• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • ella

Hej..Nu har jag inte varit inne på ett tag. Nu när man bokat det viktigaste känns det som om man inte riktigt vet vad man ska göra nu =) Dock vet jag att jag kommer att få sätta igång med inbjudningskort och save the date kort efter jul eftersom jag ska göra alla själv. 

Vilka fina ringar ni hittat!
    När tycker ni att man borde beställa dem?

Kram  

• Brunett08

När ska ni skicka ut inbjudningskorten? Istället för save the date kort så ska vi sprida ryktet om vårat datum, men vi säger inte vart eller några detaljer än, det får dom vänta tills inbjudninskortet :)

Som sagt, det enda vi har gjort är att boka kyrkan.. Sitter och surfar runt varje kväll på bröllop dock!! :D

♥ Augustibrud 2012 ♥
  • ella
    Brunett08 skrev 2011-11-02 22:22:19 följande:
    När ska ni skicka ut inbjudningskorten? Istället för save the date kort så ska vi sprida ryktet om vårat datum, men vi säger inte vart eller några detaljer än, det får dom vänta tills inbjudninskortet :)

Som sagt, det enda vi har gjort är att boka kyrkan.. Sitter och surfar runt varje kväll på bröllop dock!! :D
    ♥ Augustibrud 2012 ♥
    Vi tänkte nog skcika t en save the date kort efter nyår..Ett sätt att  önska alla en god fortsättning på det nya året  samt att de ska boka in en dag just för oss, den 4 augusti. Många som vi känner bokar in utandssemesterar runt veckorna då vi gifter oss så det är bäst att förvarna i tid =)

Sedan skickar jag ut de riktiga i slutet av maj skulle jag tro... 
  • Jane

Vi har spritt rykte om när och var vi gifter oss, men jag och min man kommer personligen att åka hem till alla vi vill bjuda. Och då ha med oss inbjudningskort och godis av något slag, känns mer personligt då. Detta kommer vi då att göra ca. 2 veckor innan bröllopet.

• Augustibrud 2012

Jag hade visst sett fel på lappen han skrev... 14.000 var det visst. Liite skillnad :)

• Jalle

Augustibrud; Som hittat!

Sitter alldeles just nu och pysslar våra Save the date-kort. Vi ska skicka ut dom tillsammans med en liten jul och nyårshälsning strax innan jul. Skriver god jul och gott nytt år på kuvertet och på själva kortet; Save the date, "hoppas att ni vill tillbringa en av dagarna på det nya året med oss" , datum, våra namn och "inbjudan kommer". Kan lägga ut en bild när de är klara.

Själva inbjudan tänkte vi också skicka i maj.

Som sagt.....det är semestertider..... Och julkort brukar jag ändå skicka ut så det blir ingen extra kostnad heller.

• Elila

Vi skickar inga save-the-date utan skickar inbjudningarna direkt och det hade vi tänkt göra i januari...
    Då vi ska ha bröllop på annan ort och vi vill att alla som vi bjuder ska ha chans att hitta boende gör att vi skickar ut inbjudningarna såpass tidigt :)

Ring är inte för tidigt att köpa... Det har vi redan gjort... 23/11 ska den vara färdig för avhämtning :)

• Hanna05
    Jane skrev 2011-11-02 23:52:16 följande:
    Vi har spritt rykte om när och var vi gifter oss, men jag och min man kommer personligen att åka hem till alla vi vill bjuda. Och då ha med oss inbjudningskort och godis av något slag, känns mer personligt då. Detta kommer vi då att göra ca. 2 veckor innan bröllopet.
    2 veckor innan !? Lite sent :)
  • augusti2012

Denna klänningen har jag beställt till mina två tärnor idag. Kommer ifrån Bonprix och kostar 299 kr.
    Dem kommer ha en bolero till. Har kommit fram till att långa röda tärnklänningar är inte så lätt att hitta.
    Och båda två gillade denna. Så nu håller vi tummarna att dem blir bra. <3 
    Kul att läsa vad ni har hittat på. Själv har jag flyttat från en trea till en femma. Den mest sanslösa flytten någonsin. Allt som kan tänkas gå fel har gjort det. Lång historia.  
    Men nu sitter jag i mitt nytapetserade sovrum och bara längtar tills imorgon då jag ska hämta hem mitt blivande dataskåp/pysselskåp. Längtar tills jag har en anslagstavla med checklista på saker som vi ska göra. 
    Hoppas ni alla mår bra och tar hand om er. <3

• Jane
    Hanna05 skrev 2011-11-03 17:30:50 följande:
    2 veckor innan !? Lite sent :)
    Ryktet är spritt till alla vi ska bjuda att bröllopet kommer vara den 4/8-2012 och i vilken kyrka och sal det ska vara, och dom vet att dom är bjudna, så dom kommer se till att dom är lediga den dagen. Det kommer nog inte bli försent när dom är beredda tror jag.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012