• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Brunett08

Hej! Får jag vara med i denna tråden? :)  Har precis gett mig in i djungeln typ och behöver läsa om hur långt andra har kommit som ska gifta sig samma datum :)

Kyrkan är bokad iaf, det är väl typ det enda. Sitter och kollar på ringar hela tiden och även besökt flera butiker men kan bara inte bestämma mig.. Nu ska jag läsa ikapp lite :)

♥ Augustibrud 2012 ♥
  • car1021

Jag har också tittat på ringar den senaste tiden. Det är det enda jag har gjort GladDet finns ju hur många fina som helst! Har tittat mycket på Ebay och Kaplans. De här tex:
    F/VS 0.75ct Solitaire Diamond Ring,18k White GoldPrincess-cut Diamond Solitaire and 18ct White Gold Ring0.35ct 18k White Gold Pink Sapphire & Diamond Ring .88ct

• Elila

Hej på er!

Hemma igen efter en fin semester helg med vänner i Stockholm... Vi har bröllopsfyndat lite :) 5 slipsar (två till bestmannarna och tre till våra brudnäbbar), 1 fluga och 1 näsduk i "siden" för ynka 335:- Markus ska ha fluga men bestmannarna ska ha slips...

Jag har bestämt mig för att prova klänningen jag har köpt igen nästa vecka och sen efter det ska jag bestämma mig om jag ska beställa den andra klänningen eller inte... Vad tror ni om det? Är det kanske vettigt?

Jalle: Vilken fin klänning, passar ju perfekt till trädgårdsbröllop. Jättesöt brudnäbbsklänning oxå... Ska kika där och kanske beställa själv, vad kostade bara brudnäbbsklänningen? Vi ska ha 5 brudnäbbar vara två tjejer, den ena 7år och den andra 3år.

Car1021: Va kul att du nämner Kaplans... stod i deras skyltfönster igår och spanade, mååånga fina ringar där till bra utropspris!

• Elila

Glömde ladda upp bilden på slipsarna, flugan och näsduken :)
  • Jalle

Car1021; Fina ringar! Funderar också på alliansring i vitguld till min släta rödguldsring. Tycker det är fint att blanda. Ska snart till guldsmeden här i byn. Det är bara att visa upp förlovningsringen så skissar hon upp nägra förslag i olika prisklasser. Tydligen är hon billigare på alliansringar än vad de stora kedjorna är. Dessutom är hon jätteduktig.

Elisabeth; Näbbklänningen kostade 299:-. Fanns tydligen bara i mörkblått. Har ni bara cerice som färgtema?

Du kan ju alltid sälja den klänning du inte väljer sedan. Verkar vara en stor andrahandsmarknad på brudklänningar, särskilt om den är oanvänd. Kanske kan gå till en butik och prova en liknade modell, då får du ju lite koll på om modellen är rätt? 

• augustesen

Oh härligt med ringar! Dom var riktigt fina Car1021 :)

Jag sitter också och kollar på ringar..hittade en fantastisk när jag var uppe och shoppade klänningen i Stockholm - men 25.000 är för mycket!! Hoppas jag får jobb - då SKA jag ha den ringen.
    Men tänkte prata med guldsmeden här i Kalmar och se vad dom ska ha för att göra en liknande :)

Har tänkt en sådan (dock bara halva ringen med diamanter)

• Augustibrud 2012

Nu har jag inte skrivit på länge. Idag var jag och tittade på ringar och blev helt förälskad i Schalins ring Himla i rött guld. Där gick den på 19000. Egentligen mycket mer än jag tänkt lägga ut från början, men kan inte få ringen ur huvudet. Vet någon av er vart man kan köpa just den ringen lite billigare? Kan tänka mig att de finns mindre butiker som har lite billigare ringar

Jag har bokat kyrka, lokal, band, fotograf, tärnor, toastmaster och toastmadam. Jag känner mig helt lugn med allt än så länge. Det enda stora jag har kvar är klänningen.

Elisabeth och Markus-Vilken vacker klänning. Otroligt snygg rygg

• Jalle
    Augustibrud 2012 skrev 2011-11-02 12:03:32 följande:
    Nu har jag inte skrivit på länge. Idag var jag och tittade på ringar och blev helt förälskad i Schalins ring Himla i rött guld. Där gick den på 19000. Egentligen mycket mer än jag tänkt lägga ut från början, men kan inte få ringen ur huvudet. Vet någon av er vart man kan köpa just den ringen lite billigare? Kan tänka mig att de finns mindre butiker som har lite billigare ringar

Jag har bokat kyrka, lokal, band, fotograf, tärnor, toastmaster och toastmadam. Jag känner mig helt lugn med allt än så länge. Det enda stora jag har kvar är klänningen.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag pratat med en guldsmed här i byn. Enligt henne så är det billigare att beställa en ring med infattningar hos en guldsmed än hos de stora kedjorna då dessa tar ut väldigt mycket för just steninfattningar. Jag tittade på en ring som kostade 12 000 och hon gav ett cirkapris på 9 000. Och då gör hon också så att den passar exakt till förlovningsringen. Kanske kan vara värt att ta med bilden på "din" ring till några guldsmeder och kolla vilka priser de har.

Schalins Himla är skitsnygg!
  • Elila

Hej på er!

Jalle - synd att näbbklänningen bara fanns i blått, den var annars fantastiskt söt!! Vi har rosa, silver och vitt som färgtema... Bilden på slipsarna blev lite skev vad gäller färgen... De är inte så starkt rosa som det ser ut ;)

Jättesnygga ringar... den 23/11 får vi hämta ut den vi beställt!! Wiee!

Jag har oxå hört att det är 'billigare' om man liksom beställer en egen ring... Om man dessutom har gammalt guld som ligger och skräpar ngnstans kan man ju altid smälta ner det och då blir det ännu billigare. Vi beställde vår helt egna ring. De kommer göra en ring som ser likadan ut som min förlovningsring fast med nedsänkta stenar i... :)

• augustesen
    Augustibrud 2012 skrev 2011-11-02 12:03:32 följande:

Jag vet att jag sett den för 15.000 på flera ställen och då i vitguld vilket vanligtvis är dyrare. 19.000:- är ju ett rån!! Jag gick till en riktig guldsmed så kolla med dom på din ort :)
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012