte kommer få med den informationen vi behöver få med... haha! Dels så ska vi ju tipsa om vår hemsida (www.markusochelisabeth.n.nu) som ännu inte är färdig på långa vägar... Vi ska berätta att bröllopet är på Österlen och inte i gbg (där vi bor) osv osv osv...

Vad brukar det stå på inbjudningar egentligen? ;)

• augusti2012

Elisabeth och markus: 
    Jag fick mail ifrån makeupartisten. Hon skrev att hon och en frisör har tagit 2500 kr tillsammans. Och skulle inte den frisören kunna (skulle eventuellt resa bort då) så skulle hon ordna någon annan för det priset. :) :) 
    Och detta priset är med en provuppsättning och sminkning. 
    Jag kände också lite.. en kompis kan ordna smink och hår. men hålla hela dagen??? Mina kommande tårar... unna sig själv lite har jag kommit fram till.
    Vad brukar det kosta??? jag har noll koll på sånt.

Kommer också ha en hemsida. Som vi inte har börjat på. :) 
    En kompis ska ordna en bra layout. :)

Fröken Emma: roligt att kunna inspirera dig <3 Håller tummar och tår att det går bra.

• Jalle

Elisabeth; jag har alltid trott att om en frisör blir tillfrågad om att göra oordning en brud så jobbar de när det behövs......eller är det helt galet tänkt? Har en kompis som är frisör och nog jobbar hon lördagar, särskilt under sommaren, med bruduppsättningar även om hon är ledig annars på lördagar. Ring och fråga runt vet jag!

• ella

Blir så inspirerade av er!
    Jag ska försöka åka till Panduro Outlet i Ullared och köpa material så att jag också kan sätta igång med mna SVD kort. jag kommer ju som sagt att skicka ut dem efter nytt år så jag har ju tid på mig =) Vi har ju inte ens satt oss ned ordentligt och gått igenom vilka som ska komma utan bara spånat på ett ungefär hur många vi blir.
    Kommer blir riktigt svårt att sålla vilka som ska komma och inte...Det får bli en lördag med en flaska vitt till haha =)

Tycker 2500 var ett pangpris för hår och smink!
    Jag har bokat tid på Studio elva här i Gbg. Fick tips från både min frisör samt andra att de var otroligt duktiga på bruduppsättningar. Jag tror att prist låg på ca 3500. Då ingår konsultion, provuppsättning och sminkning..samt på själva dagen när allt ska göras iordning. Har tid då från kl 9-13 och då ingår också bubbel =)
    Då kommer också löshåret att ingå. Jag vill ha en storknut i nacken som ska fästas med blommor i siden och svarowskipärlor som jag köpte när jag var i Italien sist. Ska också ha en lång slöja så tror att en stor knut blir perfekt.

{#emotions_dlg.flower}

• Lebendig

Min frisör kostar mig ca 3000 och då är det smink och provuppsättning som ingår där. Jag ska inte ha något löshår så då blir det lite billigare.

Elisabeth och Markus: Vi har en hel baksida fylld av text också, men den tog jag inte med. Vi skriver bland annat om färdsätt, vägbeskrivning, barn, bröllopspresent, baren. Vi kommer inte ha någon hemsida, känns lite för mycket för oss liksom. Och min frisör hon arbetar inte på lördagar men har liksom öppet för min skull. Hon tar bara hand om mig då och har inga andra kunder i salongen.

hellgren: Vi har redan skickat våra save the date kort. Vi skickade dem på årsdagen för bröllopet. Och jag tror att det inte riktigt fungerar som det ska via mobiler. Jag kan inte kommentera alls i min telefon.

• Jane

Men vad jag vet faller många bröllop på lördagar?  Make-up artister och frisörer tar nog hand om någon på en lördag även om de annars inte jobbar på helgdagar, det gäller nog bara att komma överens och fråga. Visst kanske det finns någon envis frisör som vill vara ledig på lördagar också Flört

• Fröken Emma
    hellgren skrev 2011-11-08 23:03:10 följande:
    Varför blir min text en stor klump? Läser inte BT in mina radbrytningar när jag skriver via iphonen? *i-landsproblem* ;)
    ha ha ha

Brukar ha samma problem

Btw så skickar vi våra std kort tillsammans med julkorten för att spara in på frakten.
  • Fröken Emma

Ang frisörer.

Min syster jobbar som det och har gjort i snart 20 år. I augusti jobbar hon nog varje lördag för att fixa brudsar. Ibland flera om det finns tid till det. Annars jobbar hon inte alls på lördagar.
    Men å andra sidan tar hon / hennes chef mycket mer än 2500 för en uppsättning. Ska det vara löshår mm landar det nog på 4´000. Sen tillkommer det för tärnor och mammor mfl. 

Och dom har ett helt rum i själva salongen med sköna fotöljer och så där brudsällskapet kan byta om och mysa undertiden, med frisörstol o make-up station. Men nu gifter vi ju oss inte på hemmaplan så min förhoppning är att ha ett skönt hotellrum eller en mysig stuga där alla kan "hänga" under dagen. O där syrran och min kompis kan sminka o fixa oss alla. Med lite bubbel o fnitter.

Å vad jag längtar!!!

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-11-09 15:44:29 följande:

Va segt att det går trögt för dig Emma, hoppas du får napp på de mailen du skickade ut :)

(www.markusochelisabeth.n.nu) som ännu inte är färdig på långa vägar... Vi ska berätta att bröllopet är på Österlen och inte i gbg (där vi bor) osv osv osv...

Vad brukar det stå på inbjudningar egentligen? ;)

Där har vi vår sida oxå. Mycket enkel och lätthanterliga mallar.

Vi kommer nog bara skriva basinfo på korten. Tid plats o datum klädsel o så. Sedan kommer vi hänvisa till hemsidan. Bara min 90-åriga mormor som kommer få ett litet häfta om ditaljerna.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012