• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Måste bara säga att jag provat klänningen idag. Det var verklige inte tänkt så, jag satt hos grannen (alltså hos tärnan, där klänningen hänger) och så pratade vi om den, ang längden på den och vilken typ av klack på skorna jag slulle ha. Du ska inte prova den nu då, sa hon då. Jag har faktiskt bara provat den en gång, då jag köpte den. Jag har efter det inte provat den, lite konstigt faktiskt, eftersom jag bara provade den ganska så snabbt hemma hos henne som jag köpte den av. Eller ja, inte snabbt kanske, men eftersom det var hemma hos henne blev det ju inte så extrem nogrann granskning om hur den satt osv. Men nu till saken.. Jag ÄLSKAR den!!! Den känns såå rätt, ännu. För när jag såg den så visste jag ju.. Lite klichigt låter det, har alltid tyckt att det varit lite löjligt när folk sagt så ang sina klänningar, "så fort jag såg den, visste jag bara" hihi, men nu vet jag att det faktiskt kan vara så Ni tjejer, har ni provat era klänningar igen efter ni köpt dom? Fröken Emma, hur gick det med ladan??

• Fröken Emma

Vilken tur att den fortfarande sa "klick" ;) <3

Önskar att jag oxå var lite mer aktiv i den frågan, men först var det älgjakt o han var aldrig hemma, sen hade jag fullt upp på jobbet förra veckan så orken fanns inte.och den här veckan är han i KINA!!!! utan mig :(

Hoppas verkligen att han kommer hem med kostym till sig och blåa flugor till barnen som dom alla kan ha lika på bröllopet i sommar. O en jacka till mig som betalning för att jag strök hans skjortor innan han åkte. :)
    Nä nu får ni inte tro att jag tar det här för givet!! Jag skulle nog svimma om han kom hem med allt detta. (fast jag skickade med en av varje barns tröja så det iaf blir rätt storlek)

Ang ladan....Vi var där, den var bra o mysig....MEN jag föll inte pladask :(
    Fint kök! Fin lokal med cen o sparat rum med fin bar med tappkranar för öl och öppen spis.
    Nackdel...dålig plats för barnen då dom andra husen ligger 150 meter därifrån..inget avskilt rum där dom kan titta på film o så.
    Sen så ligger den ganska "nära" där alla gäster bor. Så frågan är hur många som stannar kvar över natten?! Jag skulle bli så besviken om folk skulle börja gå hem kl 22 eller så.

Kollade julita, men där var det fullt ehla nästa sesong...
    Så tråkigt!! faan att man ska ha så förbannat höga krav som tydligen inte är lätta att uppfylla

1 lokalen ska rymma 70 personer
    2 stort kök så vi kan göra vår egen mat
    3 plats för barnen med deras aktiviteter
    4 övernattning i samma byggnad helst, så man kan gå o lägga barnen o sedan återvända till festen.
    ( alla behöver inte sova i samma byggnad dock, ungdomar och gamlingar kan sova nån annan stans ;)
    5 bilavstånd från stockholm...ca 2 timmar....tänk på att folk ska orka köra hem på söndag eftermiddag ;)

Ska det vara så förbannat svårt?!!!!

• mauliin

Vi ska också gifta oss detta datum, i Örebrotrakten. Har bokat lokal och håller just nu på att kolla klänning. Blir troligen att beställa en över nätet. Största anledningen till det är att jag då kan beställa en som är för liten som jag kan sedan kan tvinga mig själv att komma i. Jättefånigt, men har inte haft motivationen att gå ned i vikt förut men känner att jag har det nu. Klänningen kan bli ännu en morot. 

• Jalle

Hihi.. Det där om klänningen kunde jag ha skrivit själv! Men jag ska vara lite snäll mot mig själv och inte köpa en alldeles för liten klänning. Läste nånstans att 1 kg är ungefär 1 cm på midjan och lite mindre på höfter. Tänker att ca 5 kg kan va lagom att satsa på. Jag har för det mesta 40-42 och hoppas på 38-40 innan augusti. Välkommen till tråden förresten!

