• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma
    Lebendig skrev 2011-11-11 20:09:11 följande:
    Ja tyvärr har vi inget alternativ till att fota oss efteråt. Vi kommer inte ha tillgång till studio då och jag vill inte bli utan bilder bara för att det regnar ute! Har vi tillgång till studio så kommer det inte regna! Och inte heller viger vi oss tidigt, 15.00 är klockslaget. Men vi har en och en halvtimmes bilfärd från storstan till den lilla ort där vi ska viga oss så vi måste ju åka två timmar tidigare. Men det kommer säkert bli riktigt bra ändå.

Jag kanske måste bjuda med min frisör...hon är ju trots allt som en bekant efter åtta års klipptning där.
  • Fröken Emma

Dom här söta askarna hittade jag i en pappersaffär.
    Dom är inte så storasombilden säger. Kanske som en stor tändsticksask på ena lädden.
    Jag vet inte än om jag ska ha godis i dom på borden. Eller om jag ska göra små rullar till inbjudan o lägga i dom och skicka hela asken....
    Annars är det häår en skiss till inbjudan

• Fröken Emma

Fastpappret ska vara mer "blått" och i den övre vita remsan ska info, så som plats och tid, stå. I den runda cirekln vårat monogram och den lilla fyrkanten ett fotto på oss från förlovningen.
  • Jane
    Fröken Emma skrev 2011-11-12 09:37:44 följande:

Fastpappret ska vara mer "blått" och i den övre vita remsan ska info, så som plats och tid, stå. I den runda cirekln vårat monogram och den lilla fyrkanten ett fotto på oss från förlovningen.
    Fint! gillar idén att ni ska ha ett foto på er!
  • Jalle

Så är ser min dag ut (preliminärt); 7.00 frukost 8.00 få iväg barnen till mormor som ska bistå med deras påklädning och ser till att de får mat under dagen. 8.30 duscha, raka ben, fixa naglar etc 10.00 binda buketten 11.00-14.30 hår och make hos frisören (en av mina bästa vänner). Tänkte ta med något lätt att äta under tiden. Och bubbel! 14.30 på med klänning 15.30 ta emot vigselförrättaren 16.00 vigsel 16.45 fotografering medans gästerna går tipspromenad 17.30 till festlokalen Detta kommer säkert ändras tusen gånger innan 4/8. Jag har tur som inte har någon resväg alls, kan gå på 5 min till allt. Vigseln har vi ju hemma.

• Jalle

Men shit va konstigt det blir från iphonen! Inga rad rytningar alls ju. O sambon barikaderar datorn som vanligt.... Kan ni läsa det?

• augusti2012

Ni är inte dåliga att redan ha planerat hur er dag ser ut  
    Imponerad.. har inte allt klaffat än så det är lite svårt.

Jag hoppas på en lugn dag och att jag har gjort allt jag kan innan Så jag kan göra mig fin och dricka lite bubbel med mina tärnor.

• KakanMackan

Hej tjejer!
    Jag har inte funderat så mycket på tider och dyligt än.. Med risk för att jag låter som en riktig subba nu men...
    Jag måste säga att även om jag VÄLDIGT gärna skulle vilja vara här inne ofta, så drar jag mig för att göra det. INGET ont om er nu, tvärtom. Jag vet att det inte är någons avsikt men jag tror ibland att vi kanske "stressar" varandra lite. "Detta har jag gjort, såhär ska vi ha" osv.. "Jaha, tänker jag, ska man tänka på det, ska man kanske göra så, hur? När?" osv osv. Förstår ni hur jag menar? Eller låter jag som en bitch Som sagt, inte min avsikt.. Försöker att inte tänka på bröllopet så ofta. I början var det ju det enda jag tänkte på nästan! Bridezillas? Jepp!

Jag vet att det är en jättestor dag i ens liv, när man gifter sig. Och det vill jag att den ska vara! Men jag får inte bygga upp det SÅ mycket. Så känner jag i alla fall. Självklart vill jag, hoppas jag, och tror också att det kommer att vara så fint och underbart. Men jag måste coola ner lite kring det. Annars drar han väl tillbaka den underbara frågan hihi. Nej skämt o sido (heter det så??) Har vi gått in i det kanske lite för mycket? Är vi Bridezillas? Ingen annan som känner som jag?

Kram på er!

• augusti2012

Kakanmackan: 
    Tråkigt att du känner så.
    jag tycker själv att vi är många här som hjälper varandra på ett bra och snällt sätt.
    Peppar varandra. försöker hjälpa varandra med bra lösningar.
    Jag gillar BT mest för att försöka få tips från andra. Sen är det ju upp till var och en att sålla och inte bli en riktig bridezilla. Jag tänker själv hela tiden vad är jag och min m2b?? För mig är det de enda som räknas i slutändan.
    Tyvärr finns det allt för många här på BT som bara se sina egna åsikter och inte är här för att hjälpa och stötta sina medmänniskor. Men som Elisabethochmarkus skrev nån gång så ville hon att det skulle vara en positiv anda i tråden. Och det tycker jag ändå finns här i  stor mån. Det är därför jag gillar denna tråden mer än många andra här på BT. 
    Alla tycker inte lika, alla har inte lika stor budget. Men alla vill ha en fantastik bra dag den 4/8 2012 <3

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012