• Jalle

Fasen, går inte att citera från mobilen! Mysigt ställe annars Fröken Emma! Påminner om vår lokal. Här rullar det på i lagomt tempo. Har klickat hem allt material till save the date och inbjudan (börjar undra om det verkligen blir billigare att göra själv??) Ringt om offerter på cateringbuffe och bokat vigselförrättare. Måste börja pyssla snart, har ganska mycket idéer som ska genomföras, det är faran med att hänga på BT! Här blir det nog bara vanlig hobbyfiömning. Vi har inte jättestor budget så sånt lyx går bort.

• Elila

Hej på er!

Synd att lokalen inte kändes hundra... har du tittat med bygdegårdar/scoutgårdar. De brukar ju ha stora lokaler + boende. Ett litet tips :)

Va härligt kakan med klänningen, jag har inte provat min någon gång mer men blev sugen på att göra det nu när du hade gjort det hihi :)

Jag måste dock erkänna en sak... jag skäms lite och behöver råd. Den klänningen jag har köpt är fantastisk vacker och känns rätt på alla sätt MEN jag kan inte sluta tänka på min kinaklänning (tror jag har visat den innan, högt liv upp till halsen och bar rygg)... Vad ska jag göra? Ska jag bara glömma den och köra på min nya eller ska jag beställa den oxå? Min tanke är att om kinaklänningen skulle vara bra så säljer jag den andra redan nu innan och då är det ju klappat och klart :) Dock worst-case-scenario så passar inte kinaklänningen och då är typ 2000:- slängda i sjön... Vad ska jag göra? Hjääälp ;)

Här lunkar det på annars, m2b håller på och försöker fixa vårt eget monogram och han är jätteduktig. Ska visa när han är färdig :)

Va modiga ni är som beställer en för liten klänning, verkligen bra kämpat!! Jag borde väl oxå gå ner några kilo men har på något sätt stannat... Spelar ingen roll hur mkt jag tränar, hur lite jag äter... Går varken upp eller ner.

• Fröken Emma

Hej

Satt o läste lite här på telefon, men var tvungen att starta datorn för nu känner jag för att skriva ett låååångt inlägg!
    å jag ber om ursäkt redan innan jag börjat.

Det fanns en tid innan andra barnet. I hela mitt liv har jag varit anorexiasmal. Gått på utredningar om min vikt och hört folk viska om mig bakom ryggen. O allt jag ville var att få lite mer snyggare former. Var så förbaskat trött på att vara PLANKA.

Och alla, mamma,mormor läkare osv sa att när jag fyller 20 så kommer jaglägga på mig mer vikt. Jag blev 21 utan att ett jäkla dugg hände. Vid 26 fick jag barn och 8 veckor senare, efter att ha gått upp 16 lyckligakilonunder grav, var jag tillbaka på mina 70 kg o 185 cm. Var jag lycklig? Ja över brösten så länge jag ammade!

NU!! Efter andra barnet och 80 härliga kilon är jag lycklig!!
    Och dom sitter kvar.

MEN MEN MEN....folk är så vana med att se mig så smal så nu tycker dom att jag är tjockist!! Min mormor, 90år, säger aldeles för ofta vad hon tycker. Vilket börjar bli jobbigt....Men igentligen bara hennes tjat, för jag är lycklig.
    Jag har C i bh och 40-42 i kläder.

Det dallrar lite här o var. Och vet ni vad som är underbarast med det?
    Min son på 20 månader älskar att ligga i soffan bakom min rygg och farsinerad titta på dallret när han klappar på överflödet!!! Det kallar jag kärlek!!!

Vad jag vill med detta lååånga inlägg är att

Jag vet hur det är att vilja vara nöjd med sig själv.
    Jag vet hur tröttsamt det är att kämpa utan att få nått för mödan.
    Jag vet hur det är att bli besviken.

Kontentan av sumaro....
    Var inte för hårda mot er själva. Sätt inte för höga mål, tänk igenom hur ni skulle må när bröllopet är där fortare än vad ni trodde och ni har inte nått ert mål?
    Sätt mål!!! Absolut. Men inte för höga, utan rimliga.

Kram

• Elila

Vilket vackert och inspirerande inlägg Emma -Du fick mig verkligen på gott humör nu! Värme i själen :)

Här kommer klänningarna :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